Izvozni rent-a-car

Carwiz se širi u SAD: u godinu dana plan je otvoriti 20 poslovnica

Tvrtka je lani ovdje poslovala s gubitkom, no inozemno poslovanje ostvarilo je profit i stoga se hrvatski turistički rent-a-car brend planira ubrzano globalno širiti u narednom razdoblju
Krešimir Dobrilović, osnivač i direktor rent-a-car tvrtke Carwiz
 Damir Krajac/Cropix

Carwiz, prvi hrvatski rent-a-car koji se proširio u inozemstvo i time stvorio jedan od prvih domaćih izvoznih turističkih proizvoda, nakon pandemije vraća se na tržište SAD-a. Planira prvo otvoriti tri poslovnice, a do ljeta iduće godine imati njih 20. Vani se mahom širi preko franšiza. No, za SAD je, poučen iskustvom pandemije, razvio novi model širenja.

Krešimir Dobrilović, osnivač i direktor rent-a-car Carwiza, kaže da su prije pandemije imali poslovnice u Miamiju i Orlandu, ali da su im planovi sada mnogo veći.

- Trenutačno imamo u pripremi tri nove lokacije, koje ćemo uskoro predstaviti javnosti te će one odmah potom krenuti i u operativni rad. Plan je do lipnja 2023. godine imati dvadesetak lokacija u SAD-u, ali na tome nećemo stati i širenje će se nastaviti - kaže Dobrilović.

Mekši model

Za američko je tržište, dodaje, tvrtka je svoj franšizni model širenja zamijenila "affiliate" modelom.

U osnovi, putem oba modela, franšiznog i affiliatea, Carwiz usmjerava potencijalne kupce prema svojim partnerima. No, affiliate model u tvrtki opisuju kao "mekši" oblik suradnje. Franšize najčešće znače da ih partner mora zakupiti unaprijed i potom se obvezuje da će promicati jedan brend te nabavku raditi isključivo preko njega, vlasnika franšize. To može vrijediti od vozila do nabavke softvera. U načinu poslovanja affiliate stvari su fleksibilnije. I dalje vlasnik brenda ima svoju ponudu prema rent-a-car kući.

Dobrilović kaže da rent-a-car kuće u SAD-u često rade s više brendova i da su se stoga prilagodili tržištu kako bi mogli brzo rasti.

- S obzirom na to da se tržište rent-a-cara u SAD-u oporavlja strelovitom brzinom, želimo pružiti lokalnim rent-a-car kompanijama priliku da se fokusiraju na rast bez da resurse troše na teške i dugotrajne pregovore s online agencijama i brokerima s kojima mi imamo razvijene jako dobre poslovne odnose - kaže Dobrilović.

Brz rast očekuje i Carwiz. Direktor tvrtke navodi da će partnere na svoju mrežu spajati brzo i jednostavno, bez velikih troškova.

Pri tome opisuje i što točno brend Carwiz kao izvozni turistički rent-a-car proizvod znači. U sklopu programa hrvatska tvrtka stranim igračima nudi poslovno znanje, cloud platformu preko koje mogu voditi biznis te kontakte s online agencijama i brokerima.

- Naši partneri mogu očekivati snažnu podršku u svim segmentima poslovanja, iza čega stoji kvalitetan tim s dugogodišnjim iskustvom u direktnom poslovanju rent-a-cara ne samo u vođenju drugih zemalja i čiji cilj će u konačnici biti da uspostave čvrstu poziciju na tržištu i temelj za povećan rast i profitabilnost - kaže Dobrilović.

Naglašava pak da su online agencije i brokeri, s kojima Carwiz ima vrlo razvijene odnose, iznimno važni za poslovanje svih rent-a-car kuća u svijetu, slično kao što su takve digitalne platforme važne i za poslovanje hotela.

Pojašnjava da njihova zastupljenost ovisi od zemlje do zemlje, ali da je taj postotak vrlo visok na svim tržištima.

- Carwiz surađuje sa svim najvećim svjetskim partnerima, od Booking.coma, preko Expedije, Cartrawlera i Auto Europea pa nadalje, te sa svima imamo potpisana strateška partnerstva, kojima nas oni prate u zemljama gdje smo prisutni s franšizom Carwiz - kaže Dobrilović.

Rast platformi

Dodaje da je rast tih platformi u posljednjih desetak godina toliko snažan da je nemoguće zamisliti današnje rent-a-car poslovanje bez njih. Navodi da surađuju i s Kayakom i Rentalcarsom, koji su im dugogodišnji partneri.

- Jedni bez drugih ne bi postojali. Tržište rent-a-cara je otvoreno i podložno zakonima ponude i potražnje, većina koje se, ustvari, odvija na takvim online platformama - tumači Dobrilović.

Danas posluje u 20 država i ima više od 100 poslovnica. Među inim, Carwiz ima poslovnice u Poljskoj, Irskoj, Islandu, Portugalu, Grčkoj, Turskoj i Maroku. Na svim tržištima izuzev Hrvatske i sada SAD-a posluje po modelu franšiza.

- Moram naglasiti da unatoč pandemiji nijedan od naših dosadašnjih franšiznih partnera nije morao zatvoriti poslovanje - kaže.

U Hrvatskoj je, dodaje, lani tvrtka poslovala s gubitkom. No, inozemno poslovanje je i u prošloj godini ostvarilo profit te u ovoj godini, kao i lokalno, hrvatsko, raslo. Upravo stoga, ističe, sada, nakon pandemije, ubrzavaju širenje.

- Velika Britanija je već u planu za iduću godinu, a uskoro, nadam se, slijede i Italija, Francuska i druge zanimljive zemlje, pa i nova daleka tržišta poput Indije, gdje smo daleko odmaknuli u razgovorima i u planu je za početak 2022. - zaključuje Dobrilović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 15:38