ASTEROID HARIKLA

SENZACIJA U SVEMIRU Astronomi u potpunom čudu, nisu ni slutili da bi ovo tijelo moglo imati prstenje

NBI

KOPENHAGEN - Iako su znanstvenici dosad uglavnom smatrali da prstenje u svemiru može okruživati samo planete, i to plinovite divove poput Saturna, tu su tezu demantirali astronomi s danskog Instituta Nielsa Bohra. Na području između Saturna i Urana otkrili su stjenoviti objekt s dva prstena.

Riječ je o Harikli, tijelu koji je po svojim svojstvima na granici planetoida i kometa. Astronomi slična tijela nazivaju kentaurima, a Harikla je s promjerom od oko 260 kilometara najveća među njima. Ime je dobila po grčkoj nimfi Harikli, Apolonovoj kćeri.

Foto: NBI

Astronomi su dva prstena, od kojih je jedan širok tri, a drugi sedam kilometara, otkrili sasvim slučajno. 'Uopće nismo tražili prstenje, s obzirom da na malim objektima kao što je Harikla dosad nikada nisu uočeni. Ovo je za nas potpuno iznenađujuće otkriće', rekao je Uffe Graw Jorgensen s Instituta Nielsa Bohra u Kopenhagenu.

'Uspjeli smo odrediti do u detalj kako dva prstena izgledaju. Sastavljeni su od ledenih čestica i kamenčića i vrlo su tanki, debeli su tek nekoliko stotina metara', dodao je Jorgensen, koji je sa suradnicima o novom otkriću napisao znanstveni rad u časopisu Nature.

26. travanj 2024 03:18