SVJETSKI USPJEH

SANJA JOSEF GOLUBIĆ Mlada fizičarka ima prvi hrvatski rad objavljen u uglednom Neuroimageu

Mlada doktorica fizike Sanja Josef Golubić prvi je hrvatski autor znanstvenog rada objavljenog u Neuroimageu, jednom od najznačajnijih znanstvenih časopisa iz područja neuroznanosti.

Skupina entuzijasta s Fizičkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, pod vodstvom doc.dr.sc. Selme Supek, uspjela je iz izmjerenih ultraslabih magnetskih polja koja proizvodi neuronska aktivnost lokalizirati dugo traženu mrežu kortikalnih izvora koji proizvode gating efekt.

Dr. Selma Supek i Sanja Josef Golubić

Gating je važan neuropsihološki efekt koji odražava automatsku inhibiciju neuronskog odgovora na ponovljeni podražaj. Poremećaji gating efekta povezani su s patofiziologijom različitih psiholoških i neuroloških bolesti poput shizofrenije, posttraumatskog stresnog poremećaja, Alzheimerove bolesti, Parkinsonove bolesti ili Huntingenove bolesti. Dodatno, dr.sc. Sanja Josef Golubić uspjela je ustanoviti i ulogu novootkrivenog izvora u središnjem dijelu prefrontalnog korteksa te izračunati specifičnu aktivnost svakog pojedinog izvora koji proizvodi gating efekt.

Ova vrlo važna otkrića hrvatskih fizičara daju snažan doprinos razumijevanju temeljnih neurodinamičkih mehanizama koji proizvode gating efekt te omogućuju razvoj pristupa koji će na osnovu promjena aktivnosti izvora karakterističnih za specifični poremećaj gatinga omogućiti detekciju bolesti koja ga uzrokuje.

19. travanj 2024 16:38