DETALJNA ANALIZA

ZNANSTVENICI SU USPJELI RIJEŠITI NAJVEĆU ZAGONETKU O ZMIJAMA 'Ovo otkriće ne bi bilo moguće prije deset godina'

EDINBURGH - Znanstvenici su dugo vjerovali kako su zmije izgubile noge nakon što su postale vodene životinje, no novo istraživanje ponudilo je sasvim drugačiji odgovor na zagonetku koja paleontologe muči već desetljećima.

Nakon analize 90 milijuna godina stare fosilizirane lubanje izumrle vrste zmije, Dinilysia Patagonica, koju su proučavali CT skenerom, dr. Hongyu Yi sa Sveučilišta u Edinburghu vjeruje da su zmije izgubile noge kada su počele rovati ispod zemlje.

Znanstvenici su proučavali model untarnjeg uha Dinilysije i usporedili ga s unutarnjim ušima modernih zmija i guštera, te otkrili kako se u unutarnjem uhu životinja koje se kreću ispod površine tla, rovanjem, nalazi posebna struktura koja im olakšava pronalazak plijena ili otkrivanje opasnosti.

Ta se struktura ne nalazi u unutarnjem uhu današnjih vodenih zmija, kao ni zmija koje se zadržavaju na površini.

- Čini se da su zmije izgubile noge kada su njihovi pretci počeli rovati. Unutarnje uši fosila mogu nam otkriti nevjerojatnu količinu informacija, i vrlo su korisna kada je vanjština fosila previše oštećena ili krhka za proučavanje, rekao je dr. Hongyu.

- Ovo otkriće ne bi bilo moguće prije deset godina, CT skeniranje je donijelo revoluciju u proučavanju izumrlih životinja. Nadamo se da će slična istraživanja razjasniti evoluciju još više vrsta, uključujući guštere, krokodile i kornjače, izjavio je.

29. travanj 2024 00:22