ZVIJER IZ DAVNINA

OTKRIVEN FOSIL DOSAD NEPOZNATOG HIPER-MESOŽDERA 'Veliki afrički lav' imao je masivne zube i bio je krupniji od polarnog medvjeda

Ilustracija, lav
 Profimedia, Designpics

U Africi je otkrivena je dosad nepoznata izumrla vrsta gigantskog sisavca mesoždera, i to nakon što su znanstvenici pregledali kosti koje su desetljećima stajale u ladici muzeja u Keniji, piše BBC.

Vrsta je dobila ime "Simbakubwa kutokaafrika", što na svahiliju znači "veliki afrički lav", a znanstvenici kažu da je ova ogromna zvijer živjela na području istočne Afrike prije 20 milijuna godina.

Pripadala je danas izumrloj porodici Hyaenodon (hrvatski "hijenozuba"), a ovo otkriće moglo bi objasniti što se zapravo dogodilo s tom grupom sisavaca. Ime su dobili zato što njihovi zubi sliče onima današnjih hijena, koje doduše nemaju nikakve veze s njima.

- Sudeći prema njegovim ogromnim zubima, veliki afrički lav bio je specijalizirani hiper-mesožder koji je bio znatno veći od današnjeg lava, a moguće i od polarnog medvjeda - rekao je znanstvenik Matthew Borths za Associated Press.

Upravo je on taj koji je "otkrio" kosti izumrle zvijeri kad je 2013. godine zatražio od osoblja Nacionalnog muzeja u Nairobiju da mu omoguće pristup sekciji koja je bila označena riječju "hijene".

Među njima je Borths naišao na čeljust i druge kosti velikog afričkog lava, a koje su u ladici s ostacima hijena završile još davnih 1970-ih godina, netom nakon što su iskopane na nalazištu u zapadnoj Keniji.

Borths je spremio ostatke te 2017. na njima napokon počeo analizu s kolegicom Nancy Stevens - njihovo otkriće je ovog tjedna objavljeno u časopisu Journal of Vertebrate Paleontology.

16. travanj 2024 05:39