Razgovor s direktoricama

Nagrađivana kompanija koja je u zadnje dvije godine tri puta dizala plaće zaposlenicima: ‘Ljudi su nam na prvom mjestu‘

U poslovanju njeguju takozvani 360 pristup u kojem se jednako ulaže u materijalne i nematerijalne benefite za zaposlenike

Ana Štebih Pinjuh i Jadranka Sakoman

 Petar Santini

Čak 60 posto osoba sa sveučilišnom diplomom u Hrvatskoj su žene, no njih je na rukovodećim pozicijama još uvijek premalo. Efekt staklenog stropa kod nas u brojkama izgleda ovako: u 67 posto trgovačkih društava izlistanih na burzi u nadzornim odborima nema nijedne žene, a 34 posto ih nema nijednu ženu u upravi.

Europska unija je odavno detektirala ovaj problem te krajem prošle godine stavila na papir dio njegova rješenja, direktivu koja zemlje članice obvezuje da povećaju udio žena na direktorskim pozicijama do 2026. godine. Trgovačka društva iz EU će dotad u nadzornim odborima morati imati barem 40 posto žena, dok će na barem trećini svih direktorskih pozicija morati biti žene.

Neke su europske zemlje, poput Francuske, Njemačke i Austrije, implementirale ovu direktivu i prije no što je ona stupila na snagu. Hrvatska nije u toj skupini, no u praksi, srećom, postoje pozitivni pojedinačni primjeri koji pokazuju da i kod nas ima mjesta za promjenu. Jedan od njih je Zagrebačka pivovara, čiju upravu čini 66.7 posto žena, a žene tamo zauzimaju veliki dio direktorskih pozicija. I upravo su njihova marljivost i vizija zaslužne za uspjeh ove kompanije, za koju se očekuje da će i 2023. godinu zaključiti s vrlo pozitivnim poslovnim rezultatima.

Zagrebačka pivovara s godinama je postala prepoznatljiva po vrhunskom odnosu prema zaposlenicima te kreativnim i aktualnim marketinškim kampanjama koje čine Ožujsko liderskim brendom u industriji. Razgovarali smo s dvjema direktoricama koje stoje iza dobrog dijela ovih uspjeha. Jedna od njih zadužena je za unutrašnje uređenje kompanije i zadovoljstvo radnika, dok druga sa svojim timom osmišljava fantastične marketinške kampanje koje povezuju kupca i potrošača s proizvodom.

Top poslodavac

Jadranka Sakoman je u Zagrebačku pivovaru došla 2007. godine, a već četiri godine kasnije postala je direktorica ljudskih resursa za Hrvatsku, Sloveniju, i BiH. Prije toga je radila u farmaceutskoj firmi GlaxoSmithKline gdje se zaposlila još kao studentica studija hotelskog menadžmenta u Opatiji. Ona i njezin tim uz kontinuiranu recertifikaciju Poslodavac partner i ove su godine Zagrebačkoj pivovari donijeli dva prestižna certifikata, "Top Employer Croatia i "Top Employer Europe". A sigurno i važniji od toga je podatak da je zadovoljstvo zaposlenika u kompaniji visoko i kontinuirano raste.

- Nama je najvažnija jednakost i uključivost, odnosno da sve ljude tretiramo na isti način i jednako poštujemo bez obzira na to na kojoj su poziciji. To je sigurno nešto što nas čini drugačijim od drugih – pojašnjava Sakoman koja, pak, tvrdi da su zaposlenicima i dalje najvažnija materijalna prava, ali i određeni neopipljivi elementi koji ih privlače i zadržavaju u kompaniji.

image

Jadranka Sakoman

Petar Santini

U prvom planu to je, kaže, pozitivno radno okruženje, o čemu ova kompanija posebno brine.

- Privlačni smo ponajprije zbog neformalnog radnog okruženja i partnera iz sektora zabave, sporta i glazbe s kojima surađujemo. Jačina brenda Ožujsko i radna atmosfera dva su najveća benefita i glavni alati za zadržavanje zaposlenika. Kolegijalnost i transparentna komunikacija su nam izrazito važne u našoj svakodnevici. Dostupnost našeg lokalnog tima rukovoditelja pa i same Uprave u redovnoj formalnoj i neformalnoj komunikaciji našim zaposlenicima pruža osjećaj sigurnosti gdje se svačije mišljenje uvažava i cijeni. Znaju da uvijek mogu pokucati na vrata i da ćemo zajedno pristupiti bilo kojem izazovu koji je ispred nas – poručuje Sakoman.

Objašnjava i kako u kompaniji koriste "360 pristup zaposlenicima", odnosno ravnomjerno ulažu u materijalne i nematerijalne benefite. Lani su dva puta dizali plaće za sve nemenadžerske pozicije i time pokušali doskočiti generalnoj inflaciji u Hrvatskoj, a isti put slijede i ove godine te su u prosjeku dizali plaće u skladu sa zadnjim procjenama inflacije za 2023.

Odlični rezultati

Upravo su, tvrdi Sakoman, njihovi zadovoljni zaposlenici razlog zašto su postali najjača pivska kompanija u Hrvatskoj i regiji. A ponosna je i na to kako je zadovoljstvu zaposlenika pridonio HR odjel.

