NOVA STUDIJA

Homoseksualizam među majmunima: Mužjaci se češće seksaju s istospolnim partnerima nego sa ženkama

Sylvain Cordier/Biosphoto/Biosphoto via AFP
Znanstvenom zajednicom kolaju razne teorije o tome zašto se životinje upuštaju u homoseksualne odnose. Neki tvrde da se radi o dominaciji, a drugi o opuštanju

Poput ljudi i pingvina, majmuni se također upuštaju u homoseksualne spolne odnose, tvrdi studija koja je u ponedjeljak objavljena u časopisu Nature Ecology and Evolution.

Nakon što su u Portoriku tri godine promatrali grupu rezus makakija (Macaca mulatta), znanstvenici s Kraljevskog koledža iz Londona su otkrili da će se mužjaci češće upustiti u seksualne odnose s drugim mužjacima nego sa ženkama.

Znanstvenici kažu da je 72 posto od 236 mužjaka rezus makakija ili uzjahalo druge mužjake ili bilo uzjahano od strane drugih mužjaka. S druge strane, samo je 46 posto mužjaka sudjelovalo u heteroseksualnim spolnim odnosima.

Znanstvenom zajednicom kolaju razne teorije o tome zašto se životinje upuštaju u homoseksualne odnose. Neki kažu da je tomu tako jer u zajednicama u kojima žive nema dovoljno ženki dok drugi kažu da to rade kako bi pokazali da su dominantni ili kako bi se oslobodili stresa.

Međutim, spomenuti znanstvenici s Kraljevskog koledža vjeruju da im njihove opservacije omogućuju da kažu da mužjaci rezus makakija koji se upuštaju u homoseksualne odnose imaju evolucijsku prednost u odnosu na svoje heteroseksualne kolege.

Znanstvenici kažu da su mužjaci rezus makakija koji su se upuštali u homoseksualne odnose često svojim partnerima pružali podršku u tučnjavama. Uz to, ti se mužjaci nisu imali samo homoseksualne odnose već su prakticirali i one heteroseksualne.

Znanstvenici s Kraljevskog koledža otkrili su da biseksualni rezus makakiji imali više potomaka od heteroseksualnih mužjaka.

- Uzme li se sve u obzir, oni formiraju veze, pomažu si u tučnjavama - rekao je biolog i glavni autor studije Vincent Savolainen.

- Ideja je sljedeća: ako rade to, tada bi mogli imati i veći pristup većem broju ženki, što pak znači da će imati i više potomaka - dodao je Savolainen.

Znanstvenici su otkrili da će se tako ponašati i potomci tih biseksualnih rezus makakija.

Nakon što su uradili genetske testove i obiteljska stabla, znanstvenici su otkrili da je homoseksualno ponašanje u 6,4 posto slučajeva bilo nasljedno.

Ako se taj podatak gleda izolirano, činit će se da se radi o malom postotku. Međutim, Kraljevski je koledž rekao da se druga nasljedna ponašanja poput njegovanja i društvenosti koja su uočili kod majmuna podjednako učestala.

Općenito gledano, ponašanje se teško može dovesti u vez s genima pa je i naoko niskih 6,4 posto zapravo vrijedno spomena.

Biolog Vincent Savolainen nada se da će studija o homoseksualnim odnosima među rezus makakijima znanstvenicima pomoći da bolje shvate varijabilnost seksa.

- Nažalost, neki ljudi još uvijek vjeruju da su istospolni seksualni odnosi "neprirodni", a neke zemlje homoseksualnost kažnjavaju smrću. Naše istraživanje pokazuje da je homoseksualnost raširena među životinjama - zaključio je Savolainen.

28. travanj 2024 07:04