Mobitel je nova motika

Dennis je zbog depresije počeo snimati videa, a danas je dio industrije koja vrijedi 13,8 milijardi dolara

Poznati hrvatski influenceri Dennis Domian i Tea Kravaršćan ispričali su nam kako je krenuo njihov put do slave na Instagramu i YouTubeu
Pjevač i youtuber Dennis Domian i fitness influencerica Tea Kravaršćan
 Ivana Nobilo/Cropix

Kada je Milka Ganza tek počela raditi kao novinarka njen glavni alat za rad bio je pisaći stroj bez kojega nije mogla napisati, odnosno objaviti tekst. To su bile šezdesete godine prošlog stoljeća, no danas su pisaći strojevi dio povijesti u toj profesiji. Na njihova mjesta došla su računala i pametni telefoni koji su proces objave vijesti ubrzali do te mjere da se danas događaj može pratiti u stvarnom vremenu.

I druga zanimanja su kroz godine transformirala svoj glavni alat za rad. Poljoprivrednici nemaju više plugove koje vuku konji, građevinski radnici su lopate zamijenili bagerima, ribari ne love više samo sa štapom i mrežom nego uz pomoć brodova i sofisticiranih tehnologija. Ipak, alati koji su danas najviše obilježili radno sposobnu generaciju jesu internet i pametni telefon. Oni su ključni faktor skoro svakog posla na svijetu i bez njih je danas nemoguće funkcionirati, pogotovo kada je u pitanju komunikacija i pribavljanje informacija. No, mladi su funkciju mobitela i interneta odveli još jedan korak dalje te uz pomoć ta dva alata stvorili vlastiti posao. Ovdje govorimo o influencerima i youtuberima, odnosno ljudima koji za život zarađuju objavljujući različite sadržaje na društvenim mrežama.

Industrija vrijedna 13,8 milijardi dolara

O kakvoj se samo industriji radi najbolje govore podaci. Prema istraživanju Influencer Marketing Huba, tržište influencer marketinga je u 2016. godini vrijedilo 1,7 milijardi dolara, a procjenjuje se da će ove godine dostići vrijednost od 13,8 milijardi dolara. Stoga možemo slobodno reći kako je za današnju mladež, koju čine milenijalci i generacija Z, pametni telefon postao nova „motika“. To su prepoznali i u Samsungu koji je nedavno lansirao kampanju „Awesome is for Everyone“ (Fenomenalan osjećaj za sve) u kojoj je predstavio pametne telefone iz Samsung Galaxy A serije za sve milenijalce i Gen Z-ove koji žele preuzeti kreativnost u svoje ruke. Riječ je o premium i cjenovno prihvatljivim pametnim telefonima koji imaju sve što je potrebno za ostvarenje različitih poslovnih i inovativnih ideja, a upravo takve mobitele koriste i dva veoma popularna hrvatska influencera - 25- godišnja fitness influencerica Tea Kravaršćan i 31-godišnji youtuber i pjevač Dennis Domian.

image
Fitness influencerica Tea Kravaršćan te youtuber i pjevač Dennis Domian poziraju sa svojim Samsung pametnim telefonima iz Galaxy A serije
Ivana Nobilo/Cropix

Teu na Instagramu prati više od 58,5 tisuća pratitelja, dok Dennisa na Instagramu slijedi 156 tisuća pratitelja te još 402 tisuća na YouTubeu, i oni su dokaz da se, uz određenu dozu kreativnosti i znanja, mobitel može pretvoriti u uspješan poslovni alat. Naravno, njihova priča o uspjehu se uvelike razlikuje u motivima zbog kojih su počeli dijeliti trenutke iz svog života s drugima. Kod Dennisa se glavni okidač za snimanje videa dogodio prije sedam godina kada mu je dijagnosticirana depresija.

- Bio je to period mog života kada sam se povukao u sebe. Dane sam provodio u potpunom mraku u spavaćoj sobi sa spuštenim roletama. Sve više i više sam gubio komunikaciju s ljudima koja mi je, u nekom trenutku, počela nedostajati. Upravo sam u kameri vidio neki izlaz i počeo sam snimati privatna videa poput dnevnika, a kasnije sam shvatio da mogu otići korak dalje. Otvorio sam YouTube kanal i počeo dijeliti svoje iskustvo borbe s depresijom, i tako je sve, zapravo, krenulo – prisjeća se Dennis.

