Prava namjena

Primjer iz prakse pokazuje kako se AI treba koristiti, u veleprodaji se veliki problem smanjio za čak 90 posto

Lideri digitalne transformacije otkrit će svoja iskustva na nadolazećoj konferenciji BE-terne 404: limits not found
 Ustupljena Fotografija
Lideri digitalne transformacije otkrit će svoja iskustva na nadolazećoj konferenciji BE-terne 404: limits not found

Tehnološka rješenja su moćan alat koji ljudima i tvrtkama pomaže da pomaknu granice mogućeg, od optimizacije postojećih procesa do stvaranja potpuno novih poslovnih modela. Kombinacija podataka, automatizacije i ljudske kreativnosti otvara prostor kompanijama za povećanje učinkovitosti.

Idealni trenutak za iskorak

- Vjerujem da su kompanije danas u idealnom trenutku za ozbiljniji iskorak u digitalizaciji svojih procesa, ako tim putem već nisu krenule – ističe Stjepan Livačić, voditelj DATA & AI odjela BE-terne, tehnološke i konzultantske tvrtke specijalizirane za digitalnu transformaciju.

- Prvi val optimizma, kada su očekivanja bila velika, ali je nedostajalo jasnoće o tome odakle započeti, sada je iza nas. Organizacije i pojedinci sada su obrazovaniji i iskusniji te bolje razumiju što projekte čini uspješnima, a što dovodi do neuspjeha – nastavlja Livačić.

Iako tek malobrojne tvrtke imaju jasnu strategiju za nadolazeću fazu digitalne evolucije ili cjelovito razumijevanje potencijala transformacije vođene umjetnom inteligencijom, sve je izraženija njihova sigurnost u upravljanju procesima digitalizacije.

Značajan broj industrija prepoznaje ključne mogućnosti koje tehnološka rješenja mogu otključati. Tvrtke su svjesne prepreka koje dolaze s uvođenjem digitalnih tehnologija, a njihova spremnost za pokretanje eksperimentalnih inicijativa i pilot projekata različitih metodologija i alata nikada nije bila veća.

image

Skladište (Ilustrativna fotografija)

Lorado/Getty Images

- Jedan od konkretnih primjera iz naše prakse je implementacija BE-terna ALISA AI platforme u veleprodajnom sektoru, s ciljem optimizacije planiranja i upravljanja zalihama. Klijent se suočavao s izazovima nepreciznog predviđanja potražnje i prevelikim udjelom ručnog rada u naručivanju robe – nastavlja Livačić.

Integracijom podatkovnih resursa, sofisticirane analitike i automatiziranih procesa, ALISA AI platforma omogućila je projekciju buduće potražnje s razinom preciznosti koja doseže 97 posto. Ova točnost temelji se na naprednim algoritmima koji analiziraju povijesne podatke, vanjske tržišne informacije te razmatraju ključna ograničenja poput vremena isporuke, promjena cijena i učinaka promocija. Rezultat je bio znatno smanjenje potrebe za ručnim postupcima – vrijeme posvećeno manualnim operacijama smanjena je za 50 posto, što je oslobodilo timove od repetitivnih zadataka i omogućilo im da se fokusiraju na strateške i kompleksnije aktivnosti.

Kroz dnevno praćenje tržišne dinamike i optimizaciju zaliha, broj dana bez dostupnih proizvoda smanjen je za 90%. Ključ platforme je dnevni monitoring zaliha koji proaktivno prati potražnju i automatski iznova planira narudžbe. Time je rotacija zaliha ubrzana do dva puta, uz brzu zamjenu sporo pokretnih stavki onima veće potražnje, što oslobađa novčani tok za daljnji rast poslovanja – nastavlja Livačić.

Gdje se budućnost događa već danas

Upravo takve priče i poslovna rješenja privlače poslovnu zajednicu na godišnju konferenciju BE-terne 404: limits not found, koja okuplja lidere digitalne transformacije, stručnjake iz industrije i inspirativne predavače iz regije i svijeta.

Ove godine poseban naglasak stavljen je na vrlo konkretna iskustava hrvatskih velikih kompanija u tim procesima– sudionici će moći čuti Vedrana Zrilića (Central Europe South Deloitte Digital Leader), Kallitsu Georgiou Savvidou (Head of Innovation IoT, Telefónica Tech), Andreu Kordić (Končar), Višeslava Majića (Hrvatska pošta), Roberta Goba (Valamar Riviera), Dalibora Kovačevića (Raiffeisenbank Hrvatska), Kristine Volf (Brigada), Tomislava Anadolca (Old Pilot‘s) i Richarda Foster Fletchera (AI Leadership & Ethical Advisory), koji će kroz različite perspektive osvijetliti što znači pomicati granice u digitalnoj eri i u praktičnim primjerima svojih kompanija

BE-terna Hrvatska, dio europske BE-terna grupe koja je od 2022. godine dio globalne Telefónica Tech grupacije, konferencijom nudi priliku da se iz prve ruke čuje kako AI i digitalna rješenja mijenjaju budućnost poslovanja te da se povežete s onima koji te granice pomiču svaki dan. Konferencija se održava u četvrtak 6. studenog u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade u Zagrebu.

image

Konferencija 404: limits not found održat će se u četvrtak 6. studenog u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade u Zagrebu

Ustupljena Fotografija

Tehnologija sama po sebi nije dovoljna

Ključno pitanje suvremene digitalne transformacije odnosi se na očuvanje uloge naprednih tehnoloških rješenja kao podrške ljudima, uz izbjegavanje scenarija u kojem tehnologija postaje cilj i svrha sama po sebi.

U BE-terni ovu ravnotežu osiguravaju kroz obrazovanje krajnjih korisnika i sustavnu evaluaciju implementirane tehnologije ili rješenja. Riječ je o kompleksnom procesu u kojem korisnici kritički analiziraju kako će tehnologija utjecati na njihove poslovne procese i ljudske resurse, te procjenjuju hoće li njezina implementacija rezultirati autentičnom, kvantificiranom dodanom vrijednošću.

- Tehnologija sama po sebi nije dovoljna - uspješne digitalne transformacije vode ljudi, a ne alati. Tvrtke koje napreduju imaju nekoliko zajedničkih obilježja: jasno vodstvo koje razumije važnost promjene, otvorenu kulturu koja potiče inovacije i spremnost na učenje iz pogrešaka – kaže nam Livačić.

- U BE-terni potičemo višeslojni pristup transformaciji – optimizaciju postojećih procesa kroz podatke i automatizaciju, uz istovremeni razvoj novih digitalnih modela poslovanja. Takav pristup omogućuje tvrtkama da ostanu agilni i učinkoviti danas, dok se pravovremeno pripremaju za brzi razvoj tehnologije koji je već sutra nova svakodnevica. U konačnici, sve se svodi na pronalaženje ravnoteže između investicija u tehnologije i procese koji su nužni kako bi kompanija uopće opstala na tržištu te investicija u inovativna rješenja i tehnologije koje tvrtki donose komparativnu prednost, diferencijaciju i konkurentsku superiornost – zaključuje Livačić.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad studija Hanza Medije i BE-terne.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 04:15