Dvanaest milijuna eura u reklame za EURO

Na televizijsko oglašavanje zbog Europskog nogometnog prvenstva u Austriji i Švicarskoj, prema procjenama nekih medijskih stručnjaka, potrošit će se oko 12 milijuna eura. Najveću zaradu od Eura 2008. može očekivati HTV kao vlasnik televizijskih prava prijenosa svih utakmica, a koliko će njihova konkurencija Nova TV i RTL utržiti ponajviše ovisi o njihovim programima, kojima se namjeravaju suprostaviti ili pak podržati  nogometno ludilo koje će u lipnju i srpnju zahvatiti Europu.



No, prema riječima HTV-ova voditelja projekta za EURO Bože Sušeca, javna televizija ovog će puta biti sretna ako uopće pokrije troškove koji su se zbog enormnog poskupljenja TV prava sada popeli na 50-ak milijuna kuna.



- Naši prijašnji projekti bili su financijski izvanredno uspješni, no sada je ‘letvica’ dignuta strahovito visoko jer su TV prava poskupjela više od 200 posto. Naš je cilj barem pokriti troškove, a ako nešto zaradimo, bit će to velik uspjeh - rekao je nedavno Sušec. Znači, prema Sušecovim procjenama HTV bi od reklama trebao utržiti oko osam milijuna eura.  



Za sada još nisu poznate tvrtke koje će otkupiti najskuplje sponzorske pakete, a radi se o telekomunikacijskim korporacijama, pivovarama, bankama, tiskovinama te drugim jakim firmama koje imaju dovoljno novca da plate ove ekskluzivne pakete.



Kategorije sponzora


- Pregovori s potencijalnim zakupcima našeg reklamnog prostora za EURO još traju, a u ovom trenutku još ne možemo reći s kim pregovaramo - rekao je glasnogovornik HRT-a Janos Roemer.



Kako pak neslužbeno doznajemo, najjači oglašivači, kako sada stvari stoje, bit će Karlovačka i Zagrebačka pivovara, Agrokor te T-HT grupa, to jest Hrvatske telekomunikacije. Tko će otkupiti koji paket još nije poznato, no za onaj najskuplji - Sponzora A koji jamči ekskluzivnost, a ujedno osigurava najviše sekundi i najbolje pozicije reklama - treba izdvojiti 16 milijuna kuna, u što nije uračunat PDV. Postoji i jeftinija varijanta ovog aranžmana od 9,5 milijun kuna, no u tom slučaju oglašivač nema pravo na ekskluzivnost.



Isti je slučaj i s nešto “jeftinijim” sponzorskim paketom B koji košta 14 milijuna kuna, a bez ekskluzive 7,5 milijuna kuna. Za paket C, ako želite biti jedini, HTV-u treba “keširati” 10 milijuna kuna, a ako nemate ništa protiv konkurencije, 5,5 milijuna kuna. HTV nudi i sponzorske pakete koji se ne mogu kupiti u ekskluzivnoj varijanti, a čija se cijena kreće od milijun do 4, 5 milijuna kuna.



PonuÐena je i kategorija tehničkog sponzora EURO-a u kojoj paket A košta dva milijuna kuna, paket B milijun kuna, a za paket tehničkog sponzora treba izdvojiti 500 tisuća kuna. Naravno, ponuda ne podrazumijeva i to da će se svi paketi prodati, što je već bio slučaj s onim najskupljim sponzorstvima.



Cjenik nepromijenjen

HTV ima i drugih opcija, poput paketa koje su ponudili oglašivačkim agencijama za promidžbene blokove ispred i u stanci utakmice, a koji se kreću od 2000 do 4000 kuna po sekundi. Za pojedinačna emitiranja najskuplje su utakmice svrstane u kategoriju A, a to su one hrvatske reprezentacije, polufinale te finale EURO-a, a čija sekunda se kreće od 2000 do 2600 kuna. Zanimljivo je što inflacija, kako na tržištu sportskih TV prava tako i u samoj državi, nije utjecala na porast HTV-ove cijene oglašavanja, jer javna televizija za EURO 2008. ima gotovo identičan cjenik kao i za Svjetsko prvenstvo u nogometu koje se 2006. održalo u Njemačkoj.



Dok će HTV kao vlasnik ekskluzivnih TV prava na EURO 2008. imati najveću zaradu od marketinga, procjenjuje se da će koristi od nogometa imati i njihova konkurencija, RTL i Nova TV, koja bi u razdoblju (koje je već počelo) mogla utržiti oko milijun i pol eura svaka.



Hoće li to biti uistinu tako ovisi ponajviše o njihovim programima, ali i o tome koliko će hrvatska reprezentacija daleko dogurati na EURO-u. Ipak, oni za razliku od HTV-a koji je zbog nogometa pokrenuo mašineriju od 250 ljudi, koliko ih je uključeno u proizvodnju programa, kao i platio skupu licencu, nemaju tako visokih troškova.
Manji troškovi konkurencije





Tina Premec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2025 20:11