IMA LI ŽIVOTA NA EUROPI?

SENZACIONALNO OTKRIĆE TELESKOPA HUBBLE Divovski gejzir na Jupiterovom satelitu izbacuje vodenu paru

NASA/ESA/K. Retherford/SWRI
Znanstvenici su na Jupiterovom satelitu Europi otkrili golemi gejzir. Vjeruju da izbacuje vodenu paru iz podzemnog oceana.

Zahvaljujući snimkama svemirskog teleskopa Hubble, znanstvenici su na korak bliže potvrdi da Jupiterov satelit Europa uistinu ispod ledene površine skriva podzemni vodeni ocean.

Istraživači sa Southwest Research Instituta u San Antoniju (Teksas) detaljno su usporedili stare i nove Hubbleove snimke te su uočili goleme gejzire. Vjeruju da je riječ o vodenoj pari koja izvire kroz goleme pukotine iz oceana u podzemlju, a ide do visine od preko 200 kilometara.

Konačnu potvrdu o čemu je riječ dobit će tek nakon dodatnih provjera i analize samih čestica u gejziru. Znanstveni članak o ovome otkriću objavljen je u četvrtak u online izdanju Science Expressa, a NASA je istovremeno objavila fascinantnu fotoilustraciju gejzira.

Potvrdi li se da je uistinu riječ o vodenoj pari, znanstvenici će dobiti dodatni razlog za još detaljnije istraživanje Europe.

Teško je za očekivati da ondje postoji ikakav inteligentan život, ali astronom Lorenz Roth, voditelj znanstvenog tima u San Antoniju, tvrdi da ne bi bilo iznenađenje kada bi na Europi živjeli neki mikroorganizmi.

NASA/ESA/L. Roth/SWRI/University of Cologne