StoryEditor
Victoria’s Secret

KORONAVIRUS MOGAO BI PRESUDITI NAJPOZNATIJEM LANCU DONJEG RUBLJA Preživjeli su niz skandala, našli kupca za posrnuli brend, a sada je sve propalo

 
 Getty images

Najpoznatiji lanac donjeg rublja, Victoria’s Secret, ponovo se našao u problemima. Nakon prošlogodišnjih financijskih problema, skandala zbog uznemiravanja manekenki, prozivanja javnosti zbog promicanja nerealnih standarda ljepote i ostalog, tvrtka L Brands, pod kojom djeluje Victoria’s Secret, odlučila je prodati većinu, 55 posto, posrnulog brenda tvrtki Sycamore Partners za 525 milijuna dolara. Iako je prodaja već bila dogovorena i trebala je biti realizirana u drugom tromjesečju ove godine, kupci su ipak odustali.

Naime, plan prodaje Victoria’s Secreta uzajamno je raskinut u ponedjeljak nakon što se Sycamore Partners pokušao povući iz posla jer je rekao da se ne slaže s koracima koje je brend Victoria’s Secret poduzeo tijekom pandemije koronavirusa.

Milijunska kompanija L Brands zbog pandemije koronavirusa odlučila je zatvoriti trgovine Victoria’s Secreta i smanjili su broj zaposlenika. Kako prenose svjetski mediji, ukinuli su čak 15 posto radnih mjesta. Sycamore vjeruje da su tim potezima dugoročno naštetili ugledu ionako poljuljanog brenda.

Prijetnje tužbama

Sycamore Partners društvo je koje se bavi restrukturiranjem posrnulih maloprodajnih lanaca, što Victoria’s Secret u ovom trenutku zasigurno jest. Pokušali su pregovarati oko kupnje jer su zaista bili “zagrizli” za Victoria’s Secret, no na kraju su odustali. Kako prenosi NY Times, Sycamore Partners ponijela je tužbu u Delawareu tvrdeći kako je tvrtka L Brands prekršila uvjete ugovora, a iz L Brandsa su im odgovorili da je samo riječ o “kajanju kupca” te su se i sami odlučili povući iz cijele priče. Ugovor je na kraju uzajamno raskinut, a niti jedna tvrtka neće morati platiti penale za raskid.

Početkom tjedna Sarah Nash, direktorica L Brandsa i uskoro nova predsjednica Nadzornog odbora, dala je i službenu izjavu vezanu uz raskid ugovora i prekid prodaje.

“Naš odbor vjeruje da je u najboljem interesu tvrtke, naših dioničara i naših suradnika da se u potpunosti usredotočimo na rješavanje postojećih izazova i uspjeh naših brendova, a ne uključivanje u skupe i ometajuće parnice kako bismo se natjerali na partnerstvo sa Sycamoreom”, izjavila je direktorica Nash u priopćenju.

L Brands, u čijem je vlasništvu i brend Bath & Body Works, sada ima nove planove za svoja dva prodajna lanca. Budući da Bath & Body Works bolje kotira na tržištu, ali i među javnosti, fokusirat će se na njega, a Victoria’s Secret bi trebala postati zasebna tvrtka.

“Tvrtka će i dalje poduzimati proaktivne mjere kako bi na odgovarajući način upravljala troškovima i izdacima te kako bi se osigurala likvidnost u vrijeme pandemije, istovremeno nastavljajući poduzimati korake za poboljšanje naših brendova”, stoji u priopćenju tvrtke L Brands.

Osim propale prodaje brenda Victoria’s Secret, tvrtku L Brands ovog mjeseca očekuje niz promjena. Naime, kako je i bilo najavljivano, osnivač brenda Victoria’s Secret i izvršni direktor Les Wexner odlazi u mirovinu, na njegovo mjesto izvršnog direktora maloprodajnog carstva L Brandsa doći će Andrew Meslow, dosadašnji izvršni direktor Bath & Body Worksa, a na njegovo mjesto predsjednika Uprave imenovat će Sarah Nash.

Profimedia
Leslie H. Wexner
 

Promjene rukovodstva stupaju na snagu 14. svibnja, a na sastanku dioničara tvrtke koji se treba održati 21. svibnja tvrtka će predstaviti novu strategiju i pokušat će dignuti Victoria’s Secret iz pepela.

No, pitanje je hoće li novo vodstvo i njihova strategija moći donijeti stari sjaj nekad velebnog brenda. Prije nekoliko godina nitko nije mogao ni pomisliti da će se carstvo Victoria’s Secreta početi urušavati, a danas se brend drži za slamku. Ali kako je ovaj milijunski brend strmoglavo s vrha pao na samo dno?

