VAŽNA MISIJA

NASA OBJAVILA FOTOGRAFIJU POVRŠINE MARSA Poslala ju je bespilotna letjelica InSight koja je jučer sletjela na Crveni planet, znanstvenici oduševljeni

NASA-ina bespilotna letjelica InSight
 Twitter NASA InSight

NASA-ina bespilotna letjelica InSight u ponedjeljak je oko 20:50 sati sigurno sletjela na Mars kako bi započela svoju dvogodišnju misiju kao prvi ljudski objekt dizajniran da istraži duboku unutrašnjost tog planeta. InSight je poslala i prvu fotografiju, što je izazvalo oduševljenje među znanstvenicima u kontroli misije u Jet Propulsion Laboratory (JPL) u Pasadeni.

'Ovdje je tiha ljepota. Veselim se istraživanju svog novog doma', piše uz fotografiju koju je na Twitteru objavila NASA.

Među tim znanstvenicima je bio i Splićanin dr. Davor Mance s prestižnog ETH u Zurichu.

Inženjeri u laboratoriju JPL u blizini Los Angelesa objavili su da uspješno slijetanje potvrđuju signali poslani Zemlji s jednog od dva minijaturna satelita koji su lansirani uz InSight i koji su letjeli pored Marsa na koji je letjelica stigla oko 21 sat po hrvatskom vremenu.

- Sve faze slijetanja letjelice uspješno su izvršene i iskomunicirane putem minijaturnih satelita Marco. Zar to nije fantastično? I na kraju i prva slika Marsa sa samo jednim većim kamenom, nevjerojatno – rekao nam je ushićeno Davor Mance odmah nakon uspješnog slijetanja landera InSight na mjesto Elysium Planitia u blizini Marsova ekvatora.

Oko 800 milijuna dolara vrijedna misija InSight lansirana je 5. svibnja ove godine, a do svoga je odredišta prošla preko 400 milijuna kilometara . InSight (Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport) prvi je robotski lander koji će proučavati duboku unutrašnjost tog planeta. U njegovu razvoju osim NASA-e, važnu ulogu imali su francuski, njemački, britanski te švicarski znanstvenici s ETH u Zurichu. Sonda InSight podsjeća na Mjesečev lander iz misije Apollo, a ima tri noge koje drže tijelo sonde.

NASA's InSight Mars lander acquired this image of the area in front of the lander using its lander-mounted, Instrument Context Camera (ICC) with the ICC image field of view of 124 x 124 degrees, on Mars, November 26, 2018.    NASA/JPL-Caltech/Handout via REUTERS     ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY.? - RC18616AD300