Proteklog tjedna objavljeno je nekoliko financijskih izvješća o poslovanju u 2005. g. za neke od kompanija, a ovoga bi se tjedna trebalo nastaviti isto to iščekivanje. Ovoga puta odabiremo dionicu Saponia iz Osijeka, koja je još u utorak postigla svoju najvišu cijenu dosad, odnosno 400 kn.
Prošli tjedan ova dionica ostvarila je nešto više od 900.000 kn prometa, no možda bi bilo preambiciozno očekivati više ako je cjelokupni promet ovom dionicom u prošloj godini iznosio oko 12 mil. kn, a u tri mjeseca ove godine već se trgovalo ovom dionicom u protuvrijednosti 5 mil kn.
S obzirom na postojanje većinskog dioničara, koji posjeduje nešto iznad 88% ukupno izdanih dionica, možemo reći da je "free float" manji od 10%, a onda i likvidnost ograničena.
Prošlogodišnji cjenovni rast iznosio je 260%, prošla godina započeta je s vrijednošću ove dionice od samo stotinjak kuna, a zaključena je na 355 kn. Ovogodišnji rast puno je umjereniji, a dionicom se trguje u razmjeru između 340 i 370 kn, tek je ovaj tjedan ta granica pomaknuta na razinu od 385 do 400 kn.
Devetomjesečni podaci u 2005. g. govorili su o rastu prodaje u zemlji, no ona je u inozemstvu bila znatno manja. Ako se prihodi iz inozemstva oporave u zadnjem kvartalu te kumulativno dovedu rezultate nešto iznad lanjskih, moći ćemo sa sigurnošću reći da govorimo o ozbiljnoj kompaniji u regiji za koju su konkurenti u borbi za tržište spremni platiti puno više od dasnašnje cijene.
Ne osvrćući se na rezultate poslovanja, intrigira nas ovdje još jedna spekulacija o mogućem preuzimanju te navodi na razmišljanje koliko bi ova kompanija doista vrijedila nekoj multinacionalki u preuzimanju.
Zahvaljujući poslovno-tehničkoj suradnji s kompanijama poput Unilever, Helene Rubinstein, Gillette i sl. prije rata Saponija je u regiji bila vodeći proizvođač sredstava za pranje, čišćenje, osobnu higijenu i uljepšavanje. Rat je zaustavio proizvodnju i uništio pogone. Prestankom rata i ulaskom Mepasa u vlasničku strukturu Saponia ne samo da je krenula dalje i vratila se na hrvatsko tržište, već je brand koji je dobro prepoznat u regiji.
Tržište kemijskih proizvoda, posebice proizvoda namijenjenih pranju i čišćenju u kućanstvu, dominantno je pod utjecajem stavova i preferencija potrošača.
U posljednjih nekoliko godina prisutan je rast tržišta koji je rezultat liberalizacije uvoza stranih proizvoda, čime je povećana ponuda, ali su i snižene cijene, što je pogodovalo potrošačima, a tržište okarakteriziralo kao vrlo konkurentno te primorava sudionike na stalnu inovaciju u sastavu, dizajnu, načinima prodaje i promocije.
Saponia raspolaže suvremenom tehnologijom za proizvodnju, a s obzirom na investicije uspijeva zadržati i unaprijediti tržišnu poziciju moderniziranjem opreme u svim fazama proizvodno-prodajnog ciklusa.
Silvana Milić
Prošli tjedan ova dionica ostvarila je nešto više od 900.000 kn prometa, no možda bi bilo preambiciozno očekivati više ako je cjelokupni promet ovom dionicom u prošloj godini iznosio oko 12 mil. kn, a u tri mjeseca ove godine već se trgovalo ovom dionicom u protuvrijednosti 5 mil kn.
S obzirom na postojanje većinskog dioničara, koji posjeduje nešto iznad 88% ukupno izdanih dionica, možemo reći da je "free float" manji od 10%, a onda i likvidnost ograničena.
Prošlogodišnji cjenovni rast iznosio je 260%, prošla godina započeta je s vrijednošću ove dionice od samo stotinjak kuna, a zaključena je na 355 kn. Ovogodišnji rast puno je umjereniji, a dionicom se trguje u razmjeru između 340 i 370 kn, tek je ovaj tjedan ta granica pomaknuta na razinu od 385 do 400 kn.
Devetomjesečni podaci u 2005. g. govorili su o rastu prodaje u zemlji, no ona je u inozemstvu bila znatno manja. Ako se prihodi iz inozemstva oporave u zadnjem kvartalu te kumulativno dovedu rezultate nešto iznad lanjskih, moći ćemo sa sigurnošću reći da govorimo o ozbiljnoj kompaniji u regiji za koju su konkurenti u borbi za tržište spremni platiti puno više od dasnašnje cijene.
Ne osvrćući se na rezultate poslovanja, intrigira nas ovdje još jedna spekulacija o mogućem preuzimanju te navodi na razmišljanje koliko bi ova kompanija doista vrijedila nekoj multinacionalki u preuzimanju.
Zahvaljujući poslovno-tehničkoj suradnji s kompanijama poput Unilever, Helene Rubinstein, Gillette i sl. prije rata Saponija je u regiji bila vodeći proizvođač sredstava za pranje, čišćenje, osobnu higijenu i uljepšavanje. Rat je zaustavio proizvodnju i uništio pogone. Prestankom rata i ulaskom Mepasa u vlasničku strukturu Saponia ne samo da je krenula dalje i vratila se na hrvatsko tržište, već je brand koji je dobro prepoznat u regiji.
Tržište kemijskih proizvoda, posebice proizvoda namijenjenih pranju i čišćenju u kućanstvu, dominantno je pod utjecajem stavova i preferencija potrošača.
U posljednjih nekoliko godina prisutan je rast tržišta koji je rezultat liberalizacije uvoza stranih proizvoda, čime je povećana ponuda, ali su i snižene cijene, što je pogodovalo potrošačima, a tržište okarakteriziralo kao vrlo konkurentno te primorava sudionike na stalnu inovaciju u sastavu, dizajnu, načinima prodaje i promocije.
Saponia raspolaže suvremenom tehnologijom za proizvodnju, a s obzirom na investicije uspijeva zadržati i unaprijediti tržišnu poziciju moderniziranjem opreme u svim fazama proizvodno-prodajnog ciklusa.
Silvana Milić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....