POTRAGA ZA BRAĆOM

Otkriven planet s umjerenim temperaturama kao na Zemlji

AFP

Znanstvenici su po prvi put otkrili planet s umjerenom temperaturama nalik onima kakve nalazimo na Zemlji, a korištena tehnika bit će važna za nastavak potrage za drugim planetima izvan Sunčevog sustava.

Planet nazvan Corot-9b jedan je od oko 400 egzoplaneta otkrivenih u orbitama oko drugih zvijezda, međutim, prvi je koji ima temperature vrlo slične zemaljskim. Kruži oko zvijezde Corot-9 udaljene oko 1500 svjetlosnih godina u zviježđu Štita (Scutum). Temperature na Corotu-9b kreću se od -20 do 160 stupnjeva. Ime je dobio prema francuskom satelitu CoRoT-u koi traži nove planete.

Uvjeti na egzoplanetima utvrđuju se tijekom tranzita odnosno prolaska planeta ispred matične zvijezde.

- To je normalan egzoplanet umjerenih uvjeta. Iako smo dosad otkrili desetak sličnih ovaj je prvi čija svojstva može podrobno istražiti – objasnila je astronominja Claire Moutou iz European Southern Observatory.

- Corot-9b je prvi egzoplanet koji stvarno nalikuje planetima iz Sunčevog sustava – rekao je Hans Deeg, voditelj studije objavljene u časopisu Nature. – Veličina mu je poput Jupiterove, a orbita veličine Merkurove – dodao je.

07. svibanj 2024 04:36