NE ZANIMA GA SLAVA

‘U ovom sam poslu već 20 godina, a i dalje sam outsider. Otkrit ću vam čime se sad bavim...‘

Poznati zagrebački dizajner jedan je od troje finalista natječaja „Ti kreiraš“ kojim tvrtka A1 Hrvatska trenutno bira novi dizajn službene odjeće svojih zaposlenika u prodajnim centrima diljem države. Evo kako se odlučio kreirati uniforme...
Robert Sever, modni dizajner i stilist koji je u finalu natječaja „Ti kreiraš“ tvrtke A1 Hrvatska
 A1 Hrvatska

Iako je jedan od ključnih ljudi hrvatske modne scene te jedan od omiljenijih dizajnera mnogih poznatih dama – Robert Sever se i danas, nakon 20 godina izvanredne karijere osjeća, priznaje nam – kao outsider.

- Nikada nisam težio nekoj slavi ili popularnosti. Mene zanima stvaranje kao takvo, produciranje, sve ostalo su popratne stvari. Ono po čemu sam, vjerujem, istaknut na modnoj sceni, ako ju tako mogu nazvati, je uporan i dosljedan rad, posvećenost stvaranju i moj osobni nedostatak interesa za senzacije koje nužno donosi ta 'modna scena'. Vjerujem da je upravo to ono što me čini outsiderom iako sam svojim djelovanjem uvelike pomogao da se stvori modna scena u nas – rekao nam je ovaj 44-godišnji dizajner koji stremi ka novim i uzbudljivim izazovima.

S tom se mišlju i prijavio na nagradni natječaj „Ti kreiraš” kojim kompanija A1 Hrvatska traži moderna i praktična dizajnerska rješenja nove poslovne odjeće za zaposlenike u prodajnim centrima diljem Hrvatske. Pristiglo je 47 rješenja koja potpisuje 32 dizajnera ili dizajnerskih timova, a upravo je Sever odabran među tri finalista natječaja.

- Svidjeli su mi se ideja, zadatak i misao - kako prilagoditi svoj potpis ovakvom projektu. Uživao sam u ovome – objašnjava Sever, zagrebački dizajner poznat kao majstor kombiniranja različitih krojeva, dužina, uzoraka i boja. No, uniforme su specifične. Svjestan je, kaže, da pri njihovom dizajniranju postoje određene zakonitosti.

image
A1 Hrvatska

- Sve, naravno, ovisi o klijentu i potrebama koje ima, no iako je svaka situacija različita, uglavnom ima isti zajednički nazivnik, a to su udobnost i praktičnost, posebno kada se uzme u obzir da uniforma mora imati svoju funkciju u cijelom radnom danu. Pritom, kada se radi o brendu koji je afirmiran kao A1 Hrvatska, onda taj cijeli vizual mora biti na visokom nivou – ističe Sever.

Lagani modni zahvati

On je za zaposlenike A1 Hrvatska osmislio modularno rješenje funkcionalno tijekom svih godišnjih doba, a osobe koje ga nose osjećaju se slobodno i nesputano.

- Radi se o vrlo prepoznatljivim svakodnevnim elementima kao što su košulje i hlače koji su malim intervencijama postali posebni i u skladu s vizijom A1 kao brenda, a ženskom outfitu je dodan i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i laska ženskim proporcijama – otkriva dizajner koji je svojim zamislima dao život izrađujući prototip dizajna uz pomoć stručnjaka iz domaće tvrtke Naftalina koja zapošljava više od 50 djelatnika.

Isti su proces prošle i ostale finalistice, Nives Dravinec i Sara Lončarić, no na kraju će žiri odabrati jednog pobjednika po čijoj će se zamisli potom u Naftalini šivati uniforme za sve zaposlenike prodajnih centara A1 Hrvatska. Pobjednik natječaja svojom će kreativnom idejom osvojiti 20.000 kuna, a pred žirijem je sada teška odluka.

- Nakon što sam vidjela sva tri prototipa koji su ušli u finale natječaja, ali i isprobala ih, mogu samo reći 'wow'! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu - istaknula je Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska i članica žirija koji je birao finaliste, a uskoro i pobjednički dizajn.

Pobijedio ili ne, Severa ove jeseni očekuje i posebno slavlje.

image
A1 Hrvatska

- Ove godine slavimo 20 godina rada i djelovanja na hrvatskoj modnoj i dizajnerskoj sceni. Zbog situacije s pandemijom vjerujem da ćemo iduće godine obilježiti ovu epohu stvaranja izložbom koja će oslikati rad brenda kroz modu, grafički dizajn, produkt dizajn i druge vizualne domene kojima se bavimo – rekao nam je Sever koji se prvi put očarao modom još kao maleni dječak gledajući svoju majku kako se uređuje.

Stvaranje sa svrhom

Zanimalo nas je kako mu je činjenica da je on etablirano ime na domaćoj modnoj sceni pomogla u sudjelovanju u ovom natječaju.

image
A1 Hrvatska

- Ne vjerujem da je to pomoglo, jer se natječaj bazira upravo na potrebama tvrtke A1 Hrvatska, tako da sumnjam da bih bio među finalistima da nisam osigurao elemente koje su tražili, neovisno o mom imenu ili statusu – ističe Sever, koji i sam, kao i mnogi veliki dizajneri s istančanim modnim ukusom, ima svoju neformalnu uniformu.

- Najčešće nosim vintage traperice te bijelu majicu ili košulju. Moj osobni stil je jednostavan i klasičan – opisuje Sever koji ne odvaja svoj život na radne i slobodne dane.

- Za mene je sve to simbioza jer i kada ne 'radim' ja stvaram – dodaje.

Budući da je već dva desetljeća u svijetu poduzetništva, upitali smo ga koje je lekcije naučio.

- Ne mogu sva znanja staviti u jedan kontekst, ali dvije bitne stvari bih izdvojio. Naučio sam da ustvari još uvijek učim i imam želju za napretkom, a ono još bitnije jest da uvijek treba osluškivati što klijenti kažu i tražiti feedback. Vjerujem da stvaranje koje nema svrhe ili mu je svrha samo prikazivanje odjeće na reviji ili slikama, više uistinu nema smisla te da je nedovršeno ako odjeća nema svog konzumenta. Treba se stvarati s mjerom, za klijenta, upravo to je vodilja održivosti kojom se bavimo od samog začetka brenda. Nadam se da će održivost ostati u fokusu te da se neće pretvoriti u prolazni trend – naglašava Sever.

image
Natječaj „Ti kreiraš“ jedna je od društveno odgovornih aktivnosti tvrtke A1 Hrvatska u sklopu programa održivosti „Čini pravu stvar”
A1 Hrvatska

U istom društveno odgovornom smjeru djeluje i tvrtka A1 Hrvatska koja svojim programom održivosti „Čini pravu stvar” promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima. Dio toga je i natječaj „Ti kreiraš“ kojim želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća podržavajući hrvatski dizajn i tekstilnu industriju, ponajprije obrte i male tvrtke, te im omogućiti da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 17:39