Budilica zvoni u 7 sati. Još u prvom tonu osjećate da noć nije bila baš najmirnija. Prisjećate se večeri prije, kad ste razmišljali o sutrašnjim poslovnim obavezama i onome što vam je šef rekao. Shvaćate da vam spavanje nije donijelo onaj pravi odmor, ali i da vas čeka još jedan radni dan.
Kada posao prestane donositi zadovoljstvo i počne iscrpljivati vaš duh i tijelo, možda je vrijeme za novi korak u karijeri. Promjena ne mora biti dramatična, već prilika za pronalazak svježih izazova i motivacije.
Čak i kad na prvi pogled sve izgleda u redu, ponekad postoje suptilni znakovi koji upućuju da je vrijeme za promjenu. Ako osjećate da se karijera zaustavila, da nema napretka ni mogućnosti za učenje, ili ako rad obavljate poput automatizma bez uzbuđenja, to je jasan pokazatelj da treba razmotriti nove opcije.
Također, ako primijetite da vas plaća ne zadovoljava u odnosu na trud ili se vaše vrijednosti ne podudaraju s onima tvrtke, možda je to dobar razlog za promjenu. Gubitak strasti prema poslu i češći stres nisu nešto što treba zanemariti. Ovi signali nisu razlog za paniku, već poziv na dublju refleksiju i hrabar korak prema novim prilikama koje mogu donijeti zadovoljstvo i osjećaj ispunjenosti u novoj karijeri. Kada se takvo iscrpljenje i nezadovoljstvo s poslom učestalo ponavlja i produbljuje, ono se često definira kao stanje izgaranja, poznato i pod nazivom ‘burnout‘.
Riječ je o sindromu kroničnog stresa na radnom mjestu koji nije adekvatno kontroliran, a manifestira se emocionalnom iscrpljenošću, cinizmom prema poslu i smanjenim osjećajem profesionalne učinkovitosti. Osobe koje su u burnoutu često osjećaju stalni umor i iscrpljenost koja se ne može nadoknaditi odmorom, razvijaju negativan i ravnodušan stav prema radnim zadacima i kolegama, a gube povjerenje u vlastite sposobnosti te osjećaju da njihov rad nema smisla.
Ispravljanje nepravde koja je počinjena maslini
Jedna od onih koja je shvatila da treba promjenu u karijeri je Anja Gorup, koja je nakon 12 godina korporativne karijere odlučila svoj život i posao promijeniti iz temelja. Preselila se iz Zagreba na Brač, gdje se posvetila proizvodnji visokokvalitetnog ekstra djevičanskog maslinovog ulja. Nazvala je svoj brend Maslinino ulje, pri čemu je željela ispraviti gramatičku nepravdu muškog pridjeva u nazivu i vratiti maslini zasluženi štih i poštovanje kakvo dugo nije imala.
Uz pomoć mentora Tea Šantića, brzo je savladala sve potrebne vještine i već osvojila zlatnu medalju na prestižnom natjecanju maslinara. Za Anju, maslina je simbol plodnosti, dugovječnosti i prirodne inteligencije, a kroz svoj rad ujedno i inspirira žene da se vrate svojoj prirodi i pronađu sreću i ispunjenje.
Priča je počela prije nekoliko godina kupnjom prvog maslinika nad Supetrom, starog i očuvanog maslinika koji je ujedno i njezin prvi poligon za stvaranje proizvoda. Pomoć i znanje dobila je od Tea Šantića, jednog od vodećih stručnjaka za maslinovo ulje na Braču. Ubrzo su rezultati došli i u obliku zlatne medalje na konkurentnom hrvatskom natjecanju Noćnjak, potvrđujući kvalitetu njezina ulja.
