Sugovornici potvrđuju

Cijena servisa je eksplodirala! Najviše problema stvara neizostavan materijal: ‘Svaki mjesec, 300 kuna gore!‘

Dežurni krivci su ponovno inflacija i aktualna gospodarska situacija koji su uvelike utjecali na samo poslovanje automehaničarskih radionica

Servis automobila (ilustracija)

 Božo Radić/Cropix

Cijena malog servisa u prosjeku iznosi oko 1200 kuna, dok je za veliki potrebno ‘iskeširati‘ oko 2500 kuna. U odnosu na 2019. godinu, radi se o poskupljenju od čak 25 posto, što su nam i potvrdili naši sugovornici iz auto industrije.

Prema tome, građani mogu slobodno staviti i servis automobila na popis usluga za koje su ove godine morali izdvojiti više novaca nego prije. Dežurni krivci su ponovno inflacija i aktualna gospodarska situacija koji su uvelike utjecali na samo poslovanje automehaničarskih radionica.

Cijene su prvenstveno porasle zbog većih troškova energenata, što je automatski uvećalo i vrijednost rada, a samim time i plaće mehaničara. No, naši sugovornici ističu kako iza poskupljenja ne stoji toliko rast cijena usluge koliko su povećana izdvajanja za materijal.

Vanja Marendić, vlasnik obrta Autoservis Vanja iz Zagreba, ističe da su najviše porasli troškovi za ulja i proizvode na bazi nafte.

- U pravilu kupim jednu bačvu ulja od 60 litara i ona mi izdrži mjesec dana. Kada idem kupiti novu, ona je u prosjeku skuplja i do 300 kuna. Štoviše, u zadnjih pola godine cijena nije niti jedan mjesec bila jednaka – govori Marendić.

image

Servis automobila (ilustracija)

Božo Radić/Cropix

Isto su nam potvrdili i iz Hrvatske udruge auto struke (HUAS) gdje ističu da je cijena litre ulje narasla s oko 32 kuna na 44 kune. Uz to je i drastično porasla cijena rezervnih dijelova, s time da su neki i do 100 posto skuplji nego 2019. godine.

Stabilizacija tržišta

S druge strane, potražnja za servisima nije ništa manja nego prošlih godina. Marendić navodi da i dalje ima jednako posla kao i prije, što ponajviše pripisuje činjenici da je auto danas postao puka potreba, a ne luksuz.

- Obitelj s dvoje djece u pravilu mora imati dva automobila, a ista moraju ići na servis ako želite proći tehnički. Stoga, ako moraju postaviti prioritete, otkazat će odlazak na neki izlet kako bi imali dovoljno novaca za servis – smatra Marendić.

Ključno pitanje jest, kada će se situacija napokon primiriti? U HUAS-u su mišljenja da bi se tržište s idućom godinom trebalo stabilizirati te da je trenutno doseglo svoj maksimum što se tiče poskupljenja.

- Pitanje je koliko to dalje mogu pratiti korisnici usluga s obzirom na svoju ekonomsku situaciju jer poskupljenja ipak idu puno brže od povećanja plaća onih koji trebaju te usluge – kažu iz HUAS-a.

Limarske i lakirerske radionice ne određuju same cijenu sata

U odnosu na automehaničare, u puno težoj situaciji nalaze se radionice koje se bave popravkom šteta na automobilima. Kako su nam istaknuli iz HUAS-a, limarskim i lakirerskim radionicama cijenu sata rada protupravno nameću osiguravajuća društva koja plaćaju popravak štete. Oni su zato pokrenuli inicijativu za izmjenu Zakona o obveznim osiguranjima u prometu kod Ministarstva financija kako bi zakonski promijenili način procjene, obrade i naplate štete te na taj način pomogli oštećenicima, a potom i limarima/lakirerima.

- Nadamo da će doći do promjene Zakona o obveznim osiguranjima u prometu pa će servisi te vrste moći nakon 20 godina napokon fakturirati cijene sukladno svom službenom cjeniku – ističu iz HUAS-a.

Iz svega navedenog, sve više građana razmatra opciju dugoročnog najma vozila jer ista uključuje i obavezni servis i održavanje automobila.

- Interes javnosti za našim uslugama je značajno porastao, a upravo nas je to potaknulo na razvoj novih fleksibilnih usluga najma automobila na dulji period, odnosno dulji od uobičajenih mjesec dana. Tako je nastala usluga Hertz Flex Drive – kaže Krunoslav Bodružić, direktor Hertza Hrvatska.

image

Krunoslav Bodružić, direktor Hertza Hrvatska

/Hertz

Riječ je o usluzi takozvanog mjesečnog odnosno višemjesečnog najma vozila. Hertz Flex Drive omogućuje da dobijete automobil s fiksnom mjesečnom cijenom i zadržite onoliko dugo koliko vam je stvarno potreban. Radi se o najmu na „otvoreni datum“ - minimalni period trajanja je mjesec dana, a ugovori se automatski obnavljaju svakih 30 dana. Budući da ne postoji unaprijed definirani datum završetka najma, on traje dok kupac ne obavijesti Hertz da želi prekinuti uslugu.

Mjesečni najam

Hertz Flex Drive može koristiti svatko, ali namijenjen je prvenstveno pojedincima i malim tvrtkama. U ponudi su moderni i uščuvani automobili SEAT Ibiza 1.0U Reference, Hyundai i20, FIAT Tipo 1.4U, SEAT Arona, Suzuki Vitara 4x2 te Suzuki Vitara 4x2 Automatic. Vozila su uredno održavana i nisu starija od tri godine.

Flex Drive je usluga koja se temelji na mjesečnoj pretplati. Prije preuzimanja vozila, osim prve najamnine, plaća se i početna naknada za pretplatu koja je jednaka iznosu dvije mjesečne najamnine, a ako je auto u vašem najmu 18 mjeseci bez prekida, naknada za pretplatu vam se u cijelosti vraća. Mjesečna cijena najma cijelo vrijeme ostaje ista, ona je fiksna bez obzira na sezonu, što je velika prednost u odnosu na klasičnu uslugu mjesečnog najma koju već godinama nude rent-a-car tvrtke.

Cijena uključuje gratis 3.000 kilometara mjesečno, besplatnog dodatnog vozača, otkup odgovornosti za štetu na vozilu, održavanje i popravak automobila, zaštitu od krađe, pomoć na cesti te zamjenski automobil u slučaju štete.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hertza.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 13:29