StoryEditor
VICTORIA BECKHAM

GOVORILI SU DA JE GLUPA I DA NEMA UKUSA , A DANAS UPRAVLJA CARSTVOM 'Ne mogu vjerovati da ovo pišem, ali ovo je kolekcija bez greške!

 
 Getty images

Ne mogu vjerovati da ovo pišem”, započela je Lisa Armstrong, tadašnja modna urednica u londonskom Timesu, “ali bila je to vrlo impresivna, zaokružena kolekcija bez i jednog razočaranja. Prikazano je samo deset komada, u različitim bojama, a svaki se od njih naslanja na estetiku kakva, u posljednje vrijeme, obilježava i dizajneričin osobni stil: uske, stroge i strukturirane haljine dužine do gležnja, s visoko postavljenim strukom. No ono što me posebno impresioniralo su tkanine, svila, vuna i organza, te pažnja posvećena detaljima.”

Tog rujna 2008. u svjetskim se modnim krugovima razgovaralo o malo čemu drugome osim o, u najmanju ruku neočekivanom, dizajnerskom uspjehu Victorije Beckham, žene s čijim su se modnim izričajem do tada otvoreno sprdali i mali i veliki, i bitni i nebitni. Ne samo to, bilo je to i doba kada su menadžeri elitnih modnih brendova zivkali Victorijine predstavnike i moljakali da, unatoč tome što ih je kupila, a ne dobila, njihove komade ne nosi u javnosti.

Nitko nije želio besplatan PR koji je nosila tada 34-godišnja Posh Spice, anoreksična, ne baš simpatična i pretjerano izblajhana Britanka s umjetnim grudima postavljenima neprirodno blizu brade, a još se manje očekivalo da će deset godina kasnije takva “priprosta kokoš bez ukusa” drmati industrijom i postati jedan od glavnih igrača na svjetskoj modnoj sceni. Victoria Beckham, taj modni underdog stoljeća, danas predstavlja najiščekivaniju kolekciju godine - onu kojom obilježava deset godina rada.

“Jako dugo su mi se ljudi jako rugali”, rekla je 2014. u intervjuu za magazin Business of Fashion. “A što sam ja radila dok su se drugi smijali? Postavljala sam temelje za ono što imam danas.” I zaista, Victoria Beckham danas ima nekoliko prestižnih modnih nagrada, brend koji je u top 20 najprodavanijih na Net-a-Porteru i kompaniju procijenjenu na 100 milijuna funti.

 

Zli jezici

Istina, njezin put nije bio ni približno grbav kao onaj prosječne diplomantice nekog, makar i glasovitog, modnog fakulteta, koje bez novca i veza pokušavaju izgraditi ime. Novac i veze su obično prednost, no u slučaju Victorije Beckham popularnost koju je stekla kao članica pop petorke Spice Girls i udajom za nogometaša Davida Beckhama, zlatnog dečka Velike Britanije, donijela joj je više štete nego koristi.

Nije prošlo mnogo od predstavljanja njezine nadugačko i naširoko hvaljene debitantske kolekcije, a zli jezici, mahom oni “insajdera” iz industrije, počeli su šuškati o tome kako je, zapravo, mozak koji stoji iza njezine kolekcije za proljeće/ljeto 2009. ni manje ni više nego francuski dizajner Roland Mouret. U to je doba, naime, Victoria često nosila njegove modele i nerijetko ga isticala kao uzor kako u privatnom, tako i u poslovnom životu, a uz to, Roland Mouret je, baš kao Victoria Beckham, bio klijent Simona Fullera, vlasnika agencije XIX Management.

Osim što o honorarima i inom pregovara za vozača Formule 1 Lewisa Hamiltona, tenisku zvijezdu Andyja Murraya i, naravno, Davida Beckhama, Fuller je i čovjek koji je osmislio koncept popularnog TV showa “Pop Idol” te bio menadžer planetarno poznatim Spajsicama - tako je i upoznao Victoriju. Bio je prvi koji je nanjušio njezin modni potencijal i omogućio joj da njegova kompanija, točnije njezin uredski prostor, bude inkubator za Victorijin modni brend. U početku ih je bilo svega troje: Victoria, Tracy Lowe, zadužena za razvoj i produkciju, te - i tu uskače Roland Mouret - Melanie Clark.

