SVEMIRSKA MISIJA

NASA prema Jupiteru lansirala sondu Lucy: Žele otkriti tajne postanka Sunčevog sustava

Bill Ingalls/AFP
Cilj misije je proučavanje Jupiterovih asteroida koji su, zapravo, fosili materijala od kojih su nastali planeti

NASA-ina sonda Lucy otisnula se u subotu na misiju istraživanja Jupiterovih asteroida. Lansirana pomoću rakete Atlas V iz Cape Canaverala na Floridi, Lucy je krenula na 12-godišnju misiju, tijekom koje će proći gotovo 6, 5 milijardi kilometara u svemiru.

Na Jupiteru će proučavati njegove asteroide nazvane Trojanci, objavila je američka svemirska agencija. To će biti prva misija koja će proučavati Jupiterove asteroide koji putuju oko sunca zajedno s planetom.

Bill Ingalls/AFP

Voditelj misije Hal Levison kazao je da su Jupiterovi asteroidi ostaci iz vremena kad se još formirao Sunčev sustav.

'Asteroide na njihovoj poziciji drže gravitacija Sunca i Jupitera, a ako tako smjestite objekte u ranoj povijesti Sunčevog sustava, oni će u svojoj putanji zauvijek ostati stabilni. Ta su tijela, zapravo, fosili materijala od kojih su nastali planeti', kazao je Levison.

Bill Ingalls/AFP

Upravo iz tog razloga, sonda koja će proučavati asteroide zove se Lucy, po fosilu čovjekovog pretka pronađenog u Africi i po pjesmi Beatlesa 'Lucy In The Sky With Diamonds'.

Bill Ingalls/AFP

Svemirska misija koja je krenula iz svemirskog centra Cape Canaveral na Floridi trajat će 12 godina, a znanstvenici se nadaju da će pronaći odgovore na brojna pitanja o formiranju našeg Sunčevog sustava.

Bill Ingalls/AFP