Mnogi kažu da se jednostavno nisu mogli nositi s promjenama na tržištu, a koštao ih je i američki milijarder optužen za spolno napastovanje žena i seksualnu trgovinu Jeffrey Epstein, koji je godinama radio kao financijski savjetnik brenda, ali i srdžba javnosti, ponajviše zbog izjava Eda Razeka, nekadašnjeg glavnog direktora brenda i kreativnog direktora modne revije Victoria’s Secret.

Narušena reputacija

Podsjetimo, javnost nije oprostila Razeku izjavu o ženama s oblinama i transrodnim modelima. Razek je još 2018. izjavio da plus size i transrodni modeli nemaju što tražiti na revijama ovog brenda zato što je modna revija fantazija. Iako se Razek poslije toga ispričao, povratka više nije bilo.

Mjesecima poslije brend je angažirao transrodnog modela, Valentinu Sampaio iz Brazila, da snimi editorijal za njihovu liniju donjeg rublja Pink. Time su pokušali vratiti narušenu reputaciju, no Razek je već sljedećeg dana dao ostavku i time dodatno oslabio ugled brenda. Bura nakon tih izjava nije se stišala jer su žene diljem svijeta počele protestirati protiv brenda koji promiče size 0 i nudi rublje u samo nekoliko veličina. Također, dolaskom novih brendova donjeg rublja na tržište, onih koji prodaju sve veličine, Victoria’s Secret našao se i u financijskim problemima. Kompanija je lani priznala da im je pala prodaja te su izvijestili da će morati zatvoriti čak 53 trgovine.

Dok su se borili s padom popularnosti i padom prodaje, na njihov račun stizale su nove optužbe za seksualno uznemiravanje. Manekenke koje su kroz godine nosile njihove revije, poznate kao Viktorijine anđelice, optužile su ih, iako ne direktno brend, već ljude koji su surađivali s njima, za seksualno uznemiravanje. Stotine njih potpisalo je peticiju “Vrijeme je za poštovanje”, pri čemu su se osvrnule na svjedočanstva mladih djevojaka i manekenki koje su muškarce zaposlene u Victoria’s Secretu optužile za seksualno uznemiravanje, navodno silovanje te seksualno trgovanje modelima. U svojoj peticiji osvrnule su se i na već spomenutog pokojnog financijskog savjetnika Jeffreyja Epsteina, protiv kojeg je i podignuta optužnica, ali i na fotografe Tima Emeka, Davida Bellemarea i Grega Kadela.

“Oni su koristeći poslovne veze s Victoria’s Secretom zlostavljali ranjive mlade djevojke. Susretale smo se s takvom vrstom zlostavljanja i ono se u modnoj industriji prečesto tolerira”, stoji u priopćenju peticije “Vrijeme je za poštovanje” koje su potpisale i mnogobrojne poznate manekenke, uključujući Millu Jovovich i Doutzen Kroes. Victoria’s Secret jednostavno se nije mogao pomaknuti od optužbi i činjenice da su godinama radili sa seksualnim prijestupnikom.

Otkazivanje kultne revije

Naime, osnivač brenda Les Wexner još je krajem 80-ih godina počeo surađivati s Jeffreyjem Epsteinom te ga je zaposlio kao svog osobnog savjetnika. Prema svjedočanstvima brojnih svjedoka, Epstein je koristio svoje veze s popularnim brendom, predstavljao se mladim djevojkama kao regruter za Victoria’s Secret te ih seksualno zlostavljao.

Svjetski mediji navode kako je Wexner još 90-ih godina bio upozoren na Epsteinovo uznemiravanje maloljetnica, no ovaj nije pridodavao mnogo pažnje na te optužbe. Kad su prošle godine krenule javne optužbe protiv Epsteina te je podignuta optužnica protiv njega, Wexner je rekao da nije znao što je Epstein radio. No, iako se distancirao od svojeg nekadašnjeg osobnog savjetnika, ugled tvrtke sada je bio potpuno uništen.

Nakon svih skandala iz Victoria’s Secreta lani su otkazali i luksuznu modnu reviju koja se održavala pune 23 godine, a nosile su je neke od najpoznatijih svjetskih manekenki poput Heidi Klum, Adriane Lime, Karlie Kloss i Alessandre Ambrosio. Prema riječima vlasnika Wexnera, tvrtka želi ići u novom smjeru te im više ne odgovara prijenos na TV mrežama. Mnogi govore da je pad popularnosti revije počeo kada su emitiranje prebacili s CBS na ABC mrežu, tada je zabilježen prvi pad gledanosti. No, vjerojatno je najveći razlog zašto je poznata revija ukinuta onaj financijski. Prema mnogobrojnim izvorima, revija Victoria’s Secreta koštala je oko 22 milijuna dolara godišnje, što ne čudi jer je to bio jedan od najvažnijih događaja godine.

Svi navedeni skandali naveli su vlasnika Wexnera da odstupi sa svoje dužnosti predsjednika Uprave i izvršnog direktora maloprodajnog carstva L Brandsa, što će biti finalizirano za nekoliko dana, kada L Brands kreće u ponovno osvajanje tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 04:53