Franšizna industrija

Friendly Fire planira imati 14 igraonica, a potpisan je i veliki ugovor za Meksiko

Bit će ključno da se franšize prilagode promjenjivim potrebama i trendovima

Tomislav Gračan (ZSE), Ognjen Despot (Funderbeam SEE), Andrija Čolak (SurfnFries i Firendly Fire) i David Košir (Friendly Fire)

 CROPIX

U posljednjih nekoliko godina, hrvatsko tržište franšiza doživljava značajan rast, što ukazuje na sve veću popularnost ovog poslovnog modela među poduzetnicima i investitorima. Hrvatska franšizna industrija u uzlaznoj je putanji, s izraženim rastom domaćih franšiznih sustava i internacionalizacijom malih hrvatskih brendova, procjenjuje se u prvom Izvješću o kretanju domaće franšizne industrije u Hrvatskoj koju je sastavio Colak Franchise Consulting Group.

Prema tim podacima, u razdoblju od 2013. do 2016. godine broj domaćih franšiza rastao je minimalnim tempom, s četiri u 2013. na sedam u 2016.

U iduće tri godine broj domaćih franšiza blago se podigao, s njih osam na 15, a od 2020. do 2023. godine broj domaćih franšiza narastao je s 25 na čak 67 u 2023. godini. Stoga Colak Franchise Consulting Group procjenjuje da bi se broj domaćih franšiznih sustava u Hrvatskoj u sljedećih deset godina mogao udvostručiti ili čak utrostručiti.

Po broju franšiznih jedinica, kako se može iščitati iz navedenog izvješća, vodi Cammeo s njih 419. Slijedi predstavnik industrije e-sportova Friendly Fire (11), a na trećem je mjestu FastReview, startup koji je osmislio kako doći do pozitivnih online recenzija. Četvrta je tvrtka Odgoj s glazbom, osnovana 2018., sa sedam franšiznih jedinica, a na petom je mjestu platforma pomoću koje lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje od njihova grada, CityPal.

Franšize koje su već uspjele ostvariti rast na međunarodnim tržištima, kao što su Fish Delish i FastReview, mogu pružiti uvid u potencijalne prilike za rast u budućnosti. Izlazak na strano tržište najčešće se događa u drugoj ili trećoj godini franšiznog poslovanja. Kako tržište nastavlja evoluirati, bit će ključno da se franšize prilagode promjenjivim potrebama i trendovima potrošača. Jedan od primjera je hrvatski brand Friendly Fire, koji uspješno franšizira u sklopu novonastale industrije e-sportova.

U sljedećih 12 mjeseci planira imati ukupno 14 objekata, s time da su neki već otvoreni u BiH i u Austriji, a potpisan je i master franšizni ugovor za Meksiko.

image

Andrija Čolak, SurfnFries

CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 15:13