TIETGENOVA NAGRADA

Mlada hrvatska znanstvenica Sonja Perković dobitnica prestižnog danskog priznanja

Dr. Sonja Perković, izvanredna profesorica na Sveučilištu Aarhus i ovogodišnja je dobitnica Tietgenove nagrade i zlatne medalje

 Signe Koch/
U fokusu njenih istraživanja je razumijevanje kako ljudi donose odluke i kako im se može pomoći da donose bolje i informiranije izbore
U fokusu njenih istraživanja je razumijevanje kako ljudi donose odluke i kako im se može pomoći da donose bolje i informiranije izbore

Mlada hrvatska znanstvenica, dr. Sonja Perković, izvanredna profesorica na Sveučilištu Aarhus, ovogodišnja je dobitnica Tietgenove nagrade i zlatne medalje. Riječ je o jednoj od najuglednijih danskih nagrada za mlade istraživače u društvenim i humanističkim znanostima. - Tietgenova nagrada utemeljena je 1929. godine, a sastoji se od novčane nagrade u iznosu od oko 500.000 danskih kruna, odnosno 67.000 eura, i zlatne medalje. Izuzetno mi znači jer je to priznanje za moj dosadašnji rad i snažna motivacija za nastavak. Posebno mi je važno što nagrada omogućuje da radim na temi koja je relevantna za sve nas - razumjeti kako digitalni dizajn utječe na našu pažnju i odluke te kako tehnologiju možemo učiniti pravednijom i sigurnijom za korisnike - rekla nam je Sonja Perković.

Rođena je u Varaždinu, a diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, smjer Organizacija i menadžment. Doktorirala je na Leeds University Business School u području ekonomije ponašanja, a u Dansku je došla 2018. godine te je započela karijeru kao postdoktorandica na Sveučilištu Aarhus. - U fokusu mojih istraživanja je razumijevanje kako ljudi donose odluke i kako im se može pomoći da donose bolje, informiranije i zdravije izbore. Posebno me zanima uloga naše pozornosti u donošenju odluka te sada želim razumjeti kako se ti mehanizmi manifestiraju u digitalnim okruženjima - gdje dizajn platformi može usmjeravati našu pozornost u našu korist, ali i na našu štetu - pojasnila je Sonja Perković.

Novčani dio Tietgenove nagrade namjerava iskoristiti za pokretanje novog istraživanja o tome kako dizajn digitalnih platformi - poput upotrebe boja, redoslijeda opcija, isticanja "najboljih ponuda" ili notifikacija - utječe na vizualnu pozornost korisnika i navodi ih da provedu više vremena i novca nego što su planirali. Manipulativni digitalni dizajn potrošače u EU svake godine stoji najmanje 7,9 milijardi eura, što temu čini iznimno relevantnom u trenutku kada Europska unija priprema novi Digital Fairness Act. - Mali detalji u sučelju, boje, pozicije tipki i način prikaza ‘najbolje ponude‘ mogu snažno usmjeriti našu pozornost. Želim otkriti kada to korisnicima pomaže, a kada ih vodi prema izborima koje kasnije žale - naglasila je Sonja Perković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 10:26