TRAŽE BOŽJU ČESTICU

Znanstvenici oduševljeni: Uspjeli su 'ugurati' antimateriju u bocu na čak 16 minuta!

'Nakon ovog otkrića istraživanja će biti deset tisuća puta lakša nego prije', rekao je znanstvenik Makoto Fujiwara

Znanstvenici u Europskoj organizaciji za nuklearna istraživanja (CERN) uspješno su pohranili antimateriju, misterioznu supstancu koju Dan Brown u svojim romanima naziva oružjem za masovno uništenje i koju se smatra odgovornom za nastanak svemira.

Iako su antimateriju uspjeli pohraniti još 2010., ipak se ovo tretira kao veliki uspjeh jer su tada zadržali atome svega djelić sekunde, a sada čak 16 minuta ! To im je pošlo za rukom tako što su antimateriju pohranili u svojevrsnu magnetsku bocu, koja je 'držala' atome mirnima.

- Još je mnogo pitanja, čekaju nas opširna istraživanja. Ali ona će nakon ovog otkrića biti deset tisuća puta lakša nego prije - rekao je znanstvenik Makoto Fujiwara, koji radi na istraživanju i dio je tima koji je stigao do čudesnog otkrića.

Također, antimaterija nije opasna kao što piše u svojoj knjizi "Anđeli i demoni" Dan Brown. U njoj stoji kako je ukradena od strane tajne organizacije i predstavlja prijetnju jer je svega nekoliko grama antimaterije jednako kao dvadesetak atomskih bombi.

- Nema nikakvog straha. Bilo bi opasno kada bismo uspjeli napraviti nekoliko grama antimaterije, ali za to bismo trebali milijarde godina - rekao je Fujiwara.

I drugi znanstvenici koji rade na pohranjivanju antimaterije oduševljeni su jer shvaćaju koliki su korak naprijed postigli u razumijevanju nastanka svemira i svega oko nas .

- Napokon možemo otkriti vezu materije i antimaterije - rekao je profesor Walter Hardy i objasnio kako je iz kolizije materije i antimaterije ostala materija, ali da je nejasno kako se to dogodilo jer bi u teoriji morala ostati samo čista svjetlost.

29. travanj 2024 01:38