- Napravili smo dobre stvari. Gradili smo ljude koji nemaju HR iskustvo, ali imaju business iskustvo, te ih uspješno integrirali u HR odjel. Osim toga, uvodeći ljude iz raznih odjela u HR, dobili smo bolji uvid u okruženje u drugim odjelima i njihove potrebe te na taj način jačali organizaciju. Uspjeli smo razviti neformalnu kulturu koja se bazira na povjerenju, koje je na prvom mjestu. Svaki problem je moguće riješiti, samo moramo otvoreno komunicirati – ponosna je Sakoman.

image

Jadranka Sakoman

Petar Santini

S obzirom na to da svoju direktorsku ulogu obnaša već više od dvanaest godina, pitali smo što je toliko revolucionarno promijenila u svom odjelu, no ona nam odgovara da je uz proaktivno i kontinuirano praćenje trendova u ljudskim resursima nastavila i dobru praksu koja se i prije provodila.

- Prije sam radila u engleskoj farma kompaniji koja je imala dobar odjel ljudskih resursa u odnosu na Hrvatsku, međutim kada sam došla u Pivovaru, bez obzira što je to bilo 2007., bili su uspostavljeni jako dobri procesi koje smo dalje nadograđivali u skladu s trendovima i potrebama tržišta. Svi prije mene koji su vodili HR odjel radili su dobar posao. Oduvijek funkcioniramo strateški i dio smo menadžment tima kao i cjelokupne strateške poslovne agende. I zato su sigurno sve nagrade koje smo dobili rezultat dugogodišnjeg jasno fokusiranog rada, kako bi zadovoljstvo ljudi zadržali na najvišem nivou – govori nam Sakoman.

Legendarne kampanje

Dok ona brine o unutrašnjem zadovoljstvu u firmi, direktorica marketinga Ana Štebih Pinjuh i njezin tim zaslužni su za prezentaciju proizvoda potrošačima. Tu se posebno ističe brend Ožujsko te gotovo da nema godine u kojoj struka nije nagradila neku od njihovih marketinških kampanja. Svi dobro pamtimo onu "Naša su mjesta zakon!" u kojoj su predstavljeni Pivnica Slavonska, Svinjarevci, Štakorovec, Špičkovina, Grdoselo i druga mjesta diljem Lijepe naše koja krase osebujna imena i narječja. Osim što su zabavne, Žujine su kampanje nerijetko i društveno korisne, a u tom kontekstu treba spomenuti Domoljubnu Žuju, CSR kampanju Čuvaj, pazi, ne bacaj, Zakonom zaštićene. Žuja je bila uz tate i kumove kroz kampanje Žuja za tate, te aktualnu kampanju Kumovi i trudi biti uz svoje potrošače u svakom važnijem trenutku u njihovom životu. Upravo zato potrošači imaju izrazito snažnu emocionalnu vezu s brendom.

image

Ana Štebih Pinjuh

Petar Santini

- Godine rada pokazuju iskustvo, a rezultati znanje i uspješnost u onome što radimo. Upravo taj put, koji se pokazao kao ispravan, naša strategija prati i dalje, samo što ćemo ga još jednom podignuti na višu razinu, baš kao i svaki puta dosad. Stoga će Žuja svoje veze s potrošačima i dalje graditi kroz kvalitetnu i nezamjenjivu komunikaciju. No, prateći trendove, započet ćemo neke nove projekte koji će pokazati našu orijentiranost na održivost i odgovornost prema društvu u kojem se nalazimo – navodi direktorica marketinga te dodaje kako poslovanje nadograđuju novim proizvodima, kojima dolaze do novih potrošača i vrijednosti.

Time, nastavlja Štebih Pinjuh, oplemenjuju činjenicu da su najjača pivska kompanija koja planira dugoročno te misli na svoje zaposlenike i potrošače kako bi i dalje nizali uspjehe i ostvarivali svoje ambiciozne ciljeve.

Emocionalna veza

- Naša snaga leži u energiji i znanju naših ljudi, emocionalnoj vezi s brendovima te spremnosti da naši ljudi dio sebe utkaju u sve procese na kojima rade – uzvraća direktorica marketinga Zagrebačke pivovare te dodaje kako je ponosna što ima priliku raditi u zadovoljnom timu koji je uvijek orijentiran prema naprijed.

image

Ana Štebih Pinjuh i Jadranka Sakoman

Petar Santini

Premda predanost i izlaz iz zone komfora nisu uvijek lagani, nadodaje, siguran su put do postizanja ciljeva. Što god radili, kaže, u kojim se god vremenima nalazili, uvijek su orijentirani na budućnost i sve pozitivne situacije koje promjena donosi.

- Ako se poslužimo sportskim žargonom, možemo reći da je više u pitanju maraton nego šprint. No, ne smijemo zaboraviti da svaki pojedinac ima važnu ulogu u strateškom planu kompanije te da, uz podršku tima i življenje pravih vrijednosti, svatko od nas može pridonijeti ostvarenju zadanih ciljeva. Uostalom, mi smo pokazali da znamo graditi najjače brendove u kompaniji koja predstavlja sigurno mjesto gdje pojedinac može pridonositi, a timovi stvarati. Upravo pozitivan trend naše Žuje, snaga i jačina brenda predstavljaju inspiraciju za daljnji uspjeh koji će, ne sumnjam, sigurno doći – zaključuje.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Zagrebačke pivovare.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 14:30