Sutra otvorenje najluksuznijeg shopping centra u Hrvatskoj

Avenue Mall, najveći shopping centar u Zagrebu na čak šest etaža sa 125 trgovina, 9 kinodvorana, 8 restorana i 6 kafića, otvara se sutra u Novom Zagrebu, a reporteri Jutarnjeg lista prvi su obišli centar u kojem će, po nekim procjenama, kupovati oko 9 milijuna ljudi.





Tower centar Rijeka

130.000 kvadrata

• Avenue Mall

80.000 kvadrata

• City Centar One

61.000 kvadrata

• King Kross

43.000 kvadrata
SHOPPING CENTRI

Avenue Mall ima čak 80.000 kvadrata, a njegove su prednosti, u odnosu na druge centre koji se nalaze na periferiji gradova, lokacija koja je u zoni tramvaja te činjenica da u njegovoj blizini stanuje 270.000 Zagrepčana. 



Jučer, dva dana uoči otvorenja na kojem se očekuje 40.000 ljudi, trgovine i restorani užurbano su se pripremali za prve kupce koje će dočekati i popusti. Glasnogovornica Sportina Groupa, Slađana Sudar, rekla je da je njihovih sedam trgovina u potpunosti spremno za veliko otvorenje.



- U prvih nekoliko dana u našim će trgovinama biti popusta i do 50 posto - rekla je  Sudar iz Sportine. U Avenue Mallu bit će otvoren i dućan s dječjim igračama One2Play, koji će prema zamislima voditelja maloprodaje tvrtke One2play Roberta Vrbanića raditi kao dućan, ali i kao igraonica za djecu s educiranim osobljem. Avenue Mall od drugih se centara razlikuje i po odličnom izboru trgovina, a direktor marketinga Tomislav Kramarić kaže da je shopping centar zamišljen tako da ima i ekskluzivne trgovine te mladenačke butike.



U prvom shopping centru u Novom Zagrebu nalaze se i trgovine s tehničkom robom te specijalizirane trgovine poput čokoladnice Le chocolat i Cigar Shoppa Churchill.



  


- Postojale su liste čekanja zakupaca koji su većinom unajmili prostor na 10 godina. Nažalost, mnogi nisu mogli unajmiti prostor, čiji je kvadrat stajao od 20 do 80 eura. Najveće lokale su uzeli Konzum, Cinestar, Magma i Sportina, a u Hrvatsku smo prvi put doveli i španjolsku Zaru te luksuznu parfumeriju Sephora - rekao je Kramarić.



Na drugoj etaži nalazi se i zabavni centar sa 9 kinodvorana Blitza i Cinestara, te mnoštvo restorana i kafića koji će raditi vikendom do 3 sata ujutro. Novost je i to što će svi restorani, koji nude kuhinju od tajlandske, bavarske, meksičke do francuske i talijanske, biti self service.



- Radno vrijeme centra je od 9 do 22 sata, dok će kafići, restorani i Cinestar biti otvoreni do 1 sat poslije ponoći. Vikendom će ugostiteljski i zabavni sadržaji raditi do 3 ujutro. Parking će se u tri podzemne etaže naplaćivati 8 kuna po satu, a prvih sat vremena bit će besplatno - rekao je Kramarić.



Istaknuo je da su pripremili i plan za ogromne prometne gužve koje se očekuju u prvim danima.



- U garaži ima oko 1050 mjesta, kad se ona napune, naši će zaštitari preusmjeravati automobile na parkiralište kod Ine i Velesajma. Dogovorili smo sa ZET-om da se pojača tramvajski promet - rekao je Kramarić. Shopping centar izgleda vrlo atraktivno s mnogo staklenih stijena i krovova.



- Avenue Mall ima četiri shopping etaže koje povezuje 14 pokretnih stepenica i 12 liftova, te dvije isključivo parking etaže. Imamo 55 plazmi na kojim će se vrtjeti servisne informacije - objasnio je Kramarić.



Sephora, ekskluzivna parfumerija koja samo na pariškom Champs Elyseesu ima šest milijuna kupaca godišnje i dio je slavne grupacije Loius Vuitton Moet Henessy, stigla je i u Hrvatsku. Parfumerija ima i Sephora liniju proizvoda, a odnos s klijentom ono je po čemu se prepoznatljivi. Naime, iz Sephore se može izaći s kompletnim make overom; novom frizurom i šminkom jer će ondje raditi i profesionalni vizažisti.



- Ako se spremate za večernji izlazak, čiste kose dođete kod nas, mi vam napravimo frizuru i make up - kaže Željka Fičko, menadžerica hrvatske filijale, jedine na području bivše Jugoslavije.        (Ivana Rimac)

Sephora - pariški luksuz u Zagrebu





S otvorenjem prvog shopping centra u Novom Zagrebu, City Center One, koji se prostire na 61.000 kvadrata, također neće biti najveći centar u metropoli. Centar u zapadnom ulazu u Zagreb u prva četiri dana od otvorenja posjetilo je 270.000 ljudi, a na sam dan otvorenja u listopadu prošle godine bilo je oko 70.000 posjetioca. Procjenjuje se da je u ta četiri dana zarađeno oko 30 milijuna kuna. (I. Balen, B. Blašković, M. Brkić-Tot )

Riječki Tower i dalje najveći

Iako najveći u Zagrebu, Avenue Mall sa 80.000 kvadrata nije najveći u Hrvatskoj. Riječki Tower centar, koji je otvoren u studenome prošle godine, prostire se na 130.000 četvornih metara, a u njemu je smješteno 150 trgovina. U Toweru procjenjuju da će u godinu dana
U Toweru procjenjuju da će u godinu dana centar posjetiti oko 6 milijuna kupaca koji bi ondje trebali potrošiti oko 500 milijuna eura.
centar posjetiti oko 6 milijuna kupaca koji bi ondje trebali potrošiti oko 500 milijuna eura. U prvih šest mjeseci Tower je posjetilo oko tri milijuna kupaca.  Zdanje ima osam katova, od toga je pet "trgovačkih" etaža, a zadnji je rezerviran za zabavu. Parking može primiti 2100 automobila.



Godišnje 88 milijuna kuna za shopping

Hrvati godišnje potroše oko 88 milijuna kuna u trgovini na malo, a procjenjuje se da se svaki mjesec potroši oko sedam milijuna kuna. Potrošnja oko 20 posto poraste u prosincu pa se tako prošle godine potrošilo oko 11 milijardi kuna. Prosječna hrvatska obitelj u prosincu je, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, potrošila oko 5100 kuna, dok se u ostalim mjesecima na odjeću, obuću, hranu koje se većinom kupuje u većim trgovačkim centrima, mjesečno potroši oko 4200  kuna.     (B. Blašković)



Boba Blašković i Marinko Brkić-Tot
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 00:19