Imamo dobitnike

Završeno je veliko istraživanje Jutarnjeg o navikama vezanima uz doručak, uskoro donosimo rezultate

Pokazalo se da konzumiranje nekvalitetnog ili potpuno preskakanje doručka može izazvati brojne zdravstvene probleme
 Nikša Stipaničev/Cropix
Pokazalo se da konzumiranje nekvalitetnog ili potpuno preskakanje doručka može izazvati brojne zdravstvene probleme

Najvažniji obrok u danu. Tako zvuči svima dobro poznat sinonim za doručak. No, što ga zapravo čini najbitnijim? Mnogobrojna istraživanja pokazala su kako upravo doručak postavlja temelje za cijeli dan, od produktivnosti, raspoloženja, razine gladi pa i cjelokupnog zdravlja organizma, ali neki ga i dalje ne shvaćaju dovoljno ozbiljno. Ipak, za 71 posto Amerikanaca doručak je zaista najbitniji, pa i najdraži obrok. Preferiraju doručkovati kod kuće, a na njihovim tanjurima se najčešće mogu pronaći razne varijacije jaja, slanine ili pahuljica, u kojima uživaju gotovo svaki dan. S druge strane, Hrvati su poznati po doručkovanju na brzinu, i to najviše pekarskih proizvoda, a nije rijetkost i kompletna zamjena tog obroka – kavom. Ljubav Amerikanaca prema prvom obroku u danu ide i korak dalje pa hranu karakterističnu za doručak rado jedu i umjesto uobičajene večere.

Istraživanja naglašavaju i kako je za održavanje zdravlja bitan sadržaj doručka, a posebno je bitna količina dodanih šećera, koja, po preporukama ne bi smjela prelaziti 25 grama za sve obroke u danu. Uz to, konzumiranje nekvalitetnog ili potpuno preskakanje doručka povezuje se s zdravstvenim problemima, poput dijabetesa, pretilosti i povišenog krvnog tlaka pa navike Hrvata postaju još zanimljivije za istraživanje.

Ova saznanja natjerala su nas da se zapitamo jesu li Hrvati toga svjesni, doručkuju li uopće i što te smatraju li da doručak zaista utječe na njihov čitav dan? Ta i mnoga druga pitanja nalaze se u anketi ispod, a mi smo vas pozivali da ju ispunite i pošaljete nam fotografiju svog idealnog doručka. Najboljih 10 nagrađujemo vrijednim Boom Box poklon paketom, a ovo je popis nagrađenih: Karmen Dujmović iz Splita, Željka Pipinić Gudlin iz Zagreba, Josip Vuković iz Drnja, Tajana Begović iz Zagreba, Marija Bilić iz Drniša, Iva Biočić Matić iz Zagreba, Tea Čulo iz Zagreba, Ivana Fresl Dumančić iz Zagreba, Ivana Martinović iz Velike Gorice i Anđela Horvat iz Zagreba.


Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Boom Boxa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 19:33