StoryEditor

Torba=suknja=torba ili utjecaj recesija na modne koncepte

U ranojutarnjem terminu na pariškim revijama ove sezone predstavljali su se najveći od najvećih, Balenciaga, Karl Lagerfeld i Stella McCartney, no nama, pripadnicima modne buržoazije, naviklima na kasno ustajanje i noćna događanja, jutarnja revija još je znanstvena fantastika.



No, dubrovačka dizajnerica Ivana Barač ispred kultnog kina Europa uspjela je okupiti šaroliko modno društvo koje se tek  budilo u zagrebačkoj magli, s vrućom kavom u rukama umjesto hladnog šampanjca.



Na pitanje kako biti drugačiji u modnom svijetu u kojem smo sve već vidjeli, Ivana je dala jednostavan odgovor: inventivnim konceptom koji možemo prikazati matematičkom formulom  torba = suknja = torba. Cilj je bio ujediniti dva ključna modna predmeta u jedan: u prvom dijelu revije modeli su šetali pistom noseći torbe, a u drugom dijelu iste su torbe “obukli” kao suknje.



Brak suknje i torbe



Barač je svoj koncept zasnovala na magičnom ziper sistemu koji transformira njezine modele. Kako je sama naglasila: “Tu se ne radi o ekscentričnom eksperimentu, već o praktičnom istraživanju multifunkcionalnosti u modi. Nisam željela stvoriti modni galeristički format sa stručnim objašnjenjima, htjela sam ponuditi zabavan, svakodnevan koncept.”  Iako je naglasak bio na braku suknje i torbe, nismo mogli ne primijetiti ostale odjevne predmete koji su činili “total look”.





O formama torbi/suknji dovoljno govore njihova imena: “sensu-bag” ili “bat-bag”. Strogi i promišljeni krojevi, geometrijska ravnoteža, čiste linije, tenzije između avangarde i praktičnosti glavni su motivi kolekcije. To nas ne treba  čuditi s obzirom na vokaciju Ivane Barač: “restaurator kamenog i arheološkog materijala”.



‘Kupiš jedno, dobiš dva’



U vrijeme kada nas guverner Hrvatske narodne banke poput mudrog proroka upozorava na probleme recesije,  kada se brojne modne kuće pitaju isplati li se snimati kampanje za iduću sezonu i objavljivati basnoslovno skupe oglase u časopisima, a Pariz ovisi o tržištima poput Rusije i Kine, dizajnerica Ivana Barač napravila je pametan potez. Na našoj modnoj gitari zasvirala je čudesan akord koji prati kratak, ali čaroban tekst: “kupiš jedno, dobiješ dva”. To je filozofija koju može pratiti samo jedna riječ: prodano!



Grgo Zečić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. rujan 2020 20:29