Prometna povezanost

U omiljenom gradu pored Zagreba se ne plaća javni prijevoz: ‘Besplatno je i za posjetitelje!‘

Osigurali su moderne autobuse marke SETRA starosti godinu dana, opremljene besplatnim Wi-Fijem i Webfleet sustavom
 Marko Todorov/Cropix

Dubravka Petričko (70) iz Rakitja živi tri minute od autobusne stanice. Barem tri, ponekad i četiri puta tjedno, umirovljena administrativna referentica sjedne na gradski autobus Arrive i ode u bijeli svijet, kamo god joj srce u tom trenutku poželi. Od frizerke je dijeli vožnja od dvije stanice, još jedna i već je na kavi kod svoje prijateljice. Sve to, bez da uopće plati kartu! Ni rodni Zagreb joj nije daleko – ponovno „stojedinica“ do Podsuseda, zatim sjedne na vlak i za 15 minuta je u centru metropole.

Ta mogućnost kretanja, kaže, puno joj znači jer joj daje slobodu i osjećaj da ne mora ovisiti o drugima.

- Kada sam 2009. godine otišla u mirovinu,suprug i ja preselili smo se iz Zagreba u Rakitje. Ovdje su nam već živjeli kćerka i sin s obitelji te sam bila sretna zbog toga. Nakon nekog vremena počela mi je nedostajati sloboda kretanja na kakvu sam navikla u Zagrebu. Cijeli svoj život vozim se javnim prijevozom i svaki sam dan iz Gračana išla u centar na posao, tako da sam dolaskom u Rakitje bila malo uskraćena te mogućnosti da, recimo, poželim sjesti na autobus i otići s prijateljicama na kavu u centar Zagreba. No, to sada više nije problem – kaže s osmijehom Petričko, dok na stanici „Pastor“ u Rakitju čeka dolazak autobusa.

image

Dubravka Petričko

Marko Todorov/Cropix

Prošle su tri godine otkad je Sveta Nedelja postala jedan od prvih gradova u Hrvatskoj koji je osigurao besplatan unutar gradski javni prijevoz za svoje sugrađane, ali i posjetitelje. Radi se o tri autobusne linije koje povezuju Svetu Nedelju s okolnim mjestima te, indirektno, i sa Zagrebom, a Dario Zurovec, saborski zastupnik i gradonačelnik Svete Nedelje, kaže kako se broj putnika od 2021. godine znatno povećao. Prema trenutnim informacijama prijevoz je koristilo oko 480.000 ljudi.

Bolja povezanost

- Smatramo da je besplatan unutargradski prijevoz jedna od važnih socijalnih mjera. Vjerujem da smo uvođenjem integriranog unutargradskog prijevoza osigurali bolju povezanost unutar grada i odlaske prema željenim sadržajima, osobito mladima i umirovljenicima. Željeli smo pružiti sigurnu i kvalitetnu uslugu uz smanjenje emisije CO2, odnosno uspostavu efikasnog načina putovanja – kazao je Zurovec.

image

Dario Zurovec, saborski zastupnik i gradonačelnik Svete Nedelje

Damjan Tadić/Cropix

Posao prijevoznika je na javnom natječaju osvojila Arriva, a Vedran Tomičić, član Uprave Arrive Hrvatska, ističe da se na primjeru Svete Nedelje vidi važnost javnog gradskog prijevoza. Kako kaže, usluga je omogućila bolju povezanost unutar naselja, a time i dostupnost svih sadržaja, te posljedično doprinijela unapređenju kvalitete života u ovom gradu.

- Na samom početku, dok su se građani tek privikavali na novu uslugu, s predstavnicima grada neprestano smo pratili trendove i želje putnika, analizirali podatke te mijenjali i prilagođavali sustav. Zajedničkim snagama kreirali smo novo i drugačije prometno rješenje kojim su postavljeni temelji za budući razvoj, zahvaljujući kojem su građani Svete Nedelje zasigurno razvili nove migracijske navike i kojeg će ubuduće smatrati „normalnim“, no iza njega stoji golem trud i angažman, kako grada tako i nas kao pružatelja usluge – ističe Tomičić.

image

Vedran Tomičić, član Uprave Arrive Hrvatska

Arriva Hrvatska

Da je usluga krojena po mjeri građana potvrđuje i naša sugovornica s početka teksta. Petričko nam je u razgovoru napomenula kako su autobusi čisti i uredni te je vozni red ustrojen na način da uvijek ima barem pet minuta „lufta“ kako bi stigla na vlak ili autobus koji vodi do Zagreba. No, najdraži su joj ipak vozači.

- Lijep je to osjećaj kada vas u autobusu dočeka „Dobar dan“ i odlazite s „Doviđenja“. Meni je to predivno - navodi Petričko.

Sigurnost putnika

Vozače Arrive pohvalila je i učenica Emma Šubaša (17) iz Svetonedeljskog Brega. Kako kaže, uvijek stanu na stanici, što se, pak, ne može reći za neke druge prijevoznike.

