Zašto mijenjati ono što je dobro? Zašto ukidati "porezni Uskok", samostalni sektor za otkrivanje poreznih prijevara Ministarstva financija i ponovno ga ustrojavati pod Poreznom upravom?
Da bi bio još efikasniji i snažniji, tvrdi resorni ministar Zdravko Marić. Takvoj ideji, načelno, nema se što prigovoriti. Međutim, upitno je ne samo može li porezni Uskok pod Poreznom upravom djelovati samostalno i učinkovito kao u protekle 2 godine, nego i kakve bi ovlasti ubuduće imao.
Zašto je osnovan porezni Uskok?
Osnovan je upravo zato što se odjel sa sličnim zadacima unutar Porezne nije pokazao učinkovitim. Najjednostavnije rečeno, "problem" Porezne su upravni postupci koji se pokreću, a znaju trajati godinama. S druge strane, porezni Uskok ne ulazi u upravne postupke, već je usmjeren na otkrivanje poreznih prijevara s ciljem njihova daljnjeg procesuiranja kroz pravosudne institucije. Zbog takve metodologije rada, porezni Uskok je u stvari brži i učinkovitiji od Porezne. Usto, formiran je kao izdvojeno tijelo i zbog "kompromitiranosti sustava". U velikim sustavima, kakav Porezna uprava jest, jednostavno postoji veća mogućnost da iscure informacije prema osobama koje se istražuje. A u poreznom Uskoku radi uski krug ljudi koji moraju proći stroge sigurnosne provjere. Tako informacije o rezultatima njihovih istraga odlaze samo nadležnim institucijama, a "pogođeni" pojedinci doznaju za njih tek kad im policija pokuca na vrata.
Zašto već nisu definirane nove ovlasti?
Kroz nacrte prijedloga zakona u poreznoj reformi, porezni Uskok, koji se može pohvaliti otkrivenim financijskim malverzacijama od milijardu kuna, a na čiji rad su primjedbe imali samo oni koji su završili u Remetincu, više neće biti samostalni sektor. Ostao bi bez dosadašnjih ovlasti, a kakve će dobiti unutar Porezne na papiru još nije definirano. Upravo tako, aparat koji radi ide na popravak. Vjerujte, kad se popravi, bit će još bolji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....