IZRAVNI UDAR

Zemlju bi danas mogla pogoditi solarna oluja: Evo kako bi to moglo utjecati na vas

Ilustracija solarne oluje

Mark Garlick/science Photo Libra/Science Photo Library Via Afp

NASA očekuje da će solarna oluja u utorak pogoditi Zemlju, što potencijalno može dovesti do prekida GPS-a i radijskih signala, a stručnjaci ističu da je to tek prva u nizu.

Iako se ne očekuje da će doći do većih poremećaja u svakodnevici, stručnjaci ipak predviđaju da može doći do manjih geomagnetskih oluja.

Dr. Tamitha Skov, američka fizičarka koja proučava vremenske prilike u svemiru, rekla je da će ‘zmijolike niti‘ sa Sunca izravno udariti u Zemlju.

- Radioamateri i korisnici GPS-a trebali bi očekivati poremećaje signala na noćnoj strani Zemlje, napisala je na Twitteru.

Prema predviđanju NASA-e, oluja će pogoditi Zemlju 19. srpnja. Ipak, prema stranici SpaceWeather, moguće je da solarna oluja pogodi naš planet tek sredinom tjedna. Sugeriraju kako bi oluja G1 klase mogla pogoditi Zemlju 20. ili 21. srpnja.

Ocjenjuju da je riječ o manjoj oluji, ali da bi mogla utjecati na satelitske operacije.

Dr. Sebastian Voltmer, koji je pratio oluju, rekao je za SpaceWeather da se ogromna struktura odvojila od Sunca.

- Sama veličina je impresivna. Bilo je spektakularno vidjeti kako se njegov komad u brzom kretanju izbacuje i odvaja u stranu.

Ovakve erupcije mogu osloboditi 100.000 puta više energije nego što sve elektrane na Zemlji mogu proizvesti u jednoj godini, kažu stručnjaci.

15. travanj 2024 06:52