Siguran sam da bi se našlo mnogo onih koji bi se i s veće udaljenosti uputili do Pule, samo da su znali da tamo gostuje Riccardo Muti i da je ulaz na koncert besplatan.
No, u petak navečer bilo je čak i građana Pule koji su, primijetivši gužvu na ulazu, dolazili u Arenu i pitali što se to zapravo događa. A dogodio im se neočekivan i vrlo lijep dar u povodu osnivanja Jadranske euroregije kojoj je Pula toga dana postala i službenim središtem.
Bez obzira na vrlo slabu promidžbu tog iznimnog gostovanja, u Areni se okupilo dvije-tri tisuće ljudi koji su uživali u nastupu Omladinskog orkestra Luigi Cherubini. Riječ je o ansamblu koji je prije dvije godine utemeljio upravo slavni maestro Muti, o čemu je spremno i raspoloženo, uoči koncerta, govorio pred novinarima.
Svrha tog orkestra je da se najboljim mladim talijanskim glazbenicima, koji su tek diplomirali ili su još studenti, omogući stjecanje dragocjenog iskustva u orkestralnom muziciranju, a i značajne reference u biografiji koja će im i te kako mnogo značiti za nastavak karijere.
S obzirom na mjesto održavanja, sam je Muti rekao da od takvog koncerta ne treba očekivati savršene uvjete, osobito u pogledu akustike, već da treba u prvi plan staviti poruku. A ona je u ovom slučaju bila kulturno-politička o suradnji naroda, država i regija koje okružuju Jadran.
Za razliku od istarskoga župana Jakovčića, osnivača i prvog predsjednika nove euroregije, Muti nema problema s izricanjem, štoviše, i naglašavanjem imena zemalja i nacija koje u tome sudjeluju. On je umješnije od bilo kojeg političara istaknuo simboliku gostovanja "talijanskih glazbenika koji sviraju slavensku glazbu u rimskoj areni na hrvatskoj zemlji". Produkcijski dio posla, uključujući i pozornicu na kojoj je večer kasnije koncertom Paca de Lucije počeo Histria festival, za ovu je prigodu obavio neumorni Bashkim Shehu sa svojom ekipom.
Svita političara, na čelu s hrvatskim predsjednikom Mesićem, trebala je samo doći, sjesti i sa svom ostalom publikom uživati u entuzijazmu, ali i izvrsnoj uvježbanosti s kojom je mladi orkestar pod ravnanjem kao i uvijek nadahnutog maestra Mutija izveo najprije rijetko sviranu Petu simfoniju u F-duru Antonina Dvoraka, a potom monumentalnu Petu simfoniju u d-molu Dmitrija Šostakoviča.
Branimir Pofuk
No, u petak navečer bilo je čak i građana Pule koji su, primijetivši gužvu na ulazu, dolazili u Arenu i pitali što se to zapravo događa. A dogodio im se neočekivan i vrlo lijep dar u povodu osnivanja Jadranske euroregije kojoj je Pula toga dana postala i službenim središtem.
Bez obzira na vrlo slabu promidžbu tog iznimnog gostovanja, u Areni se okupilo dvije-tri tisuće ljudi koji su uživali u nastupu Omladinskog orkestra Luigi Cherubini. Riječ je o ansamblu koji je prije dvije godine utemeljio upravo slavni maestro Muti, o čemu je spremno i raspoloženo, uoči koncerta, govorio pred novinarima.
Svrha tog orkestra je da se najboljim mladim talijanskim glazbenicima, koji su tek diplomirali ili su još studenti, omogući stjecanje dragocjenog iskustva u orkestralnom muziciranju, a i značajne reference u biografiji koja će im i te kako mnogo značiti za nastavak karijere.
S obzirom na mjesto održavanja, sam je Muti rekao da od takvog koncerta ne treba očekivati savršene uvjete, osobito u pogledu akustike, već da treba u prvi plan staviti poruku. A ona je u ovom slučaju bila kulturno-politička o suradnji naroda, država i regija koje okružuju Jadran.
Za razliku od istarskoga župana Jakovčića, osnivača i prvog predsjednika nove euroregije, Muti nema problema s izricanjem, štoviše, i naglašavanjem imena zemalja i nacija koje u tome sudjeluju. On je umješnije od bilo kojeg političara istaknuo simboliku gostovanja "talijanskih glazbenika koji sviraju slavensku glazbu u rimskoj areni na hrvatskoj zemlji". Produkcijski dio posla, uključujući i pozornicu na kojoj je večer kasnije koncertom Paca de Lucije počeo Histria festival, za ovu je prigodu obavio neumorni Bashkim Shehu sa svojom ekipom.
Svita političara, na čelu s hrvatskim predsjednikom Mesićem, trebala je samo doći, sjesti i sa svom ostalom publikom uživati u entuzijazmu, ali i izvrsnoj uvježbanosti s kojom je mladi orkestar pod ravnanjem kao i uvijek nadahnutog maestra Mutija izveo najprije rijetko sviranu Petu simfoniju u F-duru Antonina Dvoraka, a potom monumentalnu Petu simfoniju u d-molu Dmitrija Šostakoviča.
Branimir Pofuk
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....