PILULA MLADOSTI

Znanstvenici s Harvarda otkrili kemijski koktel koji može obrnuti proces starenja: ‘Funkcionira u tjedan dana!‘

Sergio Monti/Panthermedia/Profimedia/Sergio Monti/panthermedia/profimedia

Znanstvenici s Harvarda tvrde da su otkrili kemijski koktel koji može obrnuti proces starenja - to je otkriće koje bi moglo rezultirati stvaranjem "pilule mladosti". David Sinclair, znanstvenik s Harvarda, podijelio je otkrića u srpanjskom broju medicinskog časopisa Aging, piše New York Post.

- Prethodno smo dokazali da je pomlađivanje moguće uporabom genske terapije, odnosno aktiviranjem embrionalnih gena. Sad smo dokazali da je to također moguće kemijskim koktelima, što je korak prema pomlađivanju cijelog tijela, napisao je Sinclair na Twitteru.

Svaki kemijski koktel sadržavao je između pet i sedam agenasa od kojih je za mnoge poznato da liječe neke fizičke i mentalne poremećaje. Lijekovi koji se izdaju na recept, kao što su primjerice valproična kiselina, tranilcipromin i pramipeksol, pojavljuju se u nekoliko koktela i uspješno se koriste za liječenje napadaja, depresije i Parkinsonove bolesti.

Profesor genetike i autor knjige "Životni vijek" objasnio je da su on i njegov tim više od tri godine radili na pronalaženju kombinacije molekula koja će preokrenuti proces starenja stanica, odnosno koja će ih pomladiti. Kroz pokuse na miševima i majmunima uspjeli su identificirati šest kemijskih koktela koji mogu preokrenuti vizualne znakove starenja u manje od tjedan dana.

- Studije o optičkom živcu, moždanom tkivu, bubrezima i mišićima pokazale su obećavajuće rezultate, s poboljšanim vidom i produženim životnim vijekom kod miševa, a nedavno smo dokazali i poboljšanje vida kod majmuna, rekao je.

Napomenuo je da se pripremaju za klinička ispitivanja na ljudima i dodao da se i drugi istraživači bore kako bi pokazali da kemikalije mogu pomladiti stanice kao što to može genska terapija.

05. ožujak 2024 18:13