“Kada sam Rolandu rekla što planiram, bio mi je velika potpora. Nije imao veze s dizajniranjem modela, ali mi je pomogao složiti tim. Upravo me on upoznao s Melanie”, još je davno objasnila dizajnerica kojoj je Melanie Clark, koja je do tada radila za kuće Jonathan Saunders i za samog Rolanda Moureta, desna ruka u kreiranju.

Prvu, strogu, monokromatsku kolekciju Victoria Beckham je kasnije nadogradila ležernijim krojevima, modnim dodacima i bojama
 

Victoria Beckham, naime, nikada nije skrivala da prilično loše crta i da radi s danas prilično velikim timom. Njezin se kreativni proces sastoji od toga da “pravim” dizajnerima iznosi svoje želje, modne aspiracije, s njima raspravlja o tkaninama, bojama i šavovima, a oni zatim njezine ideje pretaču u skice. Tako je deset haljina preraslo u četiri linije i sestrinski, “pristupačniji” brend Victoria, Victoria Beckham (za razliku od osnovne linije, gdje haljina stoji između 1500 i 3000 eura, modele s potpisom pristupačnije inačice platit ćete između 500 i 1000 eura) koji se prodaju u više od 400 dućana u više od 50 zemalja diljem svijeta. S godinama su i njezini modeli postali ležerniji, a haljine strogih i jednostavnih krojeva te monokromatskog kolorita postale su odvažnije, a zatim i lepršavije, nježnije, šarenije.

“Iskreno, na samom početku bilo me je strah nositi mnogo slojeva i ravne cipele. Danas više nije”, objasnila je jednom prilikom dizajnerica čiji je minijaturni tim s početka prerastao u mašineriju od više od sto zaposlenika, od kojih je čak 79 posto žena, velikim dijelom zaposlenih majki.

Slavna kao Persil

Victoria Beckham, naime, sav posao podređuje obitelji, posebno djeci, Brooklynu (19), Romeu (16), Cruzu (13) i sedmogodišnjoj Harper - te smatra da su majke, zahvaljujući tome što moraju balansirati između posla, veze, vremena za sebe i djece, najbolje zaposlenice. Nema muškarca koji zna organizirati vrijeme i posao kao majka četvero djece, smatra dizajnerica, a što god mislili o tome, poslovni rezultati idu u prilog njezinim tvrdnjama.

Osim toga što njezin brend nezaustavljivo buja, Victoria Beckham lani udružila snage s američkim lancem trgovina Target, a kolekcije koje je kreirala za njih - jednu za velike, a drugu za male cure - rasprodane su brzinom munje. Uz to, ostvarila je i suradnju sa sveameričkim kozmetičkim brendom Estée Lauder za koji je kreirala liniju make upa.

“Dok sam išla u školu, nikad nisam bila najpametnija. Onda sam došla na kazališnu akademiju i nisam bila najtalentiranija. Oduvijek sam morala raditi. Ništa mi nije palo u krilo. Ja ne sjedim i ne čekam da uspjeh dođe meni, ja idem prema njemu. Nikad nisam čekala da telefon zazvoni, uvijek sam zivkala i gnjavila, izluđivala ljude i na kraju dobila to što sam htjela.”

“Želim biti poznata kao Persil Automatic”, rekla je davno. Takvu su slavu priželjkivali i oni koji su od nje bili bolji, talentiraniji i pametniji, no nitko od njih nije bio toliko posvećen. Kapital Victorije Beckham danas se procjenjuje na više od 380 milijuna funti, više i od supruga. Nije loše za kokoš bez ukusa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. lipanj 2020 15:40