NEVIDLJIVI NEPRIJATELJ

Grozite se prljavih zahoda, a u vašem pupku živi preko 1400 vrsta bakterija!

ThinkStock
Od navedene brojke bakterija čak više od šest stotina znanstvenici nisu mogli svrstati u poznate vrste!

Grozite se prljavih zahoda, tipkovnica, sudopera i prljavštine, a ne znate da je jedno od najodvratnijih mjesta upravo vaš - pupak.

Naime, najnovija studija zanimljivog imena 'Bioraznolikost pupka' pronašla je više od 1400 sojeva različitih bakterija u 95 brisova pupka, javlja Washington Post.

Od navedene brojke bakterija čak 662 znanstvenici nisu mogli svrstati u poznate vrste što znači da je gotovo polovica mikroba koji žive u istraženim pupcima zapravo znanstveno otkriće, pojasnio je voditelj eksperimenta Jiri Hulcr sa Sveučilišta Sjeverna Karolina .

Iako možda zvuči pomalo čudno pričati o pupku na taj način, projekt 'Bioraznolikost pupka' otkrio je koliko malo znamo o raznolikosti bakterija.

- Biolozi jednostavno nisu otkrili sva mjesta u kojima bi bakterije mogle živjeti i upravo zato dolazimo do zapanjujućeg broja novih vrsta. Ovo istraživanje može se usporediti s dolaskom europskih istraživača u Afriku i prvi pogled na slona za kojeg do sada nisu znali da postoji - zaključio je Hulcr.

05. svibanj 2024 14:00