Veliki izazov za Anju nije samo proizvodnja, već i edukacija potrošača koji često nisu upoznati s razlikama između pravog, kvalitetnog ekstra djevičanskog ulja i drugih proizvoda na tržištu koji to nisu. Proizvodnju organizira kroz održive i prirodne metode, koje uključuju pažljivo obrezivanje stabala, ekološko gnojenje i ručnu berbu maslina u optimalnim uvjetima za očuvanje nutritivne i okusne kvalitete.
Promjena karijere za Anju značila je i potpuni preokret životnog stila. Napustila je stres i gužvu velikog grada, štikle zamijenila tenisicama, a radno joj je mjesto sada priroda i otok s kojim se dublje povezuje kao s domom svoje duše. Brač koristi kao mjesto kreiranja proizvoda, ali i kao inspiraciju za razvoj novih ideja poput oleoturizma – povezivanja tradicije, masline i turizma kroz jedinstvena iskustva u prirodi.
Uz puno izazova, poput malih količina proizvodnje i edukacije tržišta, velika joj je podrška Uplift akademija. Tamo je pronašla znanja, motivaciju i kontakte koji joj pomažu da lakše korača svojim poduzetničkim putem. Anja Gorup je dokaz da promjena karijere zahtijeva hrabrost, ali i donosi ispunjenje i mogućnost stvaranja nečeg autentičnog i vrijednog, što nadilazi običan posao i ulazi u područje strasti i smisla.
Uplift akademija je jedini domaći obrazovni program koji konkretno i interaktivno odgovara na stvarne potrebe mikro, malih i srednjih poduzetnika, koji čine 99,6% svih firmi u Hrvatskoj. Program im pruža podršku, mentorstvo i znanje neophodno za uspješno vođenje biznisa suočenog s administrativnim izazovima, nedostatkom radne snage i sezonskim oscilacijama. Ove jeseni počinje peta sezona, a polaznici imaju priliku osvojiti stipendiju. Projekt Uplift 2021. godine pokrenuo je Mastercard, a provodi ga, petu godinu zaredom Sveučilište Algebra Bernays. Uplift akademija pomaže poduzetnicima kroz edukacije prilagođene njihovim stvarnim potrebama na tržištu. Cilj je osnažiti poduzetnike i povećati njihove šanse za održiv rast i razvoj poslovanja.
Od domaće cole do craft pive
Siguran uredski posao napustio je i Tomislav Juretić. Ideja koja ga je konačno odvojila od radnog stola bila je stvaranje premium brenda bezalkoholnih pića nadahnutog domaćom craft pivarskom scenom. Njegov fokus je na pravim sastojcima, jedinstvenim okusima i autentičnoj proizvodnji. Inspiraciju je pronašao u craft pivarima i rastućem interesu za kvalitetne, prirodne bezalkoholne proizvode, želeći ponuditi pića koja i sam voli piti, a dosad nisu bila dostupna.
Najvažniji trenutak bio je prvi uspješan proizvod – “ljubav na prvi gutljaj” – koji je označio početak brenda Istrian Crafters. Juretić ustraje na tri vrijednosti: kvaliteta (najbolji sastojci poput goranske borovice, bio kardamoma, limunovog soka), kreativnost (eksperimentiranje s okusima) i inovacija (stalno poboljšavanje iskustva potrošača). Prva hrvatska craft kola, Monada, dolazi u tri varijante, dok Mist linija nudi niskokalorična pića na bazi voćnih pirea.
Juretić ističe rastuću traženost prirodnih pića te planira daljnje inovacije u asortimanu, s ciljem da brend postane sinonim za craft bezalkoholna pića. Ključni savjet koji je dobio jest da se fokusira na ono što radi najbolje, bez pokušaja da zadovolji svaku želju tržišta.
