PRESEDAN U ASTRONOMIJI

VIDEO Otkrivena galaksija koja u središtu ima dvije supermasivne crne rupe

Dvije su crne rupe u središtu galaksije međusobno udaljene 11 tisuća svjetlosnih godina

Dvije ogromne crne rupe vjerojatno se nalaze u samom srcu 'obližnje' galaksije, uputila je na to nova studija koja tek treba biti objavljena u nadolazećem izdanju stručnog magazina The Astrophysical Journal Letters.

Dok većina drugih galaksija u svome središtu skriva jednu supermasivnu crnu rupu, čini se kako bi ovo mogao biti svojevrsni presedan, ističe NASA .

Studija je koristila NASA-in satelit Swift i svemirski opservatorij X-zraka Chandra te u obližnoj galaksiji, koja u svom središtu već ima supermasivnu crnu rupu, otkrila još jednu.

Spomenuta galaksija, poznata kao Markarian 739 ili NGC 3758, leži 425 svjetlosnih godina daleko od Zemlje u zviježđu Lava.

Dvije su jezgre galaksije, u čijim se središtima nalaze crne rupe, međusobno udaljene 11 tisuća svjetlosnih godina.

Bez obzira koliko je rijetko da su dvije crne rupe toliko blizu jedna drugoj još je rjeđe da su obje vrlo aktivne. Svega jedan posto supermasivnih crnih rupa smatra se aktivnim galaktičkim nukleusima, a ovdje su obje rupe na toj razini.

Prema studiji, ova bi anomalija mogla biti rezultat sudara galaksija.

19. travanj 2024 12:39