Ivana Nekić umrla od teških ozljeda

ZAGREB - Ivana Nekić (25), zaposlenica javnobilježničkog ureda Ivana Parlova preminula je u srijedu navečer u KB Sestara milosrdnica od posljedica ozljeda koje je zadobila u utorak popodne u teškoj prometnoj nesreći u Ozaljskoj ulici.



Moždana smrt je već bila nastupila, ali je bila održavana na životu uz pomoć aparata. Njezina kolegica Anita Gusić (21) je teško ozlijeđena, kao i još troje pješaka, a troje je lakše ozlijeđeno.



Nakon što su zagrebački policajci i Danijel Palić, vozač Golfa koji je u utorak prema tvrdnji policije skrivio prometnu nesreću kod trešnjevačkog placa kada je ozlijeđeno sedam pješaka, iznijeli sasvim drugačije verzije događaja na križanju Ozaljske i Krapinske ulice, pravi uzrok sudara očito će se utvrđivati dodatnim prometnim vještačenjem u redovnom sudskom postupku.



Oštećenja na golfuU rasvjetljavanju okolnosti nesreće veliku bi ulogu trebale imati i izjave očevidaca. Nekoliko njih, među kojima su i stanari iz Ozaljske, reklo nam je da je BMW vozio brzinom većom od dozvoljene.



Vozač BMW-a u prekršaju



Nedvojbeno, iako ga policija ne krivi za nesreću, 19-godišnji vozač BMW-a Vinko Begić počinio je nekoliko prometnih prekršaja. Kao mladi vozač upravljao je vozilom snage veće nego što mu je dopušteno i s prometnom dozvolom BiH iako je prijavio prebivalište u Hrvatskoj. Policiji je poznat i kao vozač koji je prošle godine skrivio dvije prometne nesreće. Tako je 23. rujna prošle godine prešao preko noge pješakinji na pješačkom prijelazu, a 16. ožujka je prouzročio sudar nepropisnim prestrojavanjem u prometu. Nakon toga je napustio mjesto nesreće, ali se sam prijavio policiji. Skupocjeni i moćni BMW koji je oborio nekoliko pješaka mladi je i očito neiskusni vozač, koji njime nije smio upravljati, dobio od oca kao dar za maturu. No, prekršajni dosje obojice vozača trenutno je "čist".



Oštećenja na BMW-uNa konferenciji za novinare Krunoslav Borovec, načelnik Ureda načelnika, demantirao je Palićeve navode da je za sudar kriv vozač BMW-a Vinko Begić te da je policija iskonstruirala njegovu krivnju. Do nesreće je, podsjetimo, prema policijskom izvješću došlo kada je vozač BMW-a Begić na križanju Krapinske i Ozaljske ulice skrenuo udesno i pomeo sedemero pješaka, koji su čekali da se na semaforu upali zeleno svjetlo, jer je pokušao izbjeći nalet Golfa. Vozač Golfa je, prema policijskom izvješću, skretao ulijevo, što je na tom mjestu zabranjeno.



- Pravo vozača Golfa je da iznosi svoje viđenje događaja i da tada ne govori istinu. Međutim, tragovi govore drugačije - demantirao je Borovec Palićeve navode. Na njegove tvrdnje kako je načelnik Luka Pešut "prebrzo" zaključio da je on krivac za sudar te da sumnja u njegovu verziju događaja, Borovec je rekao da su tragovi i dokazi, kao i iskazi očevidaca, bili toliko jasni da bi i početnik zaključio da je BMW naletio na pješake jer je izbjegavao udar Palićeva Golfa.



Za infografiku rekonstrukcije nesreće kliknite na sliku. Nova slika će vam se otvoriti u novom prozoru. Čovjek sa značkom



- I dalje tvrdim da sam stajao u koloni na Ozaljskoj ulici te da se nisam micao. Rođeni sam Zagrepčanin, dobro poznajem cestu i znam da je zabranjeno skretanje iz Ozaljske u Krapinsku.  Policija je krivo interpretirala što se dogodilo i sada mi je žao što sam šutio jer se nisam htio svađati.  Međutim, angažirao sam odvjetnika i tražit ću rekonstrukciju nesreće kako bi se utvrdilo da sam ja u pravu. Vozač BMW-a je na mene naletio dok sam stajao u koloni jer je vjerojatno prošao kroz crveno svjetlo - rekao je ogorčeni Palić. Naveo je i da mu je sumnjivo to što mu je ubrzo nakon sudara, dok očevid još nije bio ni počeo, pristupio muškarac koji mu je pokazao policijsku značku i rekao mu da makne auto s križanja na pješački otok. Međutim, u zagrebačkoj policiji još su jednom ponovili kako su tragovi bili toliko jasni da nije bilo dvojbe tko je odgovoran za sudar dvaju automobila te da su iz tog razloga sklonili Golf kako bi se promet normalizirao. Policija je Palića  kazneno prijavila za izazivanje prometne nesreće.



ZAGREB - Da je policijska verzija uzroka, odnosno tijeka sudara neosporna, potvrdio je jučer uvidom u fotografije Jutarnjeg lista i prof. Zdravko Bukljaš, predstojnik Zavoda za prometna i tehnička vještačenja na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti. Rekao je da štećenja prednjeg lijevog dijela Golfa i lijeve bočne strane BMW-a nesporno pokazuju da su se oba vozila kretala u vrijeme sudara.



- Golf se morao nalaziti u lijevom skretanju te je svojim prednjim lijevim dijelom udario u lijevi bočni dio BMW-a. Da je bilo drugačije, da je BMW udario u Golf, moralo bi doći do oštećenja prednjeg dijela BMW-a - zaključio je prof. Bukljaš.



Saznavši da su automobili s mjesta nesreće micani prije očevida, to je nazvao teškom kriminalističko-tehničkom povredom profesionalnosti. Da bi očevid bio proveden prema pravilima struke, automobile se nije smjelo micati, a mjesto nesreće trebalo je osigurati odgovarajućom vrpcom.  T. Kukec

Prof. dr. Zdravko Bukljaš: Golf je skretao ulijevo



Dr. Željko Marušić: Nije napravljen stručan očevid

Prema nastalim oštećenjima na Golfu i BMW-u, koja su snimili fotoreporteri Jutarnjeg lista, logično je objašnjenje policije prema kojem je za nesreću kriv vozač Golfa. Smatra to dr. Željko Marušić, stručni recenzent Autokluba i docent na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti. No, Marušić kaže da nije isključena ni verzija koju je ispričao vozač Golfa. Podsjećamo, on ponavlja da nije n skretao, nego da  ga je udario BMW. - Glavni je problem što nije napravljen kvalitetan očevid. Vozila  se nisu smjela micati s mjesta nesreće dok se nije obavio kompletan i stručan očevid  - zaključio je dr. Marušić.



Martina Smoljanec;Dušan Miljuš
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 02:10