Sasvim iskreno

Influencer Marco Cuccurin o najgoroj stvari koja mu se dogodila na internetu: ‘Spominjali su i moje roditelje‘

Iako je vječiti pozitivac, Marco ne bježi ni od negativnih stvari koje život donosi i o njima otvoreno govori
 ustupljena fotografija

Influencer Marco Cuccurin (23) u posljednje je dvije godine osvojio javnost svojom jednostavnošću, iskrenošću i skromnošću. Brojni su ga najprije upoznali na društvenim mrežama – samo na TikToku danas ga prati preko 600 tisuća ljudi – a dodatne je simpatije i zanimanje javnosti pobrao sudjelovanjem u showu ‘Zvijezde pjevaju‘.

Za njega se mnogi slažu da se ne uklapa u kalupe onoga što nam obično padne na pamet kad čujemo riječ ‘influencer‘. Marco na društvenim mrežama najčešće dijeli videe povezane s kuhanjem i šminkanjem, ali pratitelji posebno cijene kad neposredno i otvoreno progovori o životnim temama.

- Sjećam se da sam još kao dijete, prije deset ili 12 godina, snimao kadrove po kući i radio ono što danas zovemo vloganje. Uzeo bih svoj Vodafone telefon i snimao. To mi je bio hobi i prije no što je postojao službeni naziv i prije no što smo mislili da će to jednom postati i zanimanje – prisjeća se Marco svojih početaka.

image
ustupljena fotografija

Iako je vječiti pozitivac, on na svojim mrežama ne bježi ni od teških životnih situacija. Pričao je tako svojedobno o tome kako je vlastitim rukama izgradio temelje svoje kuće, podijelio je ogromnu žalost nakon gubitka majke te bez zadrške govorio o nasilju na društvenim mrežama kojeg je doživio.

Toksični internet

Posljednja je tema vrlo važna, posebice kad konstruktivni sadržaj o njoj dolazi do mladih. Prema istraživanju koje su proveli A1 Hrvatska i agencija Kvaka u studenom i prosincu 2022., više od 46 posto djece u dobi između 11 i 13 godina svakodnevno provodi više od četiri sata na internetu. Da je problem nekontrolirana izloženost sadržaju s kojim se susreću na društvenim mrežama, znaju i oni sami, jer ih se čak 53 posto slaže da je on nerijetko neprikladan, vulgaran i strašan. Dodatno će se njih čak 72 posto složiti i da je život na mreži puno toksičniji od onog uživo jer je cyberbullying posebno izražen. S tom se tvrdnjom slaže i Marco.

- Da, internet je doista toksičniji od stvarnog života. Kreatori sadržaja na društvenim mrežama imaju potrebu snimati samo lijepe trenutke. Doduše, mislim da je taj trend sada već pomalo na izmaku, ljudi su shvatili da treba pokazati realnost. No i dalje stoji da nikada ne možeš biti siguran da je netko doista takav kakvim se predstavlja na društvenim mrežama – kaže nam influencer.

I sam se, nastavlja, više puta opekao. Ljudi koji su mu se "preko društvenih mreža činili grozni" uživo su mu se baš svidjeli. A bilo je i obrnutih situacija.

- Nema pravila, no rekao bih da je za djecu i mlade loše ako su na internetu izloženi samo savršenim slikama nečijeg života. Ne, mi influenceri nismo na putovanju baš svaki dan, ne jedemo uvijek samo fensi obroke i nije nam konstantno osmijeh na licu. To je ono što se trudim promovirati. Realnost. Da klinci znaju da u meni imaju nekoga s kime se mogu poistovjetiti – govori Marco.

image
ustupljena fotografija

Mobilni tim

Baš zbog takvog stava je Marco, uz Niku Pavičić, podržao inicijativu A1 Hrvatska i Centra za sigurniji internet (CSI) koji dijele zajedničku viziju interneta kao sigurnog prostora. Iz tog su razloga sredinom ožujka otvorili prvo Savjetovalište Centra za sigurniji internet u Zagrebu (u prostorijama A1 centra u Gajevoj 2b). Dotad je Centar djelovao samo u Osijeku. Savjetovalište je namijenjeno za djecu i roditelje, a u njemu svi mogu dobiti pomoć i podršku u slučaju cyberbullyinga, dobiti savjet kako se zaštititi na internetu i kako ga sigurno koristiti, saznati što napraviti i kako se nositi s neprimjerenim sadržajem ili kontaktom. Savjetovanje provode stručni suradnici Centra, socijalni radnici i/ili psiholozi.

Budući da van Osijeka i Zagreba nema dovoljno stručnjaka i resursa za pružanje psihološke podrške i pomoći svima koji su se susreli s mračnom stranom interneta, nedavno su Marco Cuccurin i Nika Pavičić na fundraising platformi pokrenuli Čini pravu stvar pokrenuli izazov pod nazivom "Svako dijete je bitno, gdje god se nalazilo" kojim žele prikupiti 40 tisuća eura za mobilni tim CSI-ja. Tim povodom pozivaju i građane na donaciju, a ističu da svaki doprinos pomaže stručnom mobilnom timu CSI-ja da putuje u razne dijelove Hrvatske te pruži pomoć djeci i mladima koji se suočavaju s bilo kojim oblikom zlostavljanja u online svijetu.