Prva plaćena suradnja

Kada je skupio prvih 100 pregleda na videu shvatio je da je upravo 100 ljudi poslušalo njegovu priču. Nastavio je dalje snimati i uskoro se ta brojka popela na 1.000 pa na 10.000... danas mu najgledaniji video na kanalu ima nevjerojatnih 4,6 milijuna pregleda što je više nego što Hrvatska ima stanovnika.

Kod fitness influencerice Tee put je tekao nešto drugačije. Ona je cijeli život u pokretu i odmalena je trenirala brojne sportove kao što su tenis, odbojka, košarka, plivanje, plesovi, borilačke vještine... U srednjoj školi je, pak, shvatila da je najviše zanima fitness i više se posvetila tom aspektu svog života. Nekako spontano, kaže, počela je dijeliti i momente svog dana s drugima, kao što je zdravi ručak, trening ili šetnja na Sljemenu, a iz tjedna u tjedan njene objave je vidjelo sve više i više ljudi.

- Postepeno je to sve raslo, a kada su mi ponudili prvi novac za suradnju vidjela sam da od ovoga mogu živjeti – priča Tea.

image
Tea Kravaršćan snima trening za pratitelje

U tom trenutku je, ujedno, shvatila da joj je mobitel puno više od običnog alata za komuniciranje. Putem njega snima i obrađuje fotografije, dogovara sastanke, šalje mailove, prati trendove, dok laptop danas skoro pa više i ne koristi. Ipak, njen poslovni život ne mogu baš pojmiti pripadnici starijih generacija, pogotovo ne njena baka koja, kaže, i dalje ne shvaća čime se ona bavi.

- Kada kažem da idem na brod snimati reklamu za sat, ona samo čuje da idem na brod i da me nema dva dana. Ujedno, kada ljudi sa strane počnu govoriti o meni i hvaliti me, uvijek me pita kako svi ti ljudi znaju za mene. Baš joj je cijeli taj svijet nepoznat pa se zna naljutiti na mene što joj ne govorim više o njemu – ističe Tea.

Baka je najveći obožavatelj

Kod Dennisa je, pak, situacija nešto drugačija. Njegova baka isto tako ne razumije baš čime se on bavi i, ako se nju pita, "njen Denno se samo slika“, no svejedno pokušava biti maksimalno involvirana u njegov život.

- Moja baka ima Samsung i instalirao sam joj YouTube i Instagram jer ju interesira čime se bavim. Pokažem joj svakih par dana kako da uđe u te aplikacije pa mi ona redovito ostavi lajk, tako da, ako ikada izgubim publiku, znam da ću barem imati jedan lajk od bake – kaže Dennis.

image
Dennis Domian priprema novi video za pratitelje

Unatoč nerazumijevanju starijih, mladi u potpunosti razumiju i prihvaćaju njihov stil života što je dokaz da njihova „profesija“ nije ni najmanje promašena. Oboje zato imaju i dalje u planu raditi na vlastitim projektima jer, navode, ne mogu sada više zamisliti da rade uredski posao od 9 do 5. Tea tako pokreće vlastitu tvrtku za prodaju kupaćih kostima, dok Dennis aktivno radi na novim pjesmama i skečevima za svoj YouTube kanal. Ipak, ni sami ne mogu pojmiti kako će izgledati njihova budućnost za nekih 40 godina i što će novoga otvoriti tehnologije u našem društvu. Možda će tada influenceri postati stvar prošlosti, a možda će se pojaviti novi alat koji će zamijeniti i mobitel. To je pitanje na koje još ne možemo dati odgovor, no i Tea i Dennis kažu da jedva čekaju vidjeti što će svijet novo osmisliti.

- Tko zna, možda će i nama doći dan kada nećemo razumjeti čime se bave naši unuci – kaže Tea.


Sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Samsung Electronics, u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 21:51