AZOTOSOM

VELIKO OTKRIĆE UGLEDNIH ZNANSTVENIKA 'Ovako izgleda izvanzemaljsko biće koje možda živi kod Saturna'

Ja,es Stevenson/Cornell

Znanstvenici s uglednog sveučilišta Cornell izradili su model teoretskog izvanzemaljskog bića koje bi moglo postojati na Titanu, najvećem Saturnovom satelitu.

Kako piše Time, stručnjaci su izračunali da bi na Titanu, od Sunca udaljenom gotovo milijardu i pol kilometara, mogao egzistirati organizam baziran na metanu, koji ne sadrži kisik, a koji ima sposobnost reprodukcije usporedivu sa životnim oblicima na Zemlji.

Stanične membrane tog hipotetskog bića sastavljene su od malih organskih dušičnih dijelova pa je organizam i nazvan azotosomom prema azotu, alternativnom izrazu za dušik.

Iako Titan ima atmosferu, izrazito niske temperature koje ondje vladaju te metanski oceani ne predstavljaju na prvi pogled pogodne okolnosti za nastanak života kakav poznajemo na Zemlji. No, istraživači na Cornellu, koji su o svemu objavili rad u časopisu Science Advances , postavili su teoriju prema kojoj bi života ondje moglo biti i bio bi sastavljen od elemenata koji su ondje dostupni.

Zašto su bacili oko baš na Titan? Zato što je riječ o jedinom poznatom svemirskom tijelu, osim Zemlje, na kojemu postoje područja s tekućinom koja su stabilna.

Ipak, tko god je očekivao biće nalik najčešćim uprizorenjima izvanzemaljaca u SF filmovima, ostat će razočaran jer je azotosom veličine virusa u ima promjer tek 9 nanometara.

03. svibanj 2024 07:59