NOVI INCIDENT

Eskalira rat autobusnih prijevoznika, Flixbusu zabranili ulaz na kolodvor: ‘Znate koji izgovor su imali?‘

Ovaj autobusni prijevoznik imao je sve potrebne dozvole, kažu, ali nisu mogli na kolodvor

Flixbus u Varaždinu

Zaoštrava se rat autobusnih prijevoznika oko novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi uveo liberalizaciju na tržištu autobusnog prijevoza.

U četvrtak u 20.50, FlixBusu je zabranjen ulazak na autobusni kolodvor Varaždin. Ovaj incident se dogodio unatoč tome što ovaj autobusni prijevoznik posjeduje sve valjane dozvole Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za obavljanje usluge prijevoza putnika, a time i sve dozvole pristajanja na autobusnim kolodvorima duž međunarodnih linija Osijek - Frankfurt i Vukovar - Dortmund koje obavlja u suradnji s drugim hrvatskim autobusnim prijevoznicima - Vincek iz Varaždina i Čazmatrans iz Bjelovara.

Ususret blagdanima i najvećom potražnjom za autobusnim prijevozom, ukazuju iz Flixbusa, putnicima je tako za vrijeme blagdana kada im je iznimno važno doći do svojih obitelji, izazvan novi osjećaj nesigurnosti i nepovjerenja u sustav, a hrvatski autobusni prijevoznici ponovno su dovedeni u diskriminatorni položaj.

Naime, na međunarodnoj autobusnoj liniji Osijek - Frankfurt, s polaskom iz Osijeka u 15:45 te dolaskom u Varaždin u 20:50, FlixBusu jučer nije bio dozvoljen ulazak autobusa s putnicima na Autobusni kolodvor Varaždin, zbog, kako stoji u dopisu koji su zaprimili u Flixbusu, navodnog manjka slobodnih kapaciteta na kolodvoru te nepoštivanja članka 63., Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Iz Flixbusa tvrde da je Autobusni kolodvor Varaždin u tom trenutku bio prazan.

Iz Flixbusa također kažu kako takav problem nije zabilježen ni na jednom drugom autobusnom kolodvoru duž te iste linije te je ukrcaj/iskrcaj putnika prošao bez ometanja sve do Varaždina.

Dopis kojim privatni upravitelj Autobusnog kolodvora Varaždin, Presečki bus, izriče zabranu, možete vidjeti ispod.

image

Dopis Autobusnog prijevoza Varaždin

Članak na koji se pozivaju unutar dopisa propisuje obvezu suglasnosti kolodvora isključivo za nove međunarodne linije (tzv. Linije Zajednice), a ova međunarodna linija prometuje gotovo 7 godina na istoj relaciji sa svim pripadajućim dozvolama izdanih od MMPI, objašnjavaju iz zakinutog prijevoznika.

"Ovim potezom, upravitelj Autobusnog kolodvora Varaždin, koji je ujedno i privatni autobusni prijevoznik, koristi svoju upravljačku poziciju te svojim postupkom tako diskriminira ostale hrvatske autobusne prijevoznike - u ovom slučaju FlixBus, Vincek i Čazmatrans, krši hrvatske i europske zakone koji se odnose na javno linijski prijevoz na međunarodnim linijama (tzv. Linijama Zajednice) te u konačnici putnike dovodi u neugodan položaj, osjećaj nesigurnosti i nepovjerenja prema javno linijskom autobusnom prijevozu i sustavu u kojem žive.

FlixBus je u međuvremenu hitno uputio dopis prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kako bi reagirali na ovakvo zlonamjerno korištenje i zlouporabu monopolskog položaja privatnog upravitelja Autobusnog kolodvora Varaždin, te obavili inspekcijski nadzor u cilju zaštite hrvatskih prijevoznika s izdanim dozvolama i svim pripadajućim suglasnostima koje odobrava Ministarstvo te u cilju zaštite od diskriminacije bilo domaćih ili inozemnih putnika na ovim linijama. Od strane MMPI jutros je potvrđen izlazak na teren i inspekciju", kazao je Ante Grubeša, direktor FlixBus CEE South regije.

Autobusni kolodvori jedan su od apsurda postojećeg ZPCP-a. Dok je za otvaranje bilo koje autobusne linije diljem otvorenih, liberaliziranih tržišta, dovoljno osigurati registrirano i sigurno stajalište za ukrcaj i iskrcaj putnika, u Hrvatskoj je za obavljanje usluge prijevoza na početnoj i krajnjoj destinaciji nužno imati dozvolu autobusnog kolodvora (licenciranog objekta), a koji su u RH većinom u vlasništvu privatnih autobusnih prijevoznika/konkurencije. Na ovaj način, zaključuju iz Flixbusa, vrlo često koriste svoju poziciju te unatoč dozvolama prometovanja MMPI-a, dovode druge prijevoznike, a samim time i putnike koji su izabrali konkurencijskog prijevoznika u diskriminirajući položaj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 02:51