Marco i Nika su i odabrani za moderatore Gen Z Akademije, projekta agencije Mood Media, A1 Hrvatska i Centra za sigurniji internet. Navedenim influencerima pridružit će se drugi kolege i u sljedeća tri mjeseca će posjetiti deset osnovnih škola diljem Hrvatske gdje će educirati učenike sedmog i osmog razreda o potencijalnim opasnostima u online svijetu.

@markomarkec3 Odgovor korisniku @L<3 Rodila me divna mama Sanja, a upravo protiv ovakvih negativnih komentara ja se borim i to tako da skupa s @A1 Hrvatska i CSI-jem idem u 10 škola po Hrvatskoj i širim poruku kako učiniti internet sigurnim mjestom♥️ #hejt #balkan #a1hrvatska #komentar ♬ original sound - Marco Cuccurin🥥

Marco i Nika već su u sklopu Gen Z akademije počeli raditi s učenicima, a iz dosadašnjeg iskustva iz učionica kaže da mu je u posebnom sjećanju ostao trenutak kad je u jednom razredu iznio podatak da oko 60 posto djece na internetu doživi nasilje ili mržnju.

- To je bio baš zvučan trenutak. Djeca su se gledala. Ostali su u, rekao bih, šoku. Baš ih je dotaknuo taj podatak. Radi se o tužnoj statistici, ali nekako vjerujem da već samim time što ju spominjemo činimo dobru stvar. Nadam se da se barem dio djece zapitao jesu li sami ikada bili nasilni na internetu i da ih je, ako jesu, to potaknulo da se više tako ne ponašaju – govori Marco.

Roditelji su uvijek tu

Ističe kako smatra da djeca nedovoljno komuniciraju s roditeljima. Na toj su se temi dosta zadržali.

- Na pitanje pričaju li s roditeljima o tome koji sadržaj konzumiraju i čime se bave na internetu brojna su se djeca počela smijati, netko je bacio foru... Jako se osjetilo da im je to pitanje van komfor zone, nije im prihvatljivo, nije kul. Mislim da je to veliki problem. Osobno bih bio sretan da sam o takvim stvarima pričao s roditeljima. Da, bitno je i pričati s prijateljima, no roditelji imaju puno više iskustva i zbog toga u nekim opasnim situacijama sigurno mogu pomoći bolje nego vršnjaci. Poručio bih svim mladima da je jako važno da znaju da su roditelji uvijek za njih tu, čak i ako skrenu s puta. Kako regularnog, tako i onog virtualnog – kaže Cuccurin.

image
ustupljena fotografija

Kaže kako on na mrežama ima široku publiku. U najvećoj mjeri su to ljudi od 18 do 25 godina, potom oni od 25 do 35, ali i ima i mlađih, kao i starijih.

- Moj je sadržaj family friendly. Trudim se da uvijek objavim nešto poučno, i to za publiku od devet do 99. Generalno sam oprezan oko toga što objavljujem pa onda nemam potrebu za autocenzurama ili posebnim prilagođavanjem za određeni dio publike – govori.

Nastavno na to, pitamo ga postoji li sadržaj kojeg nikada ne bi objavio na svojim kanalima.

- Imam dva pravila. Prvo je da nikada ne bih objavio sponzorirani sadržaj vezan za stvari za koje znam da su štetne za mlade, kao što su kocka ili nikotinski proizvodi. Na dnevnoj bazi dobivam takve ponude, no definitivno ne želim takav sadržaj na svojem feedu. Osim toga, nikada ne bih objavio svojeg partnera – iskren je Cuccurin.

Životni uspjeh

Priča nam i o svojem najgorem iskustvu na internetu. Podijelio je na mrežama iskustvo o incidentu u jednom dućanu s odjećom u kojem mu nisu dozvolili da isprobava ženske odjevne predmete.

- Zbog toga mi je hrpa ljudi pisala izuzetno ružne komentare. Brojni su spominjali moje roditelje i to je ono što me najviše boli. To i najviše pamtim. Ne boli me kad vrijeđaju mene, znam tko sam i nema te riječi koja bi me mogla pokolebati. No boli me kad moja obitelj, koja nema veze s tim, bude upletena – iskren je Marco.

No opet naglašava kako svaka medalja ima dvije strane. Istovremeno ima i još višestruko jaču podršku svojih pratitelja, ljudi koje možda nikada nije uživo upoznao, ali itekako ga razumiju.

- Za primjer, baš prije nekoliko dana mi se javila jedna djevojka i rekla da vidi da sam puno napredovao u vježbanju. Zahvalio sam joj, rekao da me to baš motivira i da mi je drago od nekog drugog čuti da je moj napredak vidljiv. Uvijek je lijepo čuti pohvalu. Nakon tog banalnog razgovora je slijedila njena poruka u kojoj je rekla da nema potrebe da joj se zahvaljujem jer ona osjeća kao da meni treba reći hvala. Ispričala mi je da je ostala bez oba roditelja i da ju snažno motivira kad vidi kako ja grizem, guram dalje s osmijehom na licu i snažno se borim iako sam u sličnoj situaciji. Rekla je da sam joj dao snage. Ako to nije uspjeh na životnoj razini, onda ne znam što je. Stvarno je to predivno, baš takvi trenuci čine da se sve isplati. Želim da svi moji ljudi znaju da nisu sami – zaključuje Marco.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 09:17