SKRIVEN OD POGLEDA

VIDEO: ZAVIRITE NA TAMNU STRANU MJESECA: NASA po prvi put objavila detaljnu animaciju

Prvi pravi pogled na Mjesečevu tamnu stranu omogućila je sovjetska sonda Luna 3, lansirana 1959. godine

Mjesec je oduvijek privlačio poglede. Njegovo svjetlo nas vjerno prati i osvjetljava put povratka kući nakon noćnih izlazaka. Sada po prvi puta imamo priliku vizualizirati i Mjesečevu tamnu stranu zahvaljujući nevjerojatno detaljnoj NASA-inoj animaciji.

U videu vidimo daleku stranu Mjeseca kako prolazi kroz faze, slično kao što ga vidimo sa Zemlje. No, s druge strane teren je puno drugačiji s manje tamnih bazaltnih ravnica poznatijih pod imenom "mora". Umjesto njih teren je gotovo u potpunosti prekriven kraterima.

Prvi pravi pogled na Mjesečevu tamnu stranu čovječanstvu je omogućila sovjetska sonda Luna 3, lansirana 1959. godine. Zrnate slike površine već su tada bile zapanjujuće.

Pedeset godina kasnije, Lunar Reconnaissance Orbiter, lansiran 2009. pribavio je više terabajta podataka koji su znanstvenicima pružili priliku za slaganje detaljne karte Mjeseca.

Po prvi puta te animacije, napravljene u NASA-inom studiju za znanstvenu vizualizaciju , daju potpuno drugačiji pogled na najbližeg nam nebeskog susjeda.

24. travanj 2024 09:32