ŠOKANTNO OTKRIĆE

PRONAŠLI DIVOVSKU SPERMU STARU 17 MILIJUNA GODINA Kojoj je životinji pripadala?

Savršeno očuvani fosilni tragovi divovske sperme patuljastih račića oduševili su znanstvenike koje su proučavali mikrofosile na nalazištu Riversleigh, dijelu zaštićene svjetske baštine.

Primjerci divovskih spermatozoida duži su od tijela mužjaka, no smotani su na izrazito malom području unutar reproduktivnih organa ovih slatkovodnih člankonožaca.

- Ovo je najstarija fosilizirana sperma koju smo ikad pronašli, rekao je profesor Michael Archer s australskog sveučilišta UNSW, koji proučava fosile na nalazištu Riversleigh već 35 godina.

- Ovo je nalazište izvor brojnih fascinantnih pretpovijesnih australskih životinja, poput divovskih čudnovatih kljunaša sa zubima i klokana-mesojeda. Navikli smo na neočekivana iznenađenja s ovog nalazišta. No otkriće fosilizirane sperme, zajedno sa staničnim jezgrama, bilo je potpuno neočekivano. Sada se pitamo kakva se još nevjerojatna otkrića skrivaju ovdje, izjavio je Archer.

Mikroskopsko proučavanje otkrilo je kako fosili minijaturnih riječnih račića sadržavaju očuvane sve unutrašnje organe tih životinja, uključujući i spolovila. Unutar njih nalaze se gotovo savršeno očuvane divovske stanice sperme, a unutar njih stanične jezgre koje su jednom sadržavale sve kromosome i DNK.

Tajna pećinskog nalazišta Riversleigh mogla bi ležati u - izmetu šišmiša! S obzirom da šišmiši već milijunima godina obitavaju u tim pećinama, njihov izmet znatno je podigao razinu fosfora u vodi na dnu pećine, što je doprinjelo boljem očuvanju mekog tkiva fosila.

29. travanj 2024 22:24