Ime s gradilišta

Ova tvrtka s tristo zaposlenih obnavlja zagrebačku katedralu i Meštrovićev paviljon: ‘Počeli smo u maloj radioni‘

Jedan od ključnih događaja za rast Spegre bio je potres u Stonu 1996. godine. Tada su, zbog potrebe za radnicima, narasli sa šest ili sedam do tridesetak zaposlenika
 Tomislav Krišto/Cropix
Jedan od ključnih događaja za rast Spegre bio je potres u Stonu 1996. godine. Tada su, zbog potrebe za radnicima, narasli sa šest ili sedam do tridesetak zaposlenika

Zagrebačka katedrala još je od 90-ih kontinuirano bila u obnovi. U različitim fazama obnavljali su se križevi, tornjevi, pročelja, prozori, fasade, da bi nakon potresa 2020. godine počela dosad najopsežnija renovacija ove monumentalne građevine. Među ostalim, u katedralu se ugrađuje nevidljiva čelična protupotresna ‘kralježnica‘ unutar tornjeva visokih 108 metara, pri čemu se mora paziti na čak do 250 slojeva gradnje i dogradnje koji sežu od romaničkog razdoblja do danas. Među stotinama stručnjaka koji rade na ovom opsežnom projektu, važnu ulogu ima splitska tvrtka Spegra, pokrenuta u maloj radionici 1989. godine, a danas, tri desetljeća kasnije, pozicionirana je kao jedna od vodećih hrvatskih tvrtki specijaliziranih za sanaciju građevina, infrastrukturne radove i obnovu kulturne baštine. Radili su ili rade, između ostalog, i na sanaciji Meštrovićeva paviljona, Jupiterova hrama u Splitu, Paškog i Masleničkog mosta...

Iza tog puta stoje jasna vizija i posvećenost kvaliteti koji odražavaju osobni i profesionalni stav njezina osnivača, Berislava Borovine. Danas Spegra broji više od 200 zaposlenih, sudjeluje u nekim od najzahtjevnijih projekata u zemlji i kontinuirano podiže standarde u građevinskoj industriji. Uz snažnu obiteljsku povezanost i novu generaciju koja donosi svježu perspektivu, Spegra uspješno spaja iskustvo i inovaciju.

- Krenuo sam skromno i ambiciozno, s vjerom u sebe. Uvijek sam se dimenzionirao u skladu sa svojim potencijalima i situacijom na tržištu. Nikad nisam razmišljao o broju radnika ili ukupnom prihodu. Fokus je bio na kvalitetnom radu – počinje svoju poduzetničku priču Berislav Borovina.

image

Berislav Borovina

Vojko Bašić/Cropix

Jedan od ključnih događaja za rast Spegre bio je potres u Stonu 1996. godine. Tada su, zbog potrebe za radnicima, narasli sa šest ili sedam na tridesetak zaposlenika.

- Drugi događaj koji je definirao razvoj firme bio je ulazak tvrtke Konstruktor u strukturu vlasništva i tada smo narasli na 60-70 ljudi, te proširili tržište s Dalmacije na cijelu Hrvatsku. Treći događaj koji smatram prekretnicom bio je potres u Zagrebu i okolici 2020. godine i tada smo došli do 250-300 ljudi. Cijelu našu povijest obilježava konzervativan pristup razvoju i koncentriranost na kvalitetan razvoj kao i održavanje kvalitete rada – priča nam osnivač Spegre, dodajući da svakom poslu pristupaju s jednakom pažnjom, a da su najzahtjevniji na kojima trenutno rade radovi na Zagrebačkoj katedrali i Meštrovićevu paviljonu.

Najsloženiji radovi na kulturnoj baštini

Spegra je, između ostalog, zanimljiva upravo i zbog iskustva u sanacijama kulturne baštine i infrastrukturnih objekata. Pa, koje su takve projekte doživjeli kao najizazovnije, bilo tehnički ili društveno?

- Izdvojio bih Jupiterov hram u Splitu, čiju je obnovu financirao World Monuments Fund iz New Yorka. Zatim radove na Starom mostu u Mostaru, hvarsko kazalište s Arsenalom koje je dobilo europsku nagradu Europa Nostra na području restauriranja za 2020. godinu. Radovi na Kneževu dvoru u Dubrovniku nisu bili dovoljno prezentirani, a spadaju u najsloženije radove koje smo izvodili na građevinama kulturne baštine – ističe Borovina samo neke od cijelog niza važnih projekata na kojima su radili.

Ovaj diplomirani inženjer građevinarstva kao jedan od najvažnijih trenutaka u počecima svoje karijere ističe kad se kao mladi inženjer s gradilišta firme Pomgrad, čiji je bio stipendist, zaposlio na Građevinskom fakultetu u Splitu.

- Ta radna sredina me naučila ispravno promišljati i inženjerski detektirati probleme, a usput mi je kao jaka stručna baza omogućila da ubrzano upijam sve dotadašnje spoznaje o graditeljstvu jer sam uvijek bio gladan znanja. Osim toga, brojni problemi koji su se događali u graditeljstvu dolazili su kao tema u potrazi za savjetom ili rješenjem na fakultet, tadašnji Građevinski institut, pa je to bila i prigoda za ubrzano učenje – priča Borovina.

image

Berislav Borovina

Duje Klarić/Cropix

Tvrtka planira i internacionalno širenje, no ne žure prema takvim pothvatima, već traže prave partnere. A jedan od onih koji s njima korača već nekoliko desetljeća je Zagrebačka banka.

- Pred rat, 90-ih godina, nismo bili zadovoljni suradnjom s tadašnjom bankom. Bili smo mali, ali smo i tada u razvojnim planovima imali potrebu za podrškom banke. Slučajno smo 1993. ili 1994. godine stupili u kontakt s gospodinom Nenadom Bekavcem, dipl. oec., rukovoditeljem poslovnice Zagrebačke banke u Makarskoj. Od prvog dana, pa sve do danas, dijelimo obostrano zadovoljstvo, kako s uslugama, tako i s komunikacijom koju imamo sa Zagrebačkom bankom. Bilo je tu više dobrih, a manje loših trenutaka koje smo ljudskim dijalogom i komunikacijom uvijek rješavali. Moja žena, koja vrši plaćanja, izrazito je zadovoljna informatičkom podrškom i ni u primisli ne dopušta razgovor o bilo kojoj drugoj banci. Meni osobno odgovara konzervativan pristup i oprez pri donošenju odluka s kojima se susrećem u komunikaciji sa službenicima Zagrebačke banke kao pokazatelj stabilnosti i ozbiljnosti u poslovanju – ističe Borovina.

Strateški susret visoke razine

S njime se slaže i njegova kći Maja Borovina Frankić, inače voditeljica razvoja u tvrtki Spegra.

- Partnerska podrška ZABA-e očituje se kroz razumijevanje specifičnosti našeg poslovanja, dostupnost financijskih rješenja prilagođenih građevinskom sektoru te pravovremenu reakciju na potrebe projektnog financiranja – priča Maja, dodajući da im je važno da njihova banka razumije dinamiku tržišta te im pruža i više od same financijske usluge, što u Zagrebačkoj banci definitivno dobivaju.

image

Maja Borovina Frankić

privatna arhiva

Maja je, inače, pokrenula i događaj MBF za koji kaže da ‘nije event za graditeljstvo, nije ni sajam ni konferencija‘.

- MBF je strateški susret visoke razine predstavnika cijelog gospodarstva. Graditeljstvo zasigurno igra važnu ulogu na jednom tržištu, međutim, vrijednost ovog susreta je upravo u tome što se radi o događaju koji povezuje sve industrije i koncipiran je po uzoru na neke od najuspješnijih evenata u inozemstvu. Zbog svega navedenog, već je u premijernom izdanju ostvario izniman uspjeh. Cilj je da imamo respektabilan događaj europskog standarda za susret cijelog gospodarstva – ističe.

Maja naglašava kako joj je najvažnije profesionalne vrijednosti najviše ugradio otac.

- Vjerujem da je posao cjeloživotno učenje koje nikada neće prestati. Stvar je sreće što sam se rodila u obitelji koja mi je prenosila ispravne vrijednosti, a pritom je na mene profesionalno najviše utjecao otac. To vam je kao u sportu, sportaš se neminovno mora truditi, raditi i odricati, ali jako je bitno tko mu je trener. Vrijednosti koje bih izdvojila stanu u rečenicu da više vrijedi centimetar obraza, poštenja, hrabrosti, truda i znanja nego kilometri interesa – kaže Maja.

Zajednički rad u obiteljskom biznisu, nastavlja njezin otac Borislav, znači živjeti život u kojem se posao i privatno isprepliću na najdubljoj razini.

- Istina je, granice se ponekad izgube. Teško je reći kada prestaje radni dan, a počinje obiteljski trenutak. No, u toj isprepletenosti leži i najveća snaga. Jer kad dijelite isti cilj, istu viziju i kada znate da rame uz rame s vama stoji osoba koja vas razumije i podržava bez zadrške – sve postaje lakše – zaključio je Berislav Borovina.

Pouzdan partner na putu poslovnog rasta

Zagrebačka banka već desetljećima stoji uz poduzetnike, prateći ih u svim fazama razvoja, od prvih koraka do velikih investicija. Kako bi im svakodnevicu učinila jednostavnijom, a poslovanje učinkovitijim, Zaba nudi cjelovita rješenja koja se prilagođavaju stvarnim potrebama poduzetnika.

Kroz paket 1 ZA SVE, poduzetnicima je na raspolaganju sve što im je potrebno za stabilno i organizirano poslovanje: transakcijski račun, mobilno i internetsko bankarstvo, poslovne kartice, izvatke i informacije o prometima, uz značajne uštede na naknadama za kredite. Uz m-zabaPS i e-zabaPS, upravljanje financijama je brzo, jednostavno i dostupno u svakom trenutku, dok široka mreža samoposlužnih uređaja omogućuje uplate i isplate kad god to poslovanje zahtijeva.

Za one koji žele dodatno osnažiti rast ili pokrenuti novu investiciju, na raspolaganju su fleksibilni poduzetnički krediti, prilagođeni svakom poslovnom ciklusu – od kratkoročnih rješenja za likvidnost do kompleksnih investicijskih zahvata. Suradnja sa županijama, ministarstvima i međunarodnim institucijama dodatno otvara mogućnosti financiranja pod povoljnim uvjetima.

Zaba poduzetnicima pruža i tehnološku podršku na prodajnim mjestima. Prihvat kartica na EFT POS terminalima omogućuje plaćanje karticama, neovisno o banci ili zemlji izdavatelja, a tu je i opcija e-commerce i obročne otplate, što je idealno za modernu maloprodaju. Sve to prate i debitne te kreditne Zaba Mastercard kartice koje nude visoku prihvaćenost i atraktivne pogodnosti. Više informacija potražite na službenim web stranicama Banke.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Zagrebačke banke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 11:10