Najveća motivacija mu je ljubav prema poslu i poruka da je najvažnije krenuti, bez čekanja savršenog trenutka. Poslovni put opisuje kao igru – izazovnu, uzbudljivu, punu novih ideja i prilika za učenje, u kojoj neuspjesi predstavljaju korake u procesu. Za buduće poduzetnike poručuje da je ključ strast, učenje i autentičnost, uz dozu ljubavi, hrabrosti i ludosti. Juretić je bio sudionik četvrte sezone Uplift akademije, a prijavio se sa željom da razmijeni iskustva, te da uči ne samo iz svojih, već i iz tuđih pogrešaka. Cilj mu je bio rasti uz ljude koji razmišljaju izvan okvira. Uplift akademiju vidi kao priliku za osobni i poslovni razvoj kroz kontakte, razmjenu znanja i inspiraciju drugih poduzetnika.
Uz inovacije u segmentu craft bezalkoholnih pića, Juretić je s partnerima Igorom Zupičićem i Filipom Jakovljevićem pokrenuo i proizvodnju lager piva pod nazivom "Veli Jože" (Big Joseph), dostupnog u njemačkom, američkom i češkom stilu, odnosno svijetlom, crvenom i tamnom lageru. Za Dobru Hranu ispričao je da je ideja bila stvoriti pitko, lagano pivo kompleksnog okusa, koje će zadovoljiti i zahtjevnija nepca, dok se proizvodnja temelji na konceptu obitelji, prijateljstva i lokalne zajednice, uz moderan vizualni identitet. Juretić planira proširenje kapaciteta pivovare, a u ponudi je kombinacija craft piva i bezalkoholnih pića s naglaskom na kvalitetu i inovaciju.
Biljke iz staklenog zatvorenog ekosustava
Ana Hrgovčić je iz hobija i ljubavi prema biljkama pokrenula brend BILJKE.PLANTS, specijaliziran za unikatne biljne terarije – samoodržive ekosustave koji traže minimalnu njegu te su zbog dugotrajnosti i izgleda postali izuzetno popularan poklon u Hrvatskoj. Prvo je na Instagramu otvorila profil koji je privukao javnost, a nakon sve većeg interesa odlučila se potpuno posvetiti poduzetništvu: ispisala se s fakulteta, nabavila materijale kroz prvu poslovnu narudžbu i pokrenula tvrtku.
Inspiraciju je pronašla kroz kontakt s prirodom tijekom djetinjstva, a ideja za terarije javila se nakon što je na internetu vidjela staklene ekosustave. Promatrajući kako biljke mogu živjeti zatvorene bez redovitog zalijevanja, krenula je eksperimentirati. U procesu je stekla neophodno znanje, savladala izradu i kreativno se razvijala. Brend danas nudi šarene terarije, kolekciju sa svilenim cvijećem, kao i uslugu održavanja biljaka u poslovnim prostorima, a fizički zahtjevan posao podrazumijeva kreativnost i ručni rad s raznim materijalima.
BILJKE.PLANTS ističe se pažnjom prema detaljima, zadovoljstvom kupaca te posebnim pristupom – uz proizvode često daruju čokoladice, čestitke ili ukrasne kutije. Ana naglašava da je upravo ona učinila terarije popularnima u Hrvatskoj i da nude “wow” efekt, pogodne za sve prilike i poklanjanje. Rebranding i širenje poslovanja obilježava 2025. godinu, a zajednica kupaca ostaje najvažnija motivacija za daljnje inovacije.
Osim terarija, tvrtka održava bilje u poslovnim prostorima, nudeći uslugu profesionalne njege i kontinuiranog rasta biljaka. Proizvode je izrađivala za klijente iz IT i građevinskog sektora, kao i za banke te trgovačke lance. Najtraženiji su terariji sa živim biljkama, za koje je karakteristično zalijevanje tek dvaput godišnje zahvaljujući posebnom načinu sadnje u staklene posude.
Ana, koja je poduzetnički put započela bez vanjskih poticaja, danas svojim iskustvom motivira druge s porukom da se isplati riskirati i pokrenuti vlastiti posao. Na Uplift akademiju prijavila se jer je željela učiti, usavršavati znanje i razvijati poduzetničke vještine, uz podršku okoline i tima koji danas broji više djelatnika.
Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Mastercarda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....