SJAJAN EFEKT

Spektakl iznad Europe: Meteorid ‘zapalio‘ nebo iznad kanala La Manche, snimke su sjajne!

Asteroid

Mali asteroid ušao je u Zemljinu atmosferu i obasjao nebo iznad kanala La Manche, pri čemu je nastao veličanstven efekt zvijezde padalice.

Meteorid promjera jednog metra uočen je i snimljen na nebu malo prije 3 sata ujutro u ponedjeljak po lokalnom vremenu.

Mnogi korisnici društvenim mrežama podijelili su snimke svemirske stijene koja je nazvana Sar2667. Bio je vidljiv iz većeg dijela južne Engleske i Walesa.

Svi pronađeni dijelovi mogu biti predmet proučavanja idućih godina.

Američki fizičar Mark BosLough iz Nacionalnog laboratorija Los Alamos rekao je za Wales Online da se zračni udari ovakve vrste događaju nekoliko puta godišnje, ali da se rijetko otkriju unaprijed. Samo sedam sati prije udara otkrio ga je Krisztián Sárneczky iz Mađarske. Dobio je oznaku Sar2667.

BosLough tvrdi da je ovo tek sedmi put u povijesti da je meteor otkriven prije nego što je udario u zemlju. Prije samo nekoliko mjeseci astronomi su otkrili meteor 2022 WJ1 nekoliko sati prije nego što je udario iznad Kanade. Ušao je u atmosferu 19. studenoga 2022. godine.

26. travanj 2024 03:35