Procjene

U prosincu ćemo trošiti kao nikad ranije, otkrivamo zapanjujuću brojku paketa koji će se dostaviti

Klikanje i scrollanje po bespućima internetskih trgovina nadopunili su gužve u trgovačkim centrima još od perioda pandemije koronavirusa
 Ronald Goršić/Cropix
Klikanje i scrollanje po bespućima internetskih trgovina nadopunili su gužve u trgovačkim centrima još od perioda pandemije koronavirusa

Jeftiniji kućanski aparati, točno ona jakna koju gledamo mjesecima unazad, mobiteli na odličnoj akciji. Black friday označio je početak još jedne potrošačke groznice, koja će nastaviti rasti i u prosincu. Hrvatska gospodarska komora procjenjuje da će potrošnja u tom mjesecu prijeći tri milijarde eura, što ne treba čuditi jer će za većinu ljudi sljedećih nekoliko tjedana biti rezervirano za lov na najbolje ponude. Klikanje i scrollanje po bespućima internetskih trgovina nadopunili su gužve u trgovačkim centrima još od perioda pandemije koronavirusa, a ove godine će 18 posto Hrvata kupovati još više preko interneta.

Kupcima su kod biranja trgovine najbitnije niske cijene i velik izbor proizvoda, a 63 posto bira mjesto za online kupovinu po ponudi besplatne dostave iznad određenog iznosa kupnje. Kontinuirani rast online trgovine potvrđuju i brojke iz Hrvatske pošte, koja je prošle godine dostavila 15 milijuna paketa, a predviđanja za ovu godinu pokazuju da će ta brojka biti veća za još milijun paketa.

- Rast online trgovine donio je novu dinamiku i povećao opseg posla, ali uspjeli smo se prilagoditi novim zahtjevima korisnika – govori Josipa Fabijan, zaposlenica Hrvatske pošte u Zadru.

image

Josipa Fabijan

Ustupljena fotografija

-Blagdanska razdoblja već tradicionalno donose veći broj pošiljki i užurbani raspored, ali to je vrijeme kad pokazujemo našu snagu kao tim. Dobrom organizacijom i suradnjom uspijevamo osigurati da svaka pošiljka stigne na vrijeme, a uvijek nas motivira spoznaja da smo dio radosti koju korisnici doživljavaju tijekom blagdana – kaže.

U periodima povećanog opsega posla ključno je ostati smiren, organiziran i nasmijan, jer, kako kaže sugovornica, korisnici često osjete energiju djelatnika.

Doza sreće

Radni dan djelatnika Hrvatske pošte započinje preuzimanjem i razvrstavanjem pošiljki te planiranjem rute za dostavu. Josipa kaže kako im je najvažnije osigurati pravovremenu i sigurnu dostavu, a posebno uživaju kada korisnicima izmame osmijeh na lice.

Potvrđuje to i Vedrana Čadež iz Delnica, koja kaže kako joj je porast broja dostavljenih paketa zbog online trgovine donio odlična iskustva.

-Zbog većeg broja dostava susrećem još više ljudi i svi me prihvaćaju s osmijehom. Posebno volim kada mogu popričati sa starijim korisnicima iz udaljenih mjesta, uputiti im poneku toplu riječ i zauzvrat dobiti osmijeh – govori.

image

Vedrana Čadež

Ustupljena fotografija

Iako u svakom poslu dolazi do izazova, u Hrvatskoj pošti sve probleme rješavaju s puno strpljenja i na profesionalan način, a Vedrana kaže da joj najveće nevolje mogu stvoriti nepovoljni vremenski uvjeti. U slučajevima kada paketi nisu mogli biti dostavljeni, uvijek je nailazila na razumijevanje korisnika i lako dogovaranje drugog dana dostave.

Sličnog iskustva je i Vedranina kolegica Natalija Repalust iz Međimurske županije, koja priznaje kako joj se znala potkrasti poneka greška u dostavi, no s korisnicima nikada nije imala problema zbog toga.

-Tko radi, taj i griješi, pa tako i ja. Kada dođe do neke pogreške, obavezno se osobno ispričam korisniku i tu svi problemi nestaju. Uvijek sam im na usluzi ako, primjerice, treba paket dostaviti na drugu adresu pa ljudi to pamte – govori.

image

Natalija Repalust

Ustupljena fotografija

-Veseli me posao poštarice, s guštom ubacujem pisma i čestitke u poštanske sandučiće, a pakete svi jedva čekaju. Svakodnevni kontakt s ljudima je neprocjenjiv, a srce mi bude puno kad vidim moje korisnike, koji me dočekaju jednakim veseljem, bilo da im dostavim paket ili račune – kaže i dodaje da opseg posla u Hrvatskoj pošti i dalje raste.

Budućnost dostave u Hrvatskoj

Zbog povećanja opsega posla i činjenice da je dostava postala dio svakodnevnog života za puno građana, Hrvatska pošta morala je uložiti u modernizaciju tehnologije i usluga kako bi se prilagodila njihovim potrebama.

-Pošta ulaže puno u tehnologiju i procese, što nam olakšava posao. Danas smo u korak s vremenom i sigurna sam da ćemo se sve više oslanjati na digitalna rješenja kako bismo korisnicima pružili još bolju uslugu - govori Matea Obradović, djelatnica Hrvatske pošte u Opuzenu.

- Sigurna sam da će s porastom online trgovine i potrebe za dostavom, posla biti još više. Vjerujem da će budućnost donijeti još brže i jednostavnije procese za korisnike, a nama zaposlenicima dodatne alate koji će olakšati posao – dodaje.

image

Matea Obradović

Ustupljena fotografija

Matea kaže kako posebno voli što je posao poštarice dinamičan, a svaki dan drugačiji od prethodnog.

-Zbog opsega posla sam stalno na kotačima, što i volim. U našem poslu se svaki dan nešto mijenja, prilagođava korisnicima i uče nove stvari. Volim što je Pošta živi sustav i što je svaki dan je drugačiji pa nikad nije dosadno – kaže i dodaje da smatra da će u manjim mjestima, usprkos tehnologiji, ostati mjesto okupljanja i povezivanja s ljudima.

Hrvatska pošta je zbog velikog porasta broja dostava svojim radnicima u zadnjih nekoliko godina povećala plaće u više navrata. Operativni radnici su 2022. godine dobili povećanje plaće od 20 posto, a svi radnici porast od 25 posto 2023. godine. No, tu povećanjima nije kraj jer je nedavno dogovoreno novo povećanje plaće operativnim radnicima od 20 posto u narednoj godini. Plaće svih radnika, a posebno operativnih radnika poput poštara, vozača i operatera na šalteru, s najavljenim povećanjem u 2025. godini bit će veće čak 77,5 posto u odnosu na 2017. godinu.

Naše sugovornice su zadovoljne povećanjem plaća te ističu kako je bitno znati da je ono što radiš prepoznato i cijenjeno.

-Povećanje plaća i ostale mjere značajno su poboljšale osjećaj sigurnosti i motivaciju. Cijenimo što Hrvatska pošta prepoznaje trud svojih zaposlenika i kontinuirano radi na poboljšanju uvjeta rada. To i daje dodatni poticaj da svakodnevno dajemo svoj maksimum – govore i dodaju da benefiti poput božićnica doprinose osjećaju zadovoljstva poslom.

image
Goran Saletto

No, ono što je vrijednije i od novca je saznanje da ljudima donesu dozu radosti u svakodnevni život.

-U manjim mjestima Pošta nije samo mjesto gdje se preuzimaju računi i paketi, već značajan dio svakodnevnog života. Često s korisnicima razvijem prijateljski, ali profesionalan odnos. Nerijetko podijele sa mnom i osobne priče, neke su tužne, ali većinom su to male, lijepe svakodnevne sreće koje nam uljepšaju dan - kaže Matea Obradović.

Naše sugovornice se slažu u tome da je za zadovoljstvo korisnika i djelatnika Hrvatske pošte ključno međusobno razumijevanje i traženje najboljih mogućih rješenja.

-Ponosna sam što radim u okruženju gdje se svaki izazov gleda kao prilika da poboljšamo naše usluge – zaključuje djelatnica Hrvatske pošte Josipa Fabijan.


Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske Pošte.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. srpanj 2025 20:16