DONOSI A1

Uskoro će svako četvrto radno mjesto biti potpuno novo zanimanje, evo koji će stručnjaci biti najtraženiji

Vedrana Pribičević (ZŠEM), Tomislav Makar (A1), Hrvoje Balen (Algebra), Nikola Biondić (TalentLyft) 

Hrvatski ICT sektor premašio je 41 milijardu kuna prihoda uz rast od 5 do 7% godišnje, ostvaruje gotovo 10 milijardi kuna izvoza i trenutno zapošljava 41.500 ljudi. Upravo u digitalnom sektoru otvara se najviše novih i uzbudljivih radnih mjesta kao što su specijalisti za AI i strojno učenje, inovacijski stručnjaci, analitičari informacijske sigurnosti, specijalisti za blockchain, dizajneri korisničkog iskustva i interakcije između čovjeka i stroja. Zadovoljavanje potreba nove tehnološke ere i tržišta rada za poslove i vještine koji tek nastaju moglo bi povećati globalni BDP za 11,5 bilijuna dolara u sljedećih deset godina, pokazalo je istraživanje konzultantske kuće Accenture. Prema procjenama World Economic Foruma, transformacija tržišta rada uslijed četvrte industrijske revolucije kreirat će 133 milijuna novih poslova do 2022. Te će godine čak 27% zanimanja biti sasvim novo, a najviše će ih biti vezano upravo uz obradu podataka i umjetnu inteligenciju, cloud, razvoj proizvoda, marketing i razvoj sadržaja, njegu i zelenu ekonomiju.

Kako se na sve to pripremiti, u novom nam videoserijalu "A1 Leadership Talks" otkrivaju lideri biznisa i stručnjaci. Da bi ostali konkurentni na tržištu rada svi oni koji već rade, kao i mladi koji će tek tražiti prvi posao, morat će kontinuirano učiti, stjecati nova znanja i vještine, što zahtijeva fleksibilnost, pozitivan stav prema cjeloživotnom učenju i znatiželju. IBM-ova je studija pokazala da će se u iduće tri godine čak 120 milijuna radnika u svijetu trebati prekvalificirati samo kao posljedica razvoja umjetne inteligencije.

'Potencijal rasta digitalnog sektora još je veći, ali je ograničen brojem kompetentnih ljudi koji se mogu zaposliti. Digitalna transformacija još će više povećati potražnju i to je područje koje vapi i za ekonomistima, dizajnerima, projekt menadžerima, pravnicima, marketingašima, dakle ne samo inženjerima ili informatičarima već i svim ostalim strukama čija znanja i vještine se mogu primijeniti u digitalnom svijetu, ističe Hrvoje Balen, član Uprave Algebre.

Inovacije gradimo na znanju

"5G, IoT, robotika, umjetna inteligencija, cyber sigurnost su tehnologije koje će promijeniti, i već mijenjaju, svaku industriju. Data analitičari, specijalisti za AI i strojno učenje, inovacijski stručnjaci, specijalisti za blockchain, dizajneri korisničkog iskustva i interakcije između čovjeka i stroja - sve su to primjeri poslova koji do samo prije pet godina nisu postojali, a sada su neki od najtraženijih poslova današnjice. Da bi kompanije ostale konkurente, trebaju se fokusirati na razvoj novih vještina kod svojih zaposlenika i snažno poticati kulturu znanja i razvoja. Mi u kompaniji oduvijek komparativnu prednost gradimo na inovaciji, inovaciju na znanju, a znanje na kompetencijama naših zaposlenika. U ovoj godini 87% naših zaposlenika prošlo je barem jednu edukaciju za razvoj novih vještina", ističe Tomislav Makar, glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije A1 Hrvatska.

Nikola Biondić, suosnivač i CTO inovativne platforme za zapošljavanje TalentLyft, čiji su blogovi među sto najčitanijih iz područja ljudskih resursa te bilježe više od 600.000 posjeta mjesečno, otkriva da dio tvrtki danas zapošljava i više nego prije koronakrize. Riječ je mahom o tvrtkama u ICT sektoru, posebice onima koje se bave komunikacijskim softverima što zapošljavaju profile kao što su stručnjaci koji se bave obradom i monetizacijom podataka

Učenje nikada ne staje

"Strojno učenje, odnosno umjetna inteligencija sljedeća su industrijska revolucija. To su područja koja će za pet ili deset godina činiti razliku i u njima će biti velika potražnja za stručnjacima svih profila", procjenjuje Nikola Biondić.

"Danas se jako forsira multidisciplinarnost, što mi zovemo data driven menadžment. Više se ne možete prijaviti za posao kao ekonomist ako ne znate barem osnove programiranja da biste mogli komunicirati s inženjerima i različitim timovima u kompaniji. Radnici i poslodavci moraju postati svjesni da učenje, ustvari, nikada ne staje, bilo kroz formalno ili neformalno obrazovanje", ističe Vedrana Pribičević, ekonomska analitičarka i predavačica makroekonomije na ZŠEM-u.

Istraživanje World Economic Foruma pokazalo je da su u tvrtkama već danas svjesni da će 40% njihovih radnika trebati prekvalifikaciju u trajanju do šest mjeseci, a čak 94% poslovnih lidera očekuje da će njihovi zaposlenici steći nove vještine na poslu.

"Mislim da je glavna stvar da kod ljudi otklonimo strah od toga da oni tijekom školovanja biraju svoju karijeru te da više nema povratka. Nama kao obrazovnim institucijama cilj je graditi kompetencije koje će ljudi poslije moći primjenjivati na što većem broju radnih mjesta. Danas živimo u najsporijim vremenima, svako buduće vrijeme zahtijevat će puno više transformacija", zaključuje Hrvoje Balen, član Uprave Algebre.  

Prilog je napravljen u skladu s najvišim profesionalnim standardima u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i A1, u suradnji s agencijom za premium sadržaj i tehnologiju 01 Content & Technology – C3 Croatia.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. prosinac 2020 11:32