TAJNE KOZMOSA

Pogledajte najuzbudljivije fotografije svemira ikad snimljene: ‘Vidjeli smo početak vremena...‘

Maglica Kobilica (Carina Nebula)

Nasa, Esa, Csa, And Stsci Via Cn/Zuma Press/Profimedia/Nasa, Esa, Csa, And Stsci Via Cn/Zuma Press/Profimedia

Astronomi su ekstatično pozdravili početak nove ere promatranja svemira. Zahvaljujući svemirskom teleskopu James Webb, omogućen nam je najdublji pogled na svemir u ljudskoj povijesti. Prezentirane fascinantne fotografije ujedno ostavljaju bez daha i golicaju maštu.

Slike svemirskog teleskopa koji kruži oko Sunca oduševile su svijet, ali i donijele olakšanje za istraživače koji su desetljećima čekali da se ovaj projekt konačno ostvari i transformira naš pogled na kozmos.

Fotografije pružaju uzbudljiv pogled na početak vremena, daju nam mogućnost da ispitamo duboku strukturu svemira i omoguće proučavanje atmosfera obavijenih oko planeta daleko izvan Sunčevog sustava, piše Guardian.

- Beskrajno sam oduševljen, osjetio sam golemo olakšanje. Nemoguće je opisati koliko je ovo bio težak proces i koliko je dugo sve trajalo - rekao je dr. John Mather, viši projektni znanstvenik NASA-e.

Doktor Bill Ochs, voditelj projekta, rekao je da je teleskop u "izvrsnoj formi" i da čak premašuje ono što mu je bila prvotna zadaća.

Na jednoj od fotografija može se vidjeti planetarna maglica Južni Prsten (Southern Ring Nebula) tj. golemi oblak plina koji juri od umiruće zvijezde udaljene oko 2000 svjetlosnih godina od Zemlje. Neočekivana crta na slici zbunila je neke znanstvenike. Pomnijim ispitivanjem ustanovljeno je da je riječ o još jednoj galaksiji.

Planetarna maglica Južni Prsten (Southern Ring Nebula)

Abaca/Abaca Press/Profimedia/Abaca/Abaca Press/Profimedia

Još je uzbudljivije bilo otkriće aktivne crne rupe na fotografiji skupine galaksija Stephanova petorka (Stephan‘s Quintet). Dok se sama crna rupa ne može vidjeti, oko nje kovitla materijal kojeg guta kozmičko čudovište.

Stephanova petorka (Stephan‘s Quintet)

Abaca/Abaca Press/Profimedia/Abaca/Abaca Press/Profimedia

Stephanova petorka (Stephan‘s Quintet)

Handout/Afp/Profimedia/Handout/Afp/Profimedia

Možda i najatraktivnija fotografija jest ona maglice Kobilica (Carina Nebula) koja je toliko bogata detaljima da su istraživači mogli razaznati mjehuriće, šupljine i mlazove koji izlaze iz novorođenih zvijezda, a tu su i stotine drugih zvijezda koje nikada nisu vidjeli do sada.

Maglica Kobilica (Carina Nebula)

Maglica Kobilica (Carina Nebula)

Handout/Afp/Profimedia/Handout/Afp/Profimedia

“Vidimo strukture za koje ni ne znamo što su”, rekla je dr. Amber Straughn, NASA-ina astrofizičarka.

Nešto prije objavljivanja ovih fotografija, američki predsjednik Joe Biden sinoć kasno navečer po našem vremenu u društvu potpredsjednice Kamale Harris i predstavnika NASA-e objavio je prvu fotografiju svemirskog teleskopa James Webb.

Ona prikazuje galaktičko jato SMACS - 0723 od kojeg do nas svjetlo putuje 4 milijarde i 600 milijuna godina, a riječ je o kompoziciji od više snimaka u različitim valnim duljinama s ukupnom ekspozicijom od 12,5 sati.

Joe Biden prezentira slike snimljene svemirskim teleskopom James Webb