POVIJESNO OTKRIĆE

'PRONAŠLI SMO NOVU ZEMLJU!' Svemirski teleskop Kepler otkrio je Sveti gral astronomije

NASA

Kao što je nedavno najavljeno, znanstvenici koji rade na svemirskom teleskopu Kepler otkrili su planetu koja je najsličnija Zemlji od svih dosad otkrivenih.

Planet Kepler-186 f peti je i najdalji planet u orbiti oko zvijezde crvenog patuljka klase M1. Njegova godina traje samo 130 dana.

Samo je 10% veći od Zemlje, a nalazi se u takozvanoj ‘nastanjivoj zoni’ - niti predaleko niti preblizu svojeg sunca - u kojoj je moguće postojanje tekuće vode. Zbog svoje relativno male mase, znanstvenici vjeruju kako se radi o ‘kamenom’ planetu - poput Zemlje, Venere ili Marsa.

- Ovo je do sada najmanji planet koji smo pronašli u nastanjivoj zoni, izjavio je profesor Stephen Kane, astrofizičar sa Sveučilišta u San Franciscu.

- Planeti koji su više od 50% veći od Zemlje prolaze kroz transformaciju, i počinju skupljati vrlo gustu atmosferu vrlo nalik onoj koju možemo vidjeti oko plinskih divova u našem Sunčevom sustavu, rekao je, dodajući da su svi planeti s manje od 1,5 Zemljina polumera vjerojatno kameni planeti.

- Iako kruži oko zvijezde koja je vrlo različita od našeg Sunca, sama planeta - i po veličini i po količini energije koju dobiva od svoje zvijezde - je najsličniji Zemlji od svih planeta koje smo pronašli do sada, kazao je Kane.

- Ovo je prijelomno otkriće u potrazi za planetama koje nisu samo velike poput Zemlje, već uistinu nalik Zemlji, rekao je Doug Hudgins, NASA-in znanstvenik na programu Kepler.

JE LI NASA OTKRILA NOVU ZEMLJU?! Pronašli planet iste veličine na kojem je moguć život

Od ukupno 1800 do danas pronađenih egzoplaneta, tek ih se dvadesetak nalazi u nastanjivoj zoni. Svi ti planeti značajno su veći od Zemlje, u usporedbi s Keplerom-186 f.

Usporedba veličine sustava Kepler 186 i Sunčevog sustava. Nastanjiva zona prikazana je zelenom bojom

Crveni patuljci, zvijezde klase M, mogle bi same po sebi biti nepovoljne za život, jer odašilju puno više izboja plazme i štetne radijacije od našeg sunca, klase G. No, Kepler-186 f mogao bi biti zaštićen od štetnog zračenja zahvaljujući činjenici da se nalazi na vanjskom rubu nastanjive zone.

Iako postoji mogućnost života na toj udaljenoj planeti, sigurno je da je nećemo posjetiti tako skoro. Nalazi se na udaljenosti od otprilike 430 svjetlosnih godina, što znači da bi nam i brzinom svjetlosti trebalo gotovo pola milenija za posjet sustavu Kepler-186.

27. travanj 2024 04:36