KORIST MATIČNIH STANICA

VIDEO: ZNANSTVENICI NA ŠTAKORU UZGOJILI LJUDSKO UHO! Od matičnih stanica dobili ljudski organ

The University of Tokyo

Znanstvenici iz Japana uspješno su ‘uzgojili’ ljudsko uho, i to na leđima štakora, koristeći ljudske matične stanice. Ambiciozna grupa znanstvenika sa Sveučilišta u Tokiju i Kyotu tvrde u objavi za medije da bi se njihova istraživanja mogla početi proširiti i na ljude kroz pet godina.

Ako se metoda pokaže uspješnom, mogla bi predstavljati novi način pomoći onima koji su se rodili s nekim oblikom anomalije uha - nedostatkom ušne školjke (anotia) ili malom uškom (microtia).

Premda se javlja kod pet od 10.000 beba rođenih u SAD-u, liječenje često uključuje rekonstrukciju pri čemu se koristi hrskavica s pacijentovih rebara ili umjetni implantant. Ovaj oblik liječenja je vrlo uspješan, no uključuje pet vrlo bolnih operacija, piše IFL Science .

Stoga, napredak je u ovom smislu svakako dobrodošao. I dok žive životinje kao platforme za uzgoj organa nisu idealno rješenje, moglo bi pomoći u smanjenju patnje i bolova nakon teških operacija.

Znanstvenicima je za ovaj pothvat trebalo nešto više od dva mjeseca, a kažu da će se metoda moći primjenjivati i na pacijentima ozlijeđenima u raznim nesrećama ili u ratu.

Sličan su eksperiment prije nekoliko godina proveli američki znanstvenici koji su također ‘uzgojili’ uho, ali od kravljeg i ovčjeg tkiva, a uspjeli su kreirati i bubreg i timus (prsnu žlijezdu).

Ovakvi znanstveni pothvati uvijek za sobom povlače i niz etičkih pitanja s područja regenerativne medicine.

08. svibanj 2024 04:30