Konstantne promjene, tehnološke inovacije i sve izraženiji trend job hoppinga, odnosno čestog mijenjanja poslova obilježavaju suvremeni poslovni svijet. Istraživanje iz 2022. godine pokazalo je da 70 posto radnika smatra osobni život važnijim od posla, a njih 20 posto pristalo bi i na manju plaću, ako bi to značilo bolji balans između poslovnog i privatnog života. Trend je to koji se naročito proširio svijetom u periodu i nakon pandemije koronavirusa, koja je mnoge natjerala na preispitivanje prioriteta.
Zaposlenici tako sve više cijene fleksibilnost na radnom mjestu, paze na mentalno zdravlje te smatraju da posao treba poboljšati njihove živote, a ne ih otežavati. S druge strane, organizacije se suočavaju s izazovom kako privući, zadržati i razviti zaposlenike unutar svojih redova pa uloga HR-a, odnosno odjela ljudskih resursa, postaje sve važnija u vođenju poslovanja. Učinkovite HR prakse ključne su za identificiranje, zapošljavanje i zadržavanje pravih ljudi u organizaciji, što izravno utječe na korporativne rezultate i upravljanje.
Više nego dobrim rezultatima svakako se mogu pohvaliti u METRO-u Hrvatska. Direktorica People & Culture odjela u toj tvrtki, Ana Josipović, govori nam kako u internim istraživanjima zaposlenici najčešće povezuju METRO s ugodnom i prijateljskom radnom atmosferom te sigurnim i stabilnim radnim okruženjem. Ova tvrtka ističe se po tome što njeni zaposlenici imaju čak dva slobodna dana tjedno, a nisu im strani niti razni bonusi za djelatnike.
- To su vrijednosti na koje smo jako ponosni. Zaposlenicima puno znači činjenica da znaju kako će plaća uvijek biti isplaćena prvog radnog dana u mjesecu, da imaju dva slobodna dana tjedno, kao i da za različite poslove i pozicije postoje dodatni financijski paketi te bonusi. To su konkretne stvari koje ljudima daju osjećaj sigurnosti i poštovanja – govori.
Uz to, METRO kontinuirano već godinama ulaže značajna sredstva u povećanje plaća i unapređenje drugih materijalnih i nematerijalnih uvjeta.
- Stabilnost koju METRO pruža daje svim zaposlenicima osjećaj sigurnosti te slobodu da se opustimo, istražimo nove smjerove i okušamo u karijernim ulogama o kojima možda prije nismo ni razmišljali. Posebno sam ponosna na naše ljude koji su s nama više od desetljeća – dodaje Josipović.
Zadovoljstvo zaposlenika
Kada je riječ o zadržavanju i zadovoljstvu zaposlenika, često se fokus stavlja isključivo na financijske aspekte. Iako je to razumljivo, Josipović ističe kako su u METRO-u svjesni da sve više do izražaja dolazi važnost nematerijalnih pogodnosti, koje značajno utječu na kvalitetu radnog iskustva.
- Tržište rada se mijenja, dolaze neki novi klinci koji imaju drugačija očekivanja i vrijednosti. Sve je manje prostora za stroge radne modele i definicije radnog vremena. Ako želimo ostati relevantni kao poslodavac, važno je da izađemo iz okvira tradicionalnog razmišljanja – govori.
U METRO-u znaju kako ljudi danas ne traže samo dobru plaću, već im je važna ravnoteža, fleksibilnost i mogućnost da kvalitetno žive i izvan posla. Josipović ističe kako je ravnoteža između privatnog i poslovnog života postala jednako važna kao i visina plaće.
- Uvođenjem dodatnih pogodnosti koje ne ovise samo o financijama, šaljemo poruku da pažljivo slušamo potrebe svojih zaposlenika i da razumijemo što im je važno. Takvim pristupom gradimo radno okruženje koje motivira, potiče povjerenje i stvara dugoročnu pripadnost, što je, u konačnici, temelj svake uspješne organizacije – pojašnjava.
Predani rad i posvećenost
Zahvaljujući dobrom upravljanju, METRO je dobitnik niza priznanja i certifikata, poput Equal Pay, Poslodavac Partner i Future Resilience, a direktorica People & Culture odjela, kaže kako ta priznanja za njihov tim znače - apsolutno sve.
- Prije svega, sva priznanja i certifikati predstavljaju potvrdu da smo na pravom putu, odnosno da naša HR strategija nije samo vizija na papiru, već konkretan rezultat predanog rada i posvećenosti – govori.
-Svaki od certifikata za nas je priznanje struke koje dodatno osnažuje našu motivaciju i otvara prostor za nove ideje, projekte i programe. Neopisivo smo ponosni na sve što smo do sada postigli i vjerujemo da ovim priznanjima dodatno jačamo poziciju METRO-a kao pouzdanog i kvalitetnog poslodavca spremnog za izazove budućnosti. Ovakva priznanja su poticaj da nastavimo graditi radno okruženje u kojem se svaki zaposlenik osjeća cijenjeno, motivirano i podržano – dodaje Josipović.
Direktorica People & Culture odjela pojašnjava kako METRO svoju HR strategiju gradi na četiri ključna stupa: zapošljavanje i employer branding, razvoj i zadržavanje zaposlenika, unapređenje sustava plaća i benefita te promicanje jednakosti, raznolikosti i uključivosti.
Mjesto za sve
Uz navedene certifikate i priznanja, METRO se posebno ponosi i praksom „Zajedno u različitostima!“, koja je u prvoj godini sudjelovanja, ušla u najuži izbor najboljih regionalnih HR praksi.
- Tržište rada u Hrvatskoj je vrlo ograničeno pa smo, kao i mnoge druge kompanije, morali potražiti radnu snagu izvan granica Republike Hrvatske. Čitava inicijativa je krenula iz razmišljanja o tome kako bih se ja osjećala da moram otići u drugu zemlju „trbuhom za kruhom“, što bi mi bilo potrebno, kako bih voljela da me ljudi prihvate i podrže – prisjeća se Josipović.
- U razgovoru s mojim divnim kolegicama i kolegama iz tima došli smo na ideju da pokrenemo interkulturalne radionice na kojima ćemo razgovarati o sličnostima koje nas povezuju, a ne samo o razlikama. Iz te ideje izrodio se cijeli projekt, koji su moje kolegice Sara i Marina prijavile kao jednu od tri inicijative za najbolju HR praksu – dodaje.
Direktorica People & Culture odjela naglašava i da METRO na razini cijele kompanije ima vrlo jasnu DIE strategiju, čiji je cilj raznolikost, inkluzivnost i pravednost u poslovanju.
- Imamo definirane ciljeve vezane uz broj žena na rukovodećim pozicijama, redovito educiramo zaposlenike o temama poput ljudskih prava, nesvjesnih predrasuda i ostalih programa koji promiču raznolikost i uključivost. Vjerujemo da smo ovim programom otvorili vrata da se svi zaposlenici osjećaju jednako prihvaćeno, da svi imaju jednake mogućnosti i da smo, na kraju dana – svi jedan METRO – pojašnjava.
Ulaganje u zaposlenike
Zapošljavanje i razvoj talenata ključni su dijelovi HR i čitave poslovne strategije tvrtke METRO, koja je vrlo svjesna važnosti tih aspekata.
- S obzirom na to da je nezaposlenost u Hrvatskoj nezapamćeno niska i trenutno iznosi oko 5 posto, kao i da se iz godine u godinu izdaje sve veći broj radnih dozvola, nužno je imati dobro osmišljen i transparentan proces zapošljavanja. Na taj način jasno komuniciramo kako izgleda rad u METRO-u, koja su očekivanja poslodavca, ali i što zaposlenici mogu očekivati od nas – govori direktorica People & Culture odjela.
Josipović kaže kako su u METRO-u vrlo otvoreni i iskreni. Kandidate za rad u veleprodajnim centrima, kad god je to moguće, vode kroz centar kako bi iz prve ruke doživjeli radno okruženje. Ista stvar je i s poslovnim partnerima, kojima transparentno komuniciraju očekivanja, opis posla i uvjete koje nude. Uz to, neprestano unaprjeđuju svoje on-boarding procese kako bi se novi zaposlenici što prije osjetili kao dio tima, pazeći istovremeno i na zadovoljstvo starih zaposlenika.
- Ulaganje u postojeće zaposlenike za nas nije opcija, već imperativ, sastavni dio naše kulture, naša baza. METRO globalno svake godine nudi izvrsne razvojne programe koje naši zaposlenici rado pohađaju – kaže i dodaje da su zaposlenici METRO-a predani, vrijedni ljudi koji svoj posao rade s ljubavlju i strašću.
Iako ima više od 20 godina iskustva u ljudskim resursima, Josipović kaže kako joj se ponekad čini da je tek jučer počela raditi u tom području.
- Po struci sam profesorica geografije, što možda na prvi pogled ne djeluje povezano s ovim poslom. Ipak, vjerujem da mi je upravo ta podloga dala odlične temelje za rad s ljudima. Slušanje, razumijevanje, davanje povratne informacije i usmjeravanje su vještine koje volim koristiti u svom svakodnevnom radu u HR-u, a vjerujem da bih ih jednako primjenjivala i da sam ostala raditi u školi – govori.
Nakon sedam godina rada u METRO-u, Josipović ističe kako je izrazito ponosna što su uspjeli izgraditi divan tim ljudi, koji s predanošću radi na zajedničkom cilju.
- Postižemo nevjerojatne rezultate, ali ono što me posebno veseli je to što nikad ne prestajemo ulagati u sebe, a najveće zadovoljstvo mi donose uspjesi mog tima. Obožavam ih gledati kako rastu, razvijaju se i postaju spremni za velike stvari. Veseli me svaki uspjeh koji postižemo – i kao tim i kao pojedinci unutar njega – zaključuje Ana Josipović.
Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i METRO-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....