- Idem u školu u Samobor i uvijek kasnim na nastavu jer se često dogodi da se autobus ne pojavi ili vozač ne stane na stanici. S Arrivom nemam takvih problema kada koristim gradski autobus da dođem do Zagreba, s time da je prijevoz još i besplatan, što mi puno znači jer ne moram džeparac trošiti na kartu – priča Šubaša.

image
Marko Todorov/Cropix

Kako nam je naveo Tomičić, Arriva je od samog početka s najvišim prioritetom pristupila mobilizaciji resursa u Svetoj Nedelji. Osigurali su moderne autobuse marke SETRA starosti godinu dana, opremljene besplatnim Wi-Fijem i Webfleet sustavom koji im omogućuje praćenje performansi vozila i vozača, a samim time utječe na sigurnost putnika te smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Također, s ciljem održavanja visoke kvalitete usluge, jednom mjesečno održavaju operativne revizijske sastanke s predstavnicima grada nastojeći trenutno riješiti bilo kakve operativne probleme.

Osim putnika, uslugom Arrive su jako zadovoljni i u Gradu Sveta Nedelja.

- Ostvarili smo jedan zdrav i dobar odnos te se s lakoćom dogovaramo oko svih poslovnih procesa. Moram istaknuti da smo pomno planirali linije prijevoza i izmjene polazaka na temelju osluškivanja mišljenja i potreba korisnika prijevoza – istaknuo je gradonačelnik.

Zelena tranzicija

Iako je ugovor o pružanju besplatnog javnog prijevoza potpisan na tri godine, Zurovec nam je potvrdio kako planiraju produljiti mjeru te istaknuo da intenzivno rade na daljnjem unaprjeđenju usluge. Na novi natječaj će se svakako ponovno javiti i Arriva. Kako nam je objasnio Tomičić, u Arrivi Hrvatska postoji i spremnost da, uz lokalnu samoupravu, državu i EU fondove postanu jedan od investitora u zelenu tranziciju Svete Nedelje, ali i da doprinesu ostvarenju ciljeva zelene tranzicije i u drugim krajevima Republike Hrvatske.

- Sveta Nedelja je među četiri grada u Hrvatskoj u kojem Arriva pruža uslugu javnog gradskog prijevoza uz Opatiju, Crikvenicu i Poreč. Riječ je o jednom od najbrže rastućih gradova u Republici Hrvatskoj, okrenutom budućnosti, inovacijama, investicijama i EU projektima. Gradu s jasnom strategijom i vizijom razvoja u kojoj se i mi pronalazimo, posebice kada je u pitanju zelena tranzicija. Naime, Arriva grupa koja posluje u 12 europskih zemalja, a čija je članica i Arriva Hrvatska, ima jasno definirane ciljeve u pogledu tranzicije na zelenu tehnologiju, ali i potrebno znanje i iskustvo za provedbu iste s obzirom na to da unutar Grupe, diljem Europe, već pruža uslugu prijevoza s više od 320 vozila s nultom emisijom – govori Tomičić te dodaje da su lani u studenom u Svetoj Nedelji testirali električno vozilo Mercedes-Benz eCitaro, što je bio prvi put da je Arriva grupa u Hrvatskoj provela probnu vožnju autobusa s nultom emisijom.

image
Marko Todorov/Cropix

Iz Arrive također ističu kako je neupitno da žele nastaviti s pružanjem usluge javnog prijevoza u Svetoj Nedelji. Kako kaže Tomičić, vjeruju da su se predstavnicima grada dokazali kao pouzdan i odgovoran partner te se nadaju da će im biti pružena prilika da podignu kvalitetu javnog prijevoza u ovom gradu na još višu razinu uvođenjem vozila s nultom emisijom što bi značajno pridonijelo održivom razvoju Svete Nedelje. Dakako, sve navedeno ovisit će o rezultatima natječaja.

- Uvijek nastojimo pobijediti na javnim natječajima, ali nikada po cijenu kvalitete već donoseći sredinama u kojima poslujemo visoku razinu usluge koja je rezultat kontinuiranih investicija u vozni park i tehnologiju, znanja stečenog na realiziranim projektima te iskustva i znanja koja dijelimo s kolegama na razini Arriva grupe. Sve navedeno nastojimo ugraditi u našu uslugu na zadovoljstvo svih naših korisnika – zaključio je Tomičić.

Arriva želi biti predvodnik zelene tranzicije u Hrvatskoj

Iz Arrive su poručili kako žele biti predvodnik zelene tranzicije u Hrvatskoj te pozdravljaju poziv Vlade Republike Hrvatske da u spomenutoj tranziciji bude angažiran i privatni kapital. Vedran Tomičić, član Uprave Arrive Hrvatska, kaže da za navedeno imaju podršku Arriva grupe u resursima, ali i znanju s obzirom na više od 10 godina stručnosti kada su u pitanju zelena goriva budući da Grupa upravlja vozilima s nultom emisijom na većini europskih tržišta na kojima posluje.

Arriva grupa je u svibnju prošle godine osnovala i Institut za nultu emisiju (Zero Emission Institute), svojevrsni hub znanja koji surađuje s klijentima diljem Europe na razmjeni najbolje prakse i izgradnji strategija koje će ubrzati prijelaz na nultu emisiju.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Arrive Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. ožujak 2024 12:57