ZAGREB - Stanovnici Helsinkija, koji se već nekoliko mjeseci voze u nekoliko probnih tramvaja Crotram, nezadovoljni su hrvatskim proizvodom.
Finci kažu da u tramvaju ima malo mjesta, zbunjuje ih sustav otvaranja vrata, drže da je Crotram preglomazan, a kada skreće, u zavojima zbog širine i specifičnih ulica finske metropole katkad zapinje i za cestu. Iako će zagrebački tramvaji finskim ulicama probno voziti još nekoliko mjeseci, doznajemo da u helsinškom uredu za promet zbog učestalih i loših kritika građana razmišljaju o drugim proizvođačima.
- Građani nas svakodnevno zovu i zbunjeni su brojnim obilježjima vašeg tramvaja. Najviše ih iritira sustav ulaza i izlaza, odnosno smeta im što nekad i vozač kontrolira otvaranje vrata tramvaja. Iako lijepo izgleda, građanima je smiješno što je tramvaj toliko velik, a u njemu nema mnogo sjedećih mjesta. Jednostavno, Crotram je prevelik i preširok za naše ulice - rekla nam je zaposlenica helsinškog ureda za promet, koja je zamolila da je ne potpisujemo jer nije zadužena za medije.
Na probleme s manjkom mjesta u niskopodnom tramvaju prije nekoliko godina već su upozorili Zagrepčani, što se tada pokušalo riješiti izbacivanjem nekoliko sjedalica.
Helsinški list Helsingin Sanomat prvi je prenio probleme s probnim primjerkom hrvatskog tramvaja. U nedavno objavljenom članku pod naslovom “Hrvatski tramvaj kritiziran kao tijesan i bučan” autor iznosi neodobravanje stanovnika Helsinkija, ali i tamošnjih stručnjaka koji kažu da je tramvaj predugačak za stajališta u Helsinkiju.
Darinko Bago, predsjednik Uprave Končara, kaže pak da nisu dobili nijednu kritiku iz Helsinkija. Štoviše, Bago ističe da svaki dan dobivaju zapisnike testiranja i da u njima nema nijedne loše kritike.
- Prema našim informacijama, Crotram u Helsinkiju kotira kao najbolji tramvaj i dosad je dobio samo riječi pohvale, pa ne znam odakle informacije da ga građani kritiziraju. S obzirom na taj finski članak, zvali smo tamošnje novine i oni su rekli da ne znaju za njega - rekao je Bago.
Podsjetimo, u utrci za posao izrade 40 niskopodnih tramvaja vrijedan 100 milijuna eura Crotram se natječe s njemačkim Siemensom, talijanskom tvrtkom Ansaldo Brena te francuskim Bombardierom. Prednost Crotrama jest to što se našao u programu finske tvrtke Patria, koja je s Đurom Đakovićem i hrvatskom Vladom dogovorila obnovu oklopnih vozila za Hrvatsku vojsku, a Finci bi konačnu odluku trebali donijeti 2009. godine.
Martina Kuterovac;Ante Milković
Finci kažu da u tramvaju ima malo mjesta, zbunjuje ih sustav otvaranja vrata, drže da je Crotram preglomazan, a kada skreće, u zavojima zbog širine i specifičnih ulica finske metropole katkad zapinje i za cestu. Iako će zagrebački tramvaji finskim ulicama probno voziti još nekoliko mjeseci, doznajemo da u helsinškom uredu za promet zbog učestalih i loših kritika građana razmišljaju o drugim proizvođačima.
- Građani nas svakodnevno zovu i zbunjeni su brojnim obilježjima vašeg tramvaja. Najviše ih iritira sustav ulaza i izlaza, odnosno smeta im što nekad i vozač kontrolira otvaranje vrata tramvaja. Iako lijepo izgleda, građanima je smiješno što je tramvaj toliko velik, a u njemu nema mnogo sjedećih mjesta. Jednostavno, Crotram je prevelik i preširok za naše ulice - rekla nam je zaposlenica helsinškog ureda za promet, koja je zamolila da je ne potpisujemo jer nije zadužena za medije.
Na probleme s manjkom mjesta u niskopodnom tramvaju prije nekoliko godina već su upozorili Zagrepčani, što se tada pokušalo riješiti izbacivanjem nekoliko sjedalica |
Helsinški list Helsingin Sanomat prvi je prenio probleme s probnim primjerkom hrvatskog tramvaja. U nedavno objavljenom članku pod naslovom “Hrvatski tramvaj kritiziran kao tijesan i bučan” autor iznosi neodobravanje stanovnika Helsinkija, ali i tamošnjih stručnjaka koji kažu da je tramvaj predugačak za stajališta u Helsinkiju.
Darinko Bago, predsjednik Uprave Končara, kaže pak da nisu dobili nijednu kritiku iz Helsinkija. Štoviše, Bago ističe da svaki dan dobivaju zapisnike testiranja i da u njima nema nijedne loše kritike.
- Prema našim informacijama, Crotram u Helsinkiju kotira kao najbolji tramvaj i dosad je dobio samo riječi pohvale, pa ne znam odakle informacije da ga građani kritiziraju. S obzirom na taj finski članak, zvali smo tamošnje novine i oni su rekli da ne znaju za njega - rekao je Bago.
Podsjetimo, u utrci za posao izrade 40 niskopodnih tramvaja vrijedan 100 milijuna eura Crotram se natječe s njemačkim Siemensom, talijanskom tvrtkom Ansaldo Brena te francuskim Bombardierom. Prednost Crotrama jest to što se našao u programu finske tvrtke Patria, koja je s Đurom Đakovićem i hrvatskom Vladom dogovorila obnovu oklopnih vozila za Hrvatsku vojsku, a Finci bi konačnu odluku trebali donijeti 2009. godine.
Martina Kuterovac;Ante Milković
Komentari (0)