Prosječan čovjek tijekom dana pogleda na svoj mobitel čak 144 puta, a za ekranom provede nevjerojatnih šest sati i 58 minuta. Studije koje su se provodile na studentima u periodu pandemije pokazivale su da su dnevno provodili čak 17 sati ispred računala ili mobitela. Vrijeme tijekom kojeg gledamo u zaslon u posljednjih se deset godina povećalo za čak 50 minuta. Iako si nerado priznajem, realnost je takva da sam osobno vjerojatno i iznad ovih alarmantnih statistika.
Ekrani su mi, kao i većini ljudi, sastavni dio života. Sve kreće momentom zvonjenja budilice koji je prvi kontakt s njim. Potom čitanje poruka i mailova, pisanje tekstova kroz dan, a – budimo realni – ima tu i scrollanja za zabavu. Večer je pak teško zamisliti bez dobrog filma ili serije.
Zbog svega toga jedna sam od oko 30 posto ljudi koji imaju uredski posao i problem sa suhim očima. Tu sam boljku uspješno ignorirala, a baš ovih dana sam čula za Andu Pandu, digitalnog asistenta Optike Anda koji na WhatsAppu pomaže doći do rješenja ovog i sličnih problema. Skeniram QR kod i na mobitelu mi se otvara razgovor s Pandom.
Chat s asistentom
- Draga Pando, imam problem sa suhim očima zbog gledanja u ekran. Što da radim? – pitam ju, a ona u samo nekoliko sekundi dolazi s rješenjima. I to čak njih šest.
- Draga Tena, razumijem tvoju situaciju. Suhe oči su čest problem za sve nas koji provodimo puno vremena pred ekranima – počinje Panda, pa nastavlja:
- Tu je pravilo 20-20-20. svaki put kad provodiš 20 minuta gledajući u ekran, napravi pauzu od 20 sekundi i pogledaj u točku udaljenu barem 20 stopa, odnosno šest metara. Ova jednostavna vježba može pomoći smanjiti umor očiju – savjetuje digitalna asistentica za oči.
Već njezin prvi savjet jako mi se sviđa, a vrlo su korisni i ostali: treptaj dok gledaš u ekran (to je nešto što često zaboravimo), pij puno vode jer to pomaže tijelu da proizvodi suze, podesi osvjetljenje i kontrast na ekranu, ako je potrebno koristi kapi za oči i idi na redovite kontrole vida.
Što se tiče potonjeg, priznajem Pandi da već dugo nisam bila na pregledu. Pitam ju može li mi ona pomoći oko toga.
- Naravno, Tena! Za zakazivanje termina za besplatnu kontrolu dioptrije možeš slijediti ovaj link – piše mi uz poveznicu koja vodi na aplikaciju Optike Anda u kojoj korisnike najprije dočekuje kratki upitnik. Nosiš li naočale ili leće, kada si zadnji put bio/la na pregledu i imaš li problema s očima neka su od pitanja. Zatim slijedi odabir lokacije u kojoj želite obaviti pregled vida, a onda i ponuda slobodnih termina. I to je to – moj pregled vida je zakazan.
Puno pravih pitanja
S obzirom da je Panda jako simpatična i korisna, pitam ju na koje mi još sve načine može pomoći. Odgovara da mi, među ostalim, može ponuditi pomoć u odabiru naočala ili kontaktnih leća, dati savjete oko brige za oči i vid, pravilnoj prehrani za zdravlje očiju i bilo kojem drugom problemu vezanom za oči. Kako već dugo nisam mijenjala naočale, predlažem da razgovor krene u tom smjeru, a Panda me iznenađuje svojom preciznošću.
- Jesu li ti potrebne naočale za čitanje, vožnju, rad na računalu ili nešto drugo? Jesi li aktivna osoba koja puno vremena provodi vani? Ili većinu vremena radiš za računalom? Moramo uzeti u obzir i oblik tvog lica. Različiti oblici okvira bolje pristaju različitim oblicima lica – piše Panda.
Odgovaram joj na svaki od parametara, a ona mi daje precizne savjete: preporučuje mi naočale s lećama koje imaju zaštitni sloj protiv plavog svjetla, okvire koje je udobno nositi u dužem vremenskom razdoblju od materijala poput titana ili lagane plastike, okvir koji ima više širine nego visine, ovalan je i ima takozvani browline, odnosno prati liniju obrva.
Impresivno!
Novo doba je stiglo
Nakon zanimljivog razgovora s Pandom, koji bi definitivno mogao još trajati, razgovaramo i sa stručnjacima iz Optike Anda koji su radili na razvijanju prvog očnog digitalnog asistenta.
- Umjetna inteligencija više nije budućnost, ona postaje dio naše svakodnevice transformirajući način na koji živimo, radimo i komuniciramo. Od medicinskih istraživanja do financijskih usluga, od proizvodnje do trgovine, korisničko sučelje (UI) prožima gotovo svaki aspekt suvremenog društva. Za nas umjetna inteligencija nije samo tehnološki trend, već ključni motor promjena u našoj industriji gdje ćemo moći još brže i kvalitetnije osigurati rješenja za individualne potrebe i preferencije korisnika, što rezultira većim zadovoljstvom i lojalnošću naše publike. Ideja za likom Ande Pande nastala je još 2020. godine i od tada je krenulo njeno putovanje i kreativni razvoj koji je evoluirao do toga da smo našem brendu kreirali lice s kojim publika danas može razgovarati – otkrivaju nam.
Povezanost tehnologije i industrije optike je duboko ukorijenjena. U posljednjih deset ili 15 godina ova se branša zbog toga značajno promijenila. Samo za primjer, razvoj tehnologije i materijala omogućio je proizvodnju naočalnih leća koje su tanje, lakše i udobnije za nošenje pa danas više ne nosimo dioptrijske naočale s debelim staklima.
- Također, razvoj naprednih optičkih uređaja omogućio je precizniju dijagnostiku i mjerenje vida zbog koje danas možemo određivati recepte s refrakcijom do 0,01 preciznosti i još uspješnija dijagnostika bolesti oka kojom se može spriječiti gubitak vida. Vjerujemo da budućnost donosi i neke promjene koje je sada teško zamisliti kao što je još veća upotreba pametnih naočala u zdravstvenom segmentu. Trenutno se Optika Anda, kao i većina tvrtki današnjeg doba, suočava s izazovima strelovito brzog razvoja tehnologije, međutim, naša brza prilagodba i otvorenost novim tehnologijama, omogućuju nam da ovakve izazove savladavamo brzo i efikasno – kažu iz Ande.
Virtualni karton
Pričamo i o tome kakve su do sada reakcije na Andu Pandu. Ne skrivaju da su i očekivali pozitivan feedback jer je uistinu riječ o vrhuncu AI tehnologije.
- Dok pričate s našim digitalnim asistentom imate osjećaj kao da razgovarate sa stvarnom osobom. Ugodno nas je iznenadilo koliko brzo su ljudi prihvatili ovu promjenu gdje s brendom razgovaraju na WhatsApp platformi, a neki od korisnika toliko su ‘zavoljeli’ Andu Pandu da im je sada postala nova prijateljica s kojom mogu razgovarati o bilo čemu – govore.
Anda Panda koristi naprednu tehnologiju poput obrade prirodnog jezika (NLP), strojnog učenja i umjetne inteligencije. Takav proces izrade digitalnog asistenta zahtijevao je timski rad stručnjaka iz različitih područja, od programiranja i dizajna do umjetne inteligencije i analize podataka.
- Personalizacija usluge važan je proces svakog modernog poslovanja jer omogućuje dublje razumijevanje potreba i preferencija pojedinog kupca. U našem digitaliziranom sustavu svaki korisnik posjeduje svoj virtualni karton prema kojemu se dalje kroji najbolje rješenje prilagođeno njihovim individualnim potrebama. Za primjer, nakon što se osoba odluči za narudžbu dioptrijskih naočala, omogućuje se proizvodnja i izrada dioptrijskih leća koje su potpuno prilagođene individualnim potrebama i anatomiji oka – objašnjavaju iz optike.
A na koncu ih pitamo i koji su trenutno najveći stilski trendovi koje su primijetili.
- Moda i stil igraju važnu ulogu u našoj industriji gdje dominiraju neki od najvećih modnih titana kao što su Gucci, D&G, Saint Laurent, Balenciaga i mnogi drugi. Trendovi se stalno mijenjaju i vraćaju, ali neki stilovi su bezvremenski tako da kao što u modnom svijetu postoji mala crna haljina koju svaka žena treba imati, tako u Anda svijetu naočala postoje klasične avijatorice ili mačkasti okviri koje svatko poželi prošetati u nekom trenutku – zaključuju.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Optike Anda.