KOZMIČKI MISTERIJ

OTKRIVENI PRVI TRAGOVI TAMNE TVARI U SVEMIRU? Podaci s ISS-a uzbudili znanstvenike diljem svijeta

NASA

ŽENEVA - Međunarodni tim znanstvenika, koji dolaze sa 56 instituta iz 16 zemalja, jučer je objavio kako su jučer po prvi put otkrili prve izravne tragove postojanja tamne tvari.

Uz pomoć dvije milijarde dolara vrijednog instrumenta, Alfa magnetskog spektometra montiranog na međunarodnu svemirsku stanicu, znanstvenici su izmjerili ponašanje čestica koje bi moglo ukazati na postojanje jedne od najvećih zagonetki moderne fizike - tamne tvari.

Nobelovac Samuel Ting, vođa tima u Europskom laboratoriju za fiziku čestica u Ženevi, izjavio je kako očekuje pouzdaniji odgovor unutar nekoliko mjeseci.

Međunarodna svemirska postaja ISS
NASA

Tragovi tamne tvari otkriveni su pomoću Alfa magnetskog spektometra na ISS-u

Samo 4,9% svemira sastoji se od ‘normalne’ materije - galaksija, zvijezda i planeta, a čak 26,8% od tamne tvari.

Postojanje tamne tvari najbolja je teorija koju su fizičari ponudili kako bi objasnili opaženo kretanje galaksija, koje se ponašaju kao da su pod gravitacijskim utjecajem nečega vrlo masovnog ali nevidljivog. Tamna tvar, po toj teoriji, djeluje kao ‘kozmičko ljepilo’, koje drži svemir na okupu.

Ukoliko dalja mjerenja potvrde opažanje tamne tvari, bit će to eksperimentalna potvrda jedne od ključnih teorija moderne fizike, a moglo bi ponuditi i odgovor na pitanje u koliko prostornih dimenzija se prostire naš svemir, te postoje li paralelni svemiri.

25. travanj